Stolleman satsar 100%

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Stolleman satsar 100%

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 195 total)
  • Author

[img=http://img520.imageshack.us/img520/9918/17hh1.jpg][img=http://img507.imageshack.us/img507/5728/22wb.jpg][img=http://img520.imageshack.us/img520/7325/38sg.jpg]

[img=http://img507.imageshack.us/img507/2143/45lg1.jpg][img=http://img507.imageshack.us/img507/6545/51ti.jpg]God natt nu alla (eller kanske god morgon!?)//Stolleman

Torsdag 30/3[/b]

Jaha ja, då har ännu en dag gått sedan igår och det betyder att det är dags för dagens skriveri.

Uppvärmning:
    20min på motionscykeln.

Axelpress(M):
    34,0kg * 8
    34,0kg * 8
    34,0kg * 8
    36,2kg * 8

Heja dig! Hur går det för dig? Någon viktminskning? Blir du i form till i sommar? Tog nyss några mått och insåg att vi har lika stora tummar :emo-thumb. Kämpa på och lycka till med träningen!

viktminskning tror jag är på gång, sista jag skulle väga mig var vågen trasig:evil:. Den jag har här hemma kan man gå upp eller ner runt 10kg på 5 minuter allts är den inte så tillförlitlig. formen kommer nog snart annars blir jag ledsen.
    Vad häftigt att vi har samma mått på tummen, jag bygger förfullt på tummarna så nu ligger väl måttet på ca 6,2cm:p.

Tack för stöd Jocke//Stolleman

:wazzup: härligt jobbat stolleman, you rule

Stolleman wrote:
    viktminskning tror jag är på gång, sista jag skulle väga mig var vågen trasig:evil:. Den jag har här hemma kan man gå upp eller ner runt 10kg på 5 minuter allts är den inte så tillförlitlig. formen kommer nog snart annars blir jag ledsen.
    Vad häftigt att vi har samma mått på tummen, jag bygger förfullt på tummarna så nu ligger väl måttet på ca 6,2cm:p.

Tack för stöd Jocke//Stolleman

Va fan nu drar du ju ikapp mig. Ååh.. blir hårdträning för mina tummar nu då. Jo formen kommer det lovar jag dig, det går segt i början men när man väl kan tekniken bra i alla övningar så kommer musklerna att växa. Tror att vi har likadan våg. Väldigt irriterande när man ska väga sig och kolla hur många kilon man har gått upp. Så ställer sig vågen på 45kg. Ska boka en tid hos skolsyster så man får exakta mått på hur lång man är och hur mycket man väger. Stark är du också ser jag nu, kollar runt lite på dina styrkepass och det ser riktigt bra ut. Träna hårt nu och lova mig en sak, du ska vara i form till sommaren. :emo-thumb

ReNeGaDe: Tackar ReNeGaDe! Skulle vara fint med iaf lite synliga vingar till sommaren, ska nog öka i latsdragen nästa gång dset blir rygg & ben.

paulina73: Tackar8), nu höjdes motivationen ett snäpp.

Jocke89: Du blir den första jag vet om som beställer tid frivilligt hos skolsyster för en sådan undersökning:D, har inte gymmet någon rättvis våg?
    Form kommer jag nog vara i men vilken? nej nu ska jag inte bli pessimistisk, om jag inte tröttnar på att gymma och kan hålla samma tempo uppe är det inte omöjligt att man kan se rätt hyffsad ut till sommaren, kanske ingen lucia kandidat men bli av med reservhjulet är nog inte omöjligt.
    [img=http://img92.imageshack.us/img92/1433/tumme2mn.jpg]Här har du en bild på min otroligt vältränade tumme Jocke:-D.Dagens kost:

Frukost: Vaknade lite sent idag så det blev bara fyra mackor grovt, mörkt bröd med mager skinka på och en kopp kaffe, hade inte tid med gröt då jag bara hade 15min på mig från sängen till tunnelbanan, han till skolan precis i tid.
    Ett glas magnesium brustablett

Protte

Lunch:
    Spaghetti med inte så mycket köttfärssås och täckt med sallad och rivna morötter.
    2 glas mellanmjölk

Protte

Middag:
    Nudlar två paket, kyckling och curry.
    Proteindrink

Kost: 9 – 10
    Sömn: 4 – 10
    Träningvärk: 6 – 10
    Seghet: 4 – 10

Kommentarer:
    Så härlig fredag, har bara slappat(förutom i skolan) och träffat min morfar.
    Har även en otroligt behaglig träningsvärk i rygg och armar som är alldeles perfekt, gillar när det känns efter ett pass. Har även snaskat i mig en skål russin och lite solrosfrön så här på fredagkvällen till filmen ”ja ä inte bitter”(skrattvarning).
    Läste första inlägget jag skrev här i tråden så står vikten på 95 men det ska vara 96, såg det nu att det stod fel och det är försent att ändra på.

natti natti alla//Stolleman

Hej! Nu har jag läst igenom hela din journal på en gång och jag måste bara säga att du gör verkligen fina framsteg och starkt av dig att börja träna och lägga om ditt liv!:worship:

robinravn.se: Jag tränar direkt efter skolan så om jag är hungrig köper jag en frukt annars äter jag mycket i skolan av pasta, ris, potatis, vita bönor eller grönsaker.

ReNeGaDe: Börjar deffa tummen nästa vecka så det blir en synligare muskulatur, kör även tumbrottning 3 dar i veckan så jag hoppas det ger något resulttat. Äter nyttigt gör jag så gott det går.

Milia: Att du orkade läsa igenom den;). Att lägga om mitt liv var det enda rätta och efter att ha läst runt lite på det här forumet så fastnade jag direkt. BODY 4 ever.

Frukost:
    4 mackor grovt bröd med mager skinka och en kopp starkt kaffe

Lunch:
    1 fralla utan någonting och en plastmugg kaffe utan mjölk eller sött.

Middag:
    Portionsrätt makaroner med kyckling och champinjoner.

Kost: 1,5 – 10
    Sömn:b3 – 10
    Träningsvärk: 4 – 10
    Seghet: 9 – 10

Kommentarer:
    Har varit på landstället över dagen så lunchen blev inget att skryta om.
    Har varit otroligt seg idag och lite ont i nacken men annars är det hyffsat.
    Imorgon(=läs idag) så blir det rygg och ben på förmiddagen,städa på eftermiddagen och övningsköra på kvällen så det blir en pressad söndag.
    Tycker underarmarna börjar ta form men det är säkert inbilning för så snabbt går det inte.

god natt alla nattugglor//Stolleman

Tror faktiskt inte att du kan gå ner i fett när du äter som du gör. I snitt 3 mål om dan, och inga exemplariska heller.

Jag rekommenderar dig att äta typ 8 gånger om dan, ca 20g protein vid varje tillfälle, och kolhydrater från frukost till efter träning, sen blir det bara fett och protein.

Netcurse: det är ju så lite kost och med hans utgångsläge går han säkerligen ner i fett av det, men Stolleman, däremot tror jag det är mer hållbart i längden om du äter lite mer näringsrik mat, du säger ju att du känner dig seg och det beror säkerligen på den minimala kost du äter.
    Risken att falla in i en vrålätning så småningom är stor om du inte ger kroppen mer mat.
    Till frukost kan du äta gröt (kanske du brukar göra), mellanmål en prottedrink eller frukt, lunch och middag tycker jag du ska äta mat. Har du inte tillgång till ”bra” mat, så ät av det som finns, men i mindre mängd om det nu är bara är ”onyttig” mat som finns till hands (kanske ska säga ”mindre optimal” kost istället eftersom inget är direkt onyttigt så länge det är lagom mängd)

Mellan mål på eftermiddagen beror på vad du gjort under dagen och beroende på hur stor lunch du ätit. Detsamma gäller kvällsmål. Som kvällsmål kan du ta en prottedrink eller lättkesella.

Kör på nu, du är duktig!

Jag försöker äta så bra jag kan men igår och så ofta som möjligt men igår hade jag ingen tid alls, han bara slänga ihop ett par mackor och sticka och på landet hade vi bara med oss fralla och kaffe:evil:. Ska se till så denna kosthistoria aldrig upprepar sig igen annars brukar äta 5ggr om dagen men jag ska försöka få det till 8.

Tack för hjälpen//Stolleman

Söndag 2/4[/b]

Hejhopps alla, nu är man tillbaks här i himlen(forumet) och det är dags att skriva i dagens kost och övningar och det börjar vi med…

dagens kosthistoria:

Frukost:
    Havregryns gröt med äpple och kanel
    Magnesium brustablett

Proteindryck
    Träning
    Proteindryck

Lunch:
    1 skål Kesella med hackad paprika

Proteindryck

Middag:
    Åt på kinaresturang. Ris och lite sötsur så med grönskaswok blev det och en ramlösa till.

Träningen: Ben och rygg

Uppvärmning:
    Cykel 10min

Benpress: (Vad hände!? ökade 20kg sedan förra gången utan problem)
    160.0kg * 6
    160.0kg * 6
    160.0kg * 6
    160.0kg * 6

Leg extension: (ökade 7,5kg)
    75,5kg * 6
    75,5kg * 6
    75,5kg * 6
    75,5kg * 6

Sittande bencurl: (Även en ökning här också på 11kg)
    70,0kg * 6
    70,0kg * 6
    70,0kg * 6
    70,0kg * 6

Hip adduction yttre:
    50,8kg * 8
    50,8kg * 8
    50,8kg * 8
    50,8kg * 8

Hip adduction inre:
    95,5kg * 8
    95,5kg * 8
    95,5kg * 8
    95,5kg * 8

Glute:
    59,0kg *8
    59,0kg *8

Vader sittandes:
    80,0kg * 8
    80,0kg * 8
    80,0kg * 8
    80,0kg * 8

Row:
    57,0kg * 8
    57,0kg * 8
    57,0kg * 8
    57,0kg * 8

Incline pull:
    68,5kg * 8
    68,5kg * 8

Latsdrag:
    45kg * 8
    45kg * 8
    45kg * 8
    45kg * 8

Shrugs:
    20,0kg * 10
    20,0kg * 10
    20,0kg * 10
    20,0kg * 10

Hantelrowing:
    20,0kg * 8
    20,0kg * 8
    20,0kg * 8
    20,0kg * 8

Back extension:
    82,5kg * 8
    82,5kg * 8
    82,5kg * 8
    82,5kg * 8

Rodd:
    5000m på 22:49 minuter

Motivation: 10 – 10
    Träning: 10 – 10
    Kost: 8,5 – 10
    Sömn: 7 – 10
    Träningvärk: 2 – 10
    Seghet: 0 – 10

Kommentarer:
    Körde på sats i Hässelby med bror stor, peppad som aldrig förr blev det extra tunga vikter. hade också Cybex gymmaskiner men den äldre modellen, tycker nästan att dom var skönare än deras senare maskiner.
    Förstår inte riktigt att jag så lätt kunde öka 20kg på benpressen ökningar är alltid välkommna, känns i benen en del efter rodden efter att haft ett lite högre tempo.
    Brorsan undrar varför jag inte kör slut på mig själv men det syns aldrig att jag är slut medans han efter att ha kört ett set hammercurl lutar han sig mot en vägg och pustar, flåser och svär lite.
    Imorgon blir det armar, bröst och mage som ska få lida och det ska bli kul om man man skulle ha dagens motivation imorgon också.

Kör hårt alla//Stolleman

Smärta i låren, höjningen på benpressen har satt sina spår. Kan knappt gå och det är en underbar känsla. Känner mig hyffsat motiverad till att köra armar, bröst och mage idag men först ska jag till skolan och ha arbetssäkerhet först i en timme:(.

ses senare//Stolleman

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 195 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.