Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › The Way of The Warrior…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 maj, 2006 at 16:20 #940365Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Alm: Jo, den har ju gjort det. Känns så bra nu bra då jag vet att jag behandlar min kropp bättre. Hur går det för dig Viking? +178 CB 2007?
2007 är för tidigt. Har bestämt mig för att köra 2-3 år nu ren uppbyggnad och fortsätta fylla ut mina 183 cm. Kommer inte ställa upp i en tävling förrän jag anser att jag är komplett nog att göra det, dvs. för att kunna placera mig på pallen. Sen kan det hända mycket på vägen också, vi får se helt enkelt!
Såg att du fått pm angående kosten. Kan ligga något i det men kan även vara så att du känner din kropp bäst. Det är något du får avgöra själv. Om jag skulle tävla, så skulle jag vilja veta att jag maximerar mina chanser att vinna.
23 maj, 2006 at 16:51 #940366Anonym anvandareMemberJag är 194cm lång, är det alldeles för långt för att tävla? Finns det så långa bodybuilders, och hur går det för dom?
23 maj, 2006 at 17:10 #940367Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Alm: OK, fattar vad du menar. Känner också att jag inte kommer hinna bli perfekt så sätt tills December nu. Men det kommer jag alltid att känna tror jag så lika bra att jag ställer upp och visa mitt bästa än så länge. Nu vet jag inte hur länge du tränat iförsig, för min del är ju detta nu 7:e året så det är endå dags.Angående kosten så anpassar jag den efter mina mål… den dagen då jag inte lyckas uppnå mina mål så ändrar jag på kosten och träningen osv. Just nu är jag rätt så nöjd.
Jo det är väl så, man blir väl aldrig _helt_ nöjd. Men man vet lite mer eller mindre var man står i förhållande till tävling, och möjligheten om att placera sig bra. Mitt 2:a riktiga träningsår.
Bra inställning till kosten målen.
23 maj, 2006 at 18:05 #940368Anonym anvandareMemberWarrior wrote:AlteticMia: Jo det samma, verkligen!Lindmark: Förut så låg jag rätt högt med protein… kanske säg 250-350g om dagen. Men har efter uppehållet legat något lägre och det verkar inte spela någon roll direkt faktiskt alls. Under helgen fre, lör, sön låg jag kanske på 100g om dagen som mest i snitt. Nu vet jag inte vad jag hamnar på men runt 150g som mest tror jag i snitt. Tycker det är definitivt godare att käka mera frukt o bär än massa protein. Sedan så tror jag inte längre på hög-protein diet snacket… Vissa dagar ligger jag på 500g Protein om dagen… om jag känner för att äta massa fisk och kött osv så gör jag det, då blir det dock mindre kolhydrater osv.
Jag tror inte att kroppen behöver lika mycket kolhydrater varje dag… protein och fett. Utan det varierar mycket och då skall man käka därefter.
Jag går mycket på känsla nu… förut så käkade varannan timme o sånt men det funkar inte alls tycker jag och är onaturligt.
Samma sak med hunger osv… om jag inte känner mig hungrig käkar jag aldrig, oberoende om jag borde.
Jag tror inte på närings-timing och allt det där… om man lär sig lyssna på sin kropp så säger den åt en vad den vill ha och när. Tex så käkar jag ofta jätte mycket inför säng-gående för jag känner mig hungrig då… ofta känner jag mig inte alls hungrig dom första timmar på dygnet så det blir inge frukost för det mesta. Ibland käkar jag inget på flera timmar, ibland käkar jag hela tiden osv osv.
Jag tror inte heller på det där med att man tappar muskler om man går länge utan mat… kroppen har faktiskt en protein-pool som lagras och används när det behövs. Äter man för mycket protein förstör man denna. Samma visa som gäller för känslighet kroppen utvecklar kolhydrater gäller också känslighet för protein!
I slutändan är allt individuellt… tex på NOGP såg jag inte en enda själ som hade samma kläder som någon annan. Och är rätt säker att ingen utav oss åt likadant den dagen… alla åt annorlunda.
Värsta svaret… tycker det är kul att berätta om min syn på kost iafall.
Intressant. Tyvärr tror jag att 99% som cirkulerar på forum som denna, skulle få extrem ångest av att äta 100 gram protein om dagen. Detta trots att det inte finns några belägg för att en tränande individ i 80 kgs klassen skulle behöva mycket mer (eller mer än iaf 1.5 gram/kg kroppsvikt, vilket är 120 gram), förutsatt att resten av kosten är balanserad.
En eloge till dig för att du vågar tänka och experimentera själv- sådant är ganska sällsynt.
23 maj, 2006 at 20:32 #940369Anonym anvandareMemberTrevligt att träffas i helgen, är du laddad nu? Kul med fler med samma tävling i sikte, det är ju inte så långt kvar nu…
23 maj, 2006 at 21:17 #940370Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Nej, det är snarare bara bra om du är lång. Problemet är ju bara att många inte klarar av att lägga på sig den mängd muskel-massa ”rent” då dom är så långa och därför avstår helt från att tävla. Nu vet jag inte hur du är och dina förutsättningar är, men det är generellt sätt svårare för längre killar om dom är rena iafall. Är man lång och lägger på sig bra med muskler då blir resultatet riktigt bra…Tex jag är 184cm… så mitt mål är att väga in runt 88-89kg till min första tävling. Du skulle förmodligen behöva väga in på 100kg för att det skall se bra ut, vilket är rätt svårt.
/Warrior
Okej. Jo, 100kg hård, det är ju ett x antal år tills dess. Men jag för försöka
hålla ut och se vart det leder Hade varit kul att stå på scenen någon gång iaf!
Hade varit kul att se dig på scenen med24 maj, 2006 at 09:38 #940371Anonym anvandareMemberTjenare krigarn! Skulle bara säga att det var kul att träffa dig irl på nogp! Kör nu så det ryker så kommer det bli grymt. Själv står jag i valet och kvalet om jag ska tävla i år eller om jag ska bygga lite till, men frågan är om jag kommer lägga på mig så mycket mer om jag väntar..?
Ha det gött, nu ska jag jobba! Mvh Calle Sirén24 maj, 2006 at 14:14 #940372Anonym anvandareMemberBlir det ngt avbrott från dietandet i sommar el.? Vilken viktklass siktar du mot som det ser ut nu?
24 maj, 2006 at 14:19 #940373Anonym anvandareMemberbra sheki, vi får ta det nån dag nästa vecka!! jag var iväg i morse, och gjorde slut på mina axlar, helt o hållet.
Du lurade i mig så mycket choklad på vägen, så nu ligger jag back flera veckor, va f-n.. *s* ni kan behålla vågen där inne
jaja, det fanns att träna på iaf
äter du en sån påse fikon varje dag? my god en hel del kolhydrater! men väldigt goda:)
piska benen idag, inga vader;)??24 maj, 2006 at 14:35 #940374Anonym anvandareMemberTja! Det var alltså du som knallade runt med Samir!
Såg bra ut på bilderna så det är ju bara att köra på! :up:
/Han med en farsa från Croatien!
24 maj, 2006 at 19:51 #940375Anonym anvandareMemberHmm. Kör du inga knäböjj bortsett från frontsquaten ??? Fick för mig att du inte förespråkade för mycket maskiner i benträningen?
24 maj, 2006 at 20:13 #940376Anonym anvandareMember3 tim sömn och det blir MVG EXPLAIN THIS TO ME
24 maj, 2006 at 21:39 #940377Anonym anvandareMemberHaha, kul skämt BB Nej du, jag är AF into the bone. Möjligtvis classic någon gång inom en lång framtid Kör hårt!
24 maj, 2006 at 22:29 #940378Anonym anvandareMemberVad är det som fått dig att ändra träningsupplägg till högvolym per kroppsdel istället för helkropp som du körde innan?
25 maj, 2006 at 00:42 #940379Anonym anvandareMemberDu krigar på bra! Ne nu är det dags att ge kudden en omgång…. :lazy:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.