The Crash Diet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Hejsan!

Är helt ny på brädan, blev medlem idag. Tänkte att ni skulle få följa med på min fövandling från fet till mindre fet, skall köra en variant på PSMF, dietens längd är 10 veckors (2006-10-06 – 2006-12-15) Pga av den korta längden på dieten så finns det inget utrymme för underhållsdagar, i normala fall skulle Underhållsdagar med moderat mängd kolhydrater varit på plats. Målet med dieten är att förbruka 175000 kcal, det mostsvarar 25kg fett, självklart kommer jag gå ned mer pga glykogen/vatten och muskeler. Pga av att jag är så fet så kommer kroppen lättare släppa ifrån FFA från fettväven, det kommer bli tufft..

Stats:
    Vikt 120kg
    Längd 170cm
    Rumänskamarklyft 3X320kg, Bänk 2-3X150kg, militärpressar 4-5x90kg

Kost
    300 gram protein
    100 gram kolhydrater i samband med träning
    Minimalt med fett

Tillskott
    5 gram fett
    Multivitamin

2x 60min powerwalks/dag

Måndag Rygg, biceps, baksidalår
    Rumänskamarklyft…3 set 4-6 reps
    Stångrodd…3 set 4-6 reps
    Chins…3 set 4-6 reps
    Rakamarklyft…3 set 4-6 reps
    Bicepscurl…3 set 4-6 reps

Onsdag Bröst, triceps, framsidalår
    Bänkpress…3 set 4-6 reps
    Snedhantelpress…3 set 4-6 reps
    Dips…3 set 4-6 reps
    Frenchpress…3 set 4-6 reps
    Bensparkfram…3 set 4-6 reps

Fredag Axlar, vader, mage
    Militärpress…3 set 4-6 reps
    Sidolyft…3 set 4-6 reps
    Valfriövning för baksida axlar…3 set 4-6 reps
    Vadpress…4 set 15-20 reps
    Crunches…6 set 10-15 reps

2-3 min vila mellan varje set

Invägning
    2006-10-06: 120kg
    2006-12-15:

Du är förmodligen en av världens starkaste i RML:emo-thumb

morolto wrote:
    Du är förmodligen en av världens starkaste i RML:emo-thumb

Dom finns på alla forum… :O

känner viss ironi här, svårt att skriva stats i bicepscurl, RML säger mer tycker jag, den frågan kommer ändå komma upp. Nästa fråga brukar vara varför kör du inte riktiga marklyft och knäböj: jag har extremt lätt för att bygga ben, benspark varje/varannan veckan är fult tillräckligt. RML är en bra övning för överkroppen som man kan hantera mycket vikt med.

Det är alltid kul med ett världsmästarämne på forumet

För oss mindre kunniga. Vad är ett rumänskt marklyft?

En variant av stelbenta marklyft

RML är väll att man stannar innan stången är i backen säg lite under knäna.

Hemligt du är inne på rätt spår, du går inte hela vägen ned, vissa tycker det är fusk, trust me +300kg känns ganska fint i ryggen

Första dagen gick bra, gillar att äta stora portioner åt gången, kommer att äta 3-4 måltider per dag, det passar mig utmärkt. Dieten måste vara enkel och rolig för att det skall hålla i längden, i alla fall för mig. Att äta frukost, lunch, middag, kvällsmål gör dom flesta andra människor, det är alltid trevligt med sällskap under måltiden.

Dagens meny:
    1 kg köttfärs, 120 g proteinpulver, 10 st omega-3 kapslar a´500mg,

Äter alltid lite psyllium till protindrinkarna, annars kommer hungern lite väl snabbt. Har ett litet trick med köttfärsen, alla gör säker så ändå, men för någon som missat. Stek köttfärsen, koka sedan den lite lätt några minuter, sila bort vattned och fettet i ett durkslag, tillsätt salt och lite fond, mums. Får ned fetthalten på köttfärsen till 3-4% istället för 10-12%. Vid experiment har vi kunnat få bort 60g fett på 1000kg köttfärs. Good shit med andra ord. Viktigt är dock att man pimpar upp det lite sen med diverse kryddor, salt och fond.

Var aktiv hela dagen, det blev bara 60min powerwalk på kvällen

sov så sött

Kommer att vänta några dagar in i dieten innan träningen sätter igång. Måndag känns ganska naturligt att börja med det.

har varit lite trött i dag, ganska stor omställning från kakmonster till proteindiet, har gjort all cardio som jag ska.

Lycka till med dieten.

Körde en liknande diet förut. Skapligt jobbigt men resultaten kommer fort :)

lycka till!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.