Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Strävan efter den perfekta kroppen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 februari, 2007 at 18:55 #86656Anonym anvandareMember11 februari, 2007 at 18:55 #912532Anonym anvandareMember
Har ni någonsin tänkt på hur vacker människokroppen är? Symmetrin på en välformad kropp är nästintill fulländad. Den följer praktiskt taget alla estetiska formregler; gyllene snittet för att ta ett exempel. En del målar tavlor, andra gör musik och vissa skulpturerar med sin egen kropp. Bodybuildning är en konstform![/b]
Jag tror det här med träningsjournal är ett bra sätt att få lite bättre insikt i hur man sköter sin träning och hälsa. Det ger en lite utrymme att reflektera lite över saker och ting och kanske bolla lite idéer med andra medlemmar här på body.se. All konstruktiv kritik på vad som helst i journalen är varmt välkommen!
Jag börjar med lite grundläggande info om mig själv:
Ålder: 89/02/22
Aktuell vikt: 76.5
Längd: Runt 185cm
Tränat: i ungefär fyra år, varav det senaste/2senaste åren seriöstMitt aktuella mål är att nå en toppform till sommarlovet. Jag har tänkt att bulka några månader, och sedan några veckor innan sommaren göra mig av med det överflödiga fettet. Jag vet inte riktigt hur många kg muskelmassa man kan räkna med att lägga på sig på ungefär fyra månader. Är tre kg ett realistiskt mål?
[img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/17/Vitruvian.jpg/426px-Vitruvian.jpg]Da Vincis illustration Vitruvian.
11 februari, 2007 at 19:23 #912533Anonym anvandareMemberJag har under ca två månader kört efter Joachim Bartolls schema som går ut på att kombinera explosiv tränings med tung träning. Måste säga att det funkade sådär för mig. Visst, jag har gjort ökningar, men det är inte några imponerande sådana.
Därför har jag nu bestämt mig för att testa någonting nytt: Max-OT (se [www.ast-ss.se] > max-ot) som de flesta av er säkert är bekanta med. Schemat har fått bra betyg av de flesta jag har talat med som har testat, därför tänkte jag själv ge det ett försök.Jag körde mitt första max-ot pass idag och vart rätt förvånad över hur lättsamt det var. Efter att kört upp mot åtta set per övning i mitt förra schema, med relativt korta vilopauser, så kör man helt plötsligt bara 2-3 set och vilar 2-3 minuter mellan dessa. Men trots detta så kände man sig slut i muskelgrupperna man tränat efter passet. Dock inte på samma sätt som jag är van vid, med mjölksyra etc. Nej, man kände sig snarare bara kraftlös.
Såhär såg dagens schema ut:
Knäböj 90kg (3set): 3×6 utan större problem och får därmed öka nästa gång. Börjar närma mig den magiska hundringen!
Benpress 130kg(2set): inga problem, 2×6.
Stela marklyft 90kg(2set): klarade även här avsedda 2×6 utan problem. Ökning nästa.
Stående vadpress 90kg(2set): 2×6
Vadpress 45grader i benpressmaskin: ersatte denna övning med sittande vadpress, då jag inte riktigt förstod utförandet.Är det meningen att man ska sätta fötterna så att hälarna är under ”plattan”? I så fall så är mitt gyms benpress inte ”vadpress-vänlig”. Någon vänlig själ får gärna förklara övningsutförandet lite närmre, ast-ss’s förklaring var ganska luddig.
Hur som helst så körde jag 2×6 på 50kg i sittande vadpressen. Gillar egentligen inte den övningen heller. Tycker att den sträcker obehagligt mycket i yttre delen av knävecket. Vad beror detta på? Kan man förebygga det?Kost:
Frukost: müsli samt lätt yougurt.
Lunch: potatis och fläskkottlet.
Mellanmål efter träning: gainer, en baguette och en STOOR kopp kaffe (waynes coffe har brutalt stora koppar kaffe om man beställer in Large).
Middag: kyckling, ris och rotfrukter.
Ytterligare ett mellanmål är på ingång.Ska försöka ta några bilder innom en snar framtid och bifoga dom. Over and ouT!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.