Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › The Way of The Warrior…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 maj, 2006 at 16:46 #940245Anonym anvandareMember
Tänkte bara kika in och skriva TUTA OCH KÖR – DET HÄR SER GREAT UT,
för du ska veta att jag kikar in här rätt så ofta./tack för en av bodys mest underhållande och strukturerade journaler (nej, det rör sig inte om något fjäsk eller dösnack här inte, you are cool for real )
2 maj, 2006 at 17:30 #940246Anonym anvandareMemberJag brukar själv föredra fler övningar och mindre set. Motivationen kan dö ut lite om jag kör för mkt på en övning. Tar jag tag i en ny övning så blir det en ny utmaning och på så sätt bättre gnista.
Fast om en övning känns otroligt bra så kan man lika gärna mala på 10 set i den.
Om jag vart du hade jag inte planerat antal set utan kört efter hur det känns för dagen. Både efter dagsformen och hur pass bra en viss övning känns.
Ett annat sätt som fungerar bra för att behålla motivationen för mig iaf om jag matar på en del set i övningarna är att köra pyramid. Utmaning för varje set hur högt jag kan gå och hur många reps jag får på den vikten.
2 maj, 2006 at 18:57 #940247Anonym anvandareMemberstiff deadlift är ju en kanon övning för baksidan så det blir ett bra komplement tycker jag, kör den ofta själv oxo.
tungt första dagen och lätt dag 2 är för att öka ”återhämntningen” på den muskeln, att träna tungt 2ggr/vecka/muskel är totalt overkill om man inte tillhör den lilla skaran proffs som finns och den lilla % superfreaks, enligt mig då iaf att träna lätt dag 2 är alltså mer som en aktiv vilo dag än ett hårt träningspass, funkar kanon på vissa och jag tror det kommer att passa dig med, själv klarar jag mig utan, men det beror mer på att jag ändå är så pass möe på gymmet och jag vill inte träna mer än jag gör med nuvarande splitt.
och visst ska man känna efter och låta kroppen styra som lindmark säger men det vet du själv med C, ska bli kul att se hur du svarar på detta upplägg jag tror du kommer att öka riktigt fint kompisen.
2 maj, 2006 at 19:03 #940248Anonym anvandareMemberDe flesta kör väl pyramiden som en uppvärmning i princip men jag syftar på att köra alla set till fail.
Tar ett enkelt exempel på hur jag menar :
Lägger exempelvis på 50 kg i en övning och matar 15-20 reps.
Slänger på 60 kg nästa set och kör till fail. kanske hamnar kring 10 reps.
Osv tills man är nere på en 4-6 reps.
På detta sätt får man ut det bästa av två världar. Både högrep och lågrep.
Dessutom som jag skrev tidigare blir det en utmaning hur många reps man kan pressa sig till i varje kommande set.Detta är ngt som jag isf kör efter första övningen är gjord då jag föredrar att börja passet lite tyngre.
2 maj, 2006 at 19:08 #940249Anonym anvandareMembermm jag börjar oxo alltid mina riktiga pass med så tunga arbetsset som möjligt efter mina obligatoriska 4-5 uppvärmnings set, tror som lindmark på att låta kroppen jobba max i varje set istället för att hålla igen.
2 maj, 2006 at 19:17 #940250Anonym anvandareMembermikael.H wrote:mm jag börjar oxo alltid mina riktiga pass med så tunga arbetsset som möjligt efter mina obligatoriska 4-5 uppvärmnings set, tror som lindmark på att låta kroppen jobba max i varje set istället för att hålla igen.Japp. Vid överträningssymtom el. krämpor så drar jag hellre ner på volymen och höjer repsomfånget. Ja de enda övningarna jag kan tänka mig att inte köra till total fail på är isf böj och bänk när det är tyngre set. Det pga skaderisken då. Kör man en tung 3 reppare och måste ha rejält med hjälp upp för att få den sista upp så kan mkt gå fel. Ja t.om. om man kör i power rack finns det ju risker då man ändå måste ha metall stängerna ganska långt ner för att kunna köra fullt djup utan att de tar i.
2 maj, 2006 at 23:26 #940251Anonym anvandareMembermm helt sant, kör ju inte benböj och bänk till failure heller, fast benböj blev ju faktiskt det ofrivilligt senaste passet…. heeh inget jag kan rekomendera iaf
annars tycker inte jag failure är nått att vara rädd för, helst i rygg där kan man lassa på, så behändligt med dragövningar ur risk synpunkt jämfört med pressövningar bara att tuta och köra, säkert därför rygg är den muskelgrupp som man ökar bäst i.
4 maj, 2006 at 09:54 #940252Anonym anvandareMemberStabila pass som vanligt. Kommer gå finfint på tävlingen förutsatt att du orkar klämma till en massa chins trots din kroppsvikt.
Har du lyckats bli större nu än du var innan du la av med styrketräningen?
4 maj, 2006 at 14:46 #940253Anonym anvandareMemberbra qoute var det oxo
låter kul att du lagt på dig lite massa, 100% på att du lyckats behålla din fett% rätt bra ändå så din af debut blir nog riktigt lyckad killen.ska bli kul att följa din splitt träning, tror du kommer att svara fin fint på den och en ny garderob får du nog börja se dig om efter
just nu njuter jag av jordgubbar och tar det lugnt, suttit i möte i några timmar så då är en sväng på body medans man dinerar jordgubbar och mjölk helt okej
5 maj, 2006 at 11:48 #940254Anonym anvandareMemberexactemundo mannen tur man är en winner haha
haha skitnice bild :emo-thumb ha d gött på gymmet nu
5 maj, 2006 at 17:09 #940255Anonym anvandareMember5 maj, 2006 at 17:15 #940256Anonym anvandareMemberJa satan du är fan stark
5 maj, 2006 at 17:20 #940257Anonym anvandareMemberHejsan..
Det var ett tag sedan jag kika in här..
Du jobbar på riktigt bra, ser jag.. :up:Själv satsar jag för fullt just nu..
På att sitta framför datorn:( Det är ju nu man vill ut och njuta av det underbara vädret..Ha en toppenhelg //angelica
5 maj, 2006 at 18:06 #940258Anonym anvandareMemberHallå där, vad menar du med ingen konditionsträning? Du sitter juh på cykeln i fyra timmar?!?
Alltid lika imponerande vikter! :up:
5 maj, 2006 at 19:04 #940259Anonym anvandareMemberFan warrior, vilka jävla latsdrag du drar till med. Och pullovers likaså. Din gris
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.