Stolleman satsar 100%

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Stolleman satsar 100%

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 195 total)
  • Author

Bilder:[/b]

[img=http://img86.imageshack.us/img86/1992/16wj1.jpg][img=http://img86.imageshack.us/img86/9881/27rx.jpg][img=http://img48.imageshack.us/img48/7160/33vf1.jpg]

[img=http://img86.imageshack.us/img86/848/48nz.jpg][img=http://img48.imageshack.us/img48/938/59ky.jpg]Ha det så bra alla//Stolleman

Har du räknat in proteindrinkarna i dagsintaget på kcalorierna?
    Det är i alla fall alldeles för lång tid mellan lunchen och det kommande målet, låt det aldrig gå längre än max 4 timmar mellan varje mål.
    Dessutom behöver du fylla på med energi tätare inpå ett pass än så.
    Mitt råd är att minska på lunchen lite och ta ett mellanmål på eftermiddagen istället.
    Har du möjlighet att äta middag tidigare än 20.00 så är det också bra, och snabbnudlar kanske inte är den optimalaste maten heller…
    Du kan ju göra matlådor i förväg och frysa in om det blir lättare, så är det lättare att planera sin mat och lättare att få i sig bra mat, istället för t.ex. snabbnudlar för att man inte orkar/har tid att laga vanlig mat.
    Men kämpa på du har gjort en grym förändring hitills!

Heyyy kanon resultat ju!!

nu är det bara att kämpa vidare!!!! :emo-thumb

Härligt härligt stolleman. Går ju bra det här ju!
    Men håller med Milia där…. Nåt mellanmål innan träningen är ju inte helt fel och snabbnudlar… nja… Högt GI bl.a. Du håller dig mätt en längre tid efter om du käkar något med mer fibrer och lägre GI.
    Men fortsätt kämpa!

Zitruz wrote:
    Härligt härligt stolleman. Går ju bra det här ju!
    Men håller med Milia där…. Nåt mellanmål innan träningen är ju inte helt fel och snabbnudlar… nja… Högt GI bl.a. Du håller dig mätt en längre tid efter om du käkar något med mer fibrer och lägre GI.
    Men fortsätt kämpa!

I snabbnudlar (de billiga som finns att köpa för 2.50 kr/st)
    innehåller ett såpass högt fettvärde (dock av dåligt slag – hälften mättat (!)) att GI sänks, trots att kolhydraterna är av snabbt slag.
    För övrigt är GI oviktigt (enligt grub)
    så utav den anledning ska du inte sluta käka snabbnudlar Stolleman ;)
    Efter träning är det annars snabba kolhydrater som gäller, så återigen, på den fronten gör ett ev. högt GI på nudlar ingen ”skada”.
    Dock rekommenderas inte ett alltför högt fettintag efter träning, då det bara försämrar upptaget av andra ämnen/återhämtningen (vad jag har hört?)

MEN näringsmässigt är nudlarna SKRÄP och det finnas 23 000 andra maträtter som är nyttigare, godare och mer optimala i din situation.

Kämpa på! Grym skillnad på bilderna.
    Hare!

Kikar förbi…ser ju ut att gå riktigt bra för dej!Bara till o kämpa vidare!

Ha det kanon o tack för tipset om Stollemackan

Mvh MissMini

hajkken wrote:
    För övrigt är GI oviktigt (enligt grub)

Jag tycker då inte Gi är oviktigt men men….

Torsdag 6/4[/b]

Milia: Jag missade då att ta en protte för jag inte var hungrig.
    Middag brukar vi vanligtvis äta tidigare p ådå var jag hemma själv och låg lite på latsidan då:o. Matlådor ska jag ta och göra för sjuttsingen, det är ju svaret. Tack så mycket för påpekandet Milia:-).

Warrior: Det går framåt och neråt:-D. Nu kör vi riktigt hårt;-).

Tess: Så hårt jag kan:-).

Zitruz: Ska ha det i baktanken och någr mer nudlar blir det inte, matlådor framöver.

Hajkken: Tack för snabblektionen om snabbnudlar;-) hädanefter så bye bye nudels:nod och välkommen nyttiga matlådor, jag satsar istället på 23.000 andra maträtter.

MissMini & ReNeGaDe: Tack för erat stöd, nu kör vi hårt

Pyttipanna hittar du säker i livsmedelsdatabasen på SLV, tacosoppa har jag ingen aning om, men det borde kanske finnas någon liknande soppa (vet inte vad den innehåller) du kan jmföra med på SLV också.
    Kör på nu det går ju kanon det här!

Har redan sökt på SLV men dom har inget av det, google vill inte berätta något heller:(. Här flyter det och hoppas det gördet för dig också:)

//Stolleman

den som gapar efter mycket deffar inte –
    fan va bra
    den här meningen ska jag tänka på nu när jag ska på morgonmöte på jobbet och det är uppdukat med lyxfrukost…..se men inte röra …
    starkt jobbat stolleman, ha en fin dag!!!

:), lycka till på morgonmötet och ha enriktigt fin dag du med!!

Ha, nu ska vi se om inte jag kan hjälpa dig lite… Jag förmodar att du hade en sån påse med pytt i panna som du stekte upp… detta kan du i alla fall ha som riktlinjer: En portion (350 gram) innhehåller 476 kcal (21 g fett, 21 g proetein och 50g kohlhydrater).

Taco soppan kunde ja tyvärr inte hitta! Men ett litet steg på vägen kanske du kom i alla fall.

Må så godsi å kämpa väl!

Tack så mycket Nilla, perfekt riktlinje. Taco soppan gör inget, är inte ofta jag äter det så…

Må så godis du också//Stolleman

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 195 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.