Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Stolleman satsar 100%
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 mars, 2006 at 23:54 #961368Anonym anvandareMemberGod kväll alla friskusar!
Dags för dagens uppdatering av träningen, idag var det motion som genomfördes.
Cykel: 30min 12,7Km
Cardio: 10min 4,1Km23 mars, 2006 at 00:03 #961369Anonym anvandareMemberBra jobbat idag! Försök hålla detta tempo om du orkar så kommer det hända grejjer inom kort.
Själv försöker dra ner på alla mackor även om det e grovt bröd så kan det innehålla en hel del socker o grejjer ändå. Ser ibland nyttigare ut än vad det e. Jag letar efter Osötat i alla fall. Har börjat komma en hel del olika sortar så det e bra.
vad gör du för mager sås? Själv är jag ingen såsmänniska och har aldrig varit det men aldrig fel å veta vad folk gör?
Oj låter inte kul med ont i fötterna. Hoppas det blir bättring.
23 mars, 2006 at 00:24 #961370Anonym anvandareMemberDet ska bli hårdare tempo när jag fått ordning på fötterna.
Hade glömt att köpa äpplen till gröten så då fick det bli mackor istället, brukar alltid ha på rivna äpplen och kanel på gröten för att få lite smak.
Bästa sättet att få bröd utan socker är att baka själv, hade jag tid skulle jag göra det.
Det var morsan som lagade maten så receptet kan jag inte.
Är heller inte mycket för såser nu när jag tränar men gott är det.
//Stolleman23 mars, 2006 at 00:29 #961371Anonym anvandareMemberOkok rivna äpplen låter ju inte fel men jag kör med funlight jag. Blir som å ha sylt men utan allt socker. Har även i lite russin.
Jo baka själv är ju ett alternativ men har inge bra brödrecept faktiskt. Kanske borde kika på det.
23 mars, 2006 at 09:28 #961372Anonym anvandareMemberAng. bröd så vill jag bara dela med mig av mitt absoluta favoritbröd!
Det heter ”Polarkraft Extrem” och det är 6 st dubbla brödkakor i en påse som är delvis svart.
Näringsvärden/100 g:
Energi: 700 kJ (170 kcal)
Protein: 8,5 g
Kolhydrat: 5,5 g (varav sockerarter: 2,5 g)
Fett: 2,5 (varav mättat fett 0,3 g)
Kostfiber: 13 g
Natrium: 0,3g
(brödet är även mjölkfritt och fritt från koncerveringsmedel)Jag brukar köpa några påsar och slänga ner i frysen, sen är det bara att tina när man vill äta.
Om man har bråttom men är hungrig är mitt tips att ta en (eller flera förståss) brödkaka från frysen och lägga salladskyckling ( som man oxå har i frysen) i mellan, in i micron och du vill aldrig äta Big Mac igen…
/ Jenny
23 mars, 2006 at 10:16 #961373Anonym anvandareMemberDetta låter inte helt fel ne..
Toppen!23 mars, 2006 at 10:38 #961374Anonym anvandareMemberDet där brödet ska jag köpa nästa gång, ska memorera Polarkraft Extreme.
Quote:Om man har bråttom men är hungrig är mitt tips att ta en (eller flera förståss) brödkaka från frysen och lägga salladskyckling ( som man oxå har i frysen) i mellan, in i micron och du vill aldrig äta Big Mac igen…Är det något specielt recept på salladskyckling du har?
Skulle vara jättehärligt att komma över hamburgesuget:).Zitruz:
Min morfar bakar allt sitt bröd själv men går inte fter något recept, enbart känsla, torkade aprikoser, valnötter, morötter russin i samma bröd, allt förutom socker och det smakar underbart tro det eller ej men det är av dom godaste…ska tillbaks till skolan nu, hare bra//Stolleman
23 mars, 2006 at 10:56 #961375Anonym anvandareMemberJa det betvivlar jag inte. Jag får ge mig in i brödvärlden å utforska lite då…
23 mars, 2006 at 21:59 #961376Anonym anvandareMemberTorsdag 23/3
Här kommer dagens träning. Armar, bröst och mage.
Testar lägga upp det på ett annat sätt denna gång.Uppvärmning 10min på motionscykeln.
Axelpress(M):
34,0kg * 8
34,0kg * 8
36,2kg * 823 mars, 2006 at 22:33 #961377Anonym anvandareMemberHehe, tack för ett garv så här på kvällskvisten!
Ser ju ut som om du fick till ett bra pass!!
Ang. Salladskyckling så menar jag sånna där färdigstekta små kycklingbitar som man köper (asdyrt) i affären Man kan slänga imellan vad man vill egentligen ju, lite mjukost, kycklning och valfria grönsaker blir jättegott.
Nu har mitt ben somnat här.. obehagligt… bäst att lägga sig på soffan istället…
/ Jenny
23 mars, 2006 at 22:40 #961378Anonym anvandareMemberBra jobbat Stolleman! Själv har jag inte kört några speciella övningar för underarmar utan dom tar mycket stryk när man kör dragövninger på ryggen bl.a.
Jenny: Hehe inte kul när benet somnar ju… Hoppas det har vaknat
Kan tipsa om en grej att ha på mackan jag läst nån stans nån gång:
Grovhacka 1 rödlök, dela en avokado i lagom stora bitar, bland detta med keso. Lägg på mackan med en kalkonskiva å mumsa friskt… Ybergott!23 mars, 2006 at 23:11 #961379Anonym anvandareMemberJag bara älskar när ena benet eller en arm somnar, tycker det är en jättehärlig känsla(ja, jag är lite weird).
Stora underarmar(muskler) ser väldigt bra ut och att kunna ha en chans i armbrytning skulle inte vara fel. Underarmarna tar ordentligt med stryk när man kör rodd också.
Ska ta och ”exprimentera” lite med mackor och pålägg imorgon och få se vad man kan komma fram till, avokado blir ett måste för det är ju något av det godaste.
Återkommer med resultat imorgon.god natt alla//Stolleman
23 mars, 2006 at 23:15 #961380Anonym anvandareMemberJo men bara man inte tränar underarmarna mer än överarmarna då det kan se lite småroligt ut…. Jo rodd är ju en dragövning me så det gör det ju allt.
23 mars, 2006 at 23:26 #961381Anonym anvandareMemberJag tror jag förstår vad du menar med övertränade underarmar.
[img=http://img155.imageshack.us/img155/1822/popeyehalf0li.gif]Inte bara lite småroligt:D.24 mars, 2006 at 21:18 #961382Anonym anvandareMemberIdag har jag inte tränat för det har varit en av mina två vilodagar och det tackar jag gud för, träningsvärken i armarna speciellt är f*rj*vlig men känner inget i magen:(, faktist njuter jag av träningvärken som är det största beviset på att man har tagit i.
Dagens kost:
Frukost:
Havregrynsgröt med havrekli och linfrön i toppad med rivet äpple, kanel och lite sötningsmedel.
En banan
Ett glas med äppelcidervinägerProtte
Lunch:
Slutade tidigt idag så jag köpte en Nutrilett Ready To Drink skogsbär(nedsatt pris). Smakade jättegott men inte mätt blev man.Testade göra en egen macka alá Stolleman, hur god som helst blev den.
Bröd(Havrerutor) + köttbullar + mager ost + micro 1 minut = wow så gott.
[img=http://img108.imageshack.us/img108/3677/p32400999ws.jpg]2st blev det.Middag:
Helstekt fläskkarre med pommes frites och kryddsmör gjort på Lätta mini.
[img=http://img220.imageshack.us/img220/1958/p32401029ym.jpg]Mumsigt värre faktist…Har även köpt mig ett par fothålsinlägg idag på Stadium i Globen för 279kr som ska nog kunna skona mina fötter så då får vi se imorgon om det håller måttet.
Snygga var dom iaf.[img=http://img150.imageshack.us/img150/1710/p32401075dz.jpg]Cya//Stolleman -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.