Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › The Way of The Warrior…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 maj, 2006 at 07:42 #940380Anonym anvandareMember
Det var som fan! Käkar du inget kött på en hel dag!? Själv käkar jag så många djur jag hinner med…. Det knepiga med din kropp är att den bara verkar bli hårdare av att få i sig bär och torkad frukt i gigantiska kvantiteer. Hade jag käkat så, hade jag nog blivit rejält fet tror jag. Tänker låta dig granska mitt eget kost upplägg nästa gång vi syns, finns säkert en del intressanta ideer att ta del av.
25 maj, 2006 at 10:11 #940381Anonym anvandareMemberdeekayman wrote:Det var som fan! Käkar du inget kött på en hel dag!? Själv käkar jag så många djur jag hinner med…. Det knepiga med din kropp är att den bara verkar bli hårdare av att få i sig bär och torkad frukt i gigantiska kvantiteer. Hade jag käkat så, hade jag nog blivit rejält fet tror jag. Tänker låta dig granska mitt eget kost upplägg nästa gång vi syns, finns säkert en del intressanta ideer att ta del av.Deekayman: Våga prova! Kött är inte enda vägen till muskelmassa!
25 maj, 2006 at 10:47 #940382Anonym anvandareMemberok då fattar jag hur du betygsätter sömnen !!
25 maj, 2006 at 16:18 #940383Anonym anvandareMemberWarrior wrote:DeekayMan: Ja, klart vi ska! Jag vet inte vart allt snack om att frukt är farligt kommer ifrån. Det är i princip enbart byggare som anser så… i andra kretsar är frukt det mest nyttiga och närings-rika man kan käka. För min del kan jag käka massa frukt hela dagarna bara jag inte äter för mycket. Äter jag för mycket av vad som helst blir jag fet. Kan du köra med mig nån dag nu framöver? Fre, Lör??? Vi behöver inte köra samma sak men vi kan ju iafall hjälpa varan.Latsdragen:
Vanessa: Communication, Affinity, Reality
Laddar inför Dagens pass Axlar:
1. Sittande MillitärPress i Smith
2. En arms Sido-Lyft
3. Kabel Front-Lyft
4. Standing Bent-over Rear Lateral Raisesswe-engelska!
Byggare är ett säreget släkte som ofta ska dra allt till extremerna; att frukt skulle vara dåligt kommer ifrån forskning som pekar på att fruktos i stora mängder leder till accelererad fettinlagring. Således drar man den brilijanta slutsatsen att frukt=innehåller fruktos= ACTHTUNG.
Likadant med protein: om det finns belägg för att ett högre proteinintag skulle gynna atleter (runt 1.5-1.8g/kg kroppsvikt) så drar man slutsatsen att 3-4g/kg kroppsvikt är ett måste.
Ofta förbiser man saker som att kolhydrater från frukt sällan är mer än 50% fruktos och att ett proteinintag över 1.5g/kg kroppsvikt förmodligen kommer att bli glukos ändå.
I själva verket är det fruktos i exempelvis ketchup och dylikt som är problematiskt, då det används som smaksättare (HFCS) och är en koncentrerad form av fruktos utan vare sig fibrer eller näringsämnen (vilket frukt har)
25 maj, 2006 at 18:45 #940384Anonym anvandareMemberStarkt jobbat i sidolyften :up:
Varför citron vatten under träning? kanske har missat det i din journal.
25 maj, 2006 at 19:33 #940385Anonym anvandareMemberHade varit kul att träna! Vad kostar det per gång på exhale då?? Har ju inget kort och löser inget förrens i juli när jag kommer hem.
Jag har rygg,biceps samt bröst axlar mage kvar att klämma in på två dagar. Körde dock axlar idag… Frågan är vad du vill köra för muskelgrupper och vilket upplägg du har??
25 maj, 2006 at 19:35 #940386Anonym anvandareMemberEn sak till förresten. Jag säger inte att frukt är onyttigt, äter själv som mest 5 frukter om dagen men jag tror defenitivt att färsk frukt är betydligt mycket nyttigare än torkad…. Känns som om jag blir lite missförstådd…
26 maj, 2006 at 14:07 #940387Anonym anvandareMemberVad kör du på för proteinbars?
De enda jag hittat som jag tyckte var riktigt goda gick på över 30 kr st Lite saftigt med 3000 kr i månaden på bars ifall man käkar 3 såna om dagen.
26 maj, 2006 at 14:16 #940388Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Uppdatering Dagens Mat:1L BlodGrape-Juice, 500g Torkade Fikon, 500g Blåbär-Hallon, 200g Banan, 3 Protein-Bars
ca 3300kcal
Fin dag idag… se till att sova nu alla som läser detta.
ok nu måste jag fråga dig en sak , varför äter du inte riktiga måltider med ris sallad kyckling mm?
26 maj, 2006 at 14:33 #940389Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Vanessa: Hej Sötis. Alltså det är för jag är konstig. Förut käkade jag så men nu orkar jag inte. Tycker det är godare käka som jag gör nu och tar inge tid alls o tillaga. Kommer säkert däremot käka massa grönsaker o sånt inför tävlingen sedan dom sista veckorna och mera fisk o kött osv. Frågan man skall ställa sig är: ”Är Ris, Pasta, Potatis nyttigare än Frukt???”; ”Är Kyckling nyttigare än Vassle-Protein?”. När man har svaret framför sig kanske man förstår mitt sätt att äta också. Sedan är det ju många andra saker som väger in i beslutet… såsom vad tycker Jag är godast, mest bekvämt och vad är mest passande för mig med tanke på min ekonomiska situation?hej hej
Jo men grönsaker är ju inte billigare än ris o pasta men godare det kan jag hålla med om. Jag reagera på att du äter bars istället för riktig mat. Ok om man är stressad någon dag och tar en bars men det ska inte ersätta mat.
jag trodde du skulle bygga?
26 maj, 2006 at 16:41 #940390Anonym anvandareMember150g protein döö jag ligger på 400g och är mindre :p protein för oss som fortfarande växer krigarn
26 maj, 2006 at 17:12 #940391Anonym anvandareMemberHe he he…. har mycket svårt att tro att ersätta vanlig mat med snickers går hand i hand med vare sig deff eller byggande… Hoppas du skojjar. Får ta en titt på dina bars ifall de är så super som du säger. Av mina egna erfarenheter brukar de innehålla en hel del skit för att smaka bättre. See ya
26 maj, 2006 at 17:32 #940392Anonym anvandareMemberGrymmt laddad!
Skall bli riktigt roligt att träna med någon som är motiverad och dessutom mycket bättre än mig själv! Vet att du har koll men du vet ju hur det är. Man har ju en journal för att disskutera olika synsätt på bl.a träning och kost. Så länge du känner att du utvecklas så gör du ju helt rätt! Får ta och snacka lite kost sedan när vi skall träna, alltid kul att höra lite olika åsikter!
Skall äta kycklingbröstfile´strax och sedan skall jag dra i mig 2 apelsiner innan träningen så jag pallar med ditt pass…
See ya brother
26 maj, 2006 at 17:38 #940393Anonym anvandareMemberaah föredömligt. här kör warrior på med sitt egna diet upplägg.. tror det här kommer bli susen ch*k*
you are walking your one way.. du är en i gänget – empyriker.
Önskar dig all lycka! Kommer givetvis o hejjar i dec/mvh fricki
26 maj, 2006 at 17:55 #940394Anonym anvandareMemberWarrior wrote:.Delvis för smakens skull… delvis för att hålla blod-sockret någorlunda jämnt, och även för att citron har ett högt PH värde vilket hjälper till med att neutralisera syrorna som uppstår under träning.
Högt PH=basiskt Lågt PH=surt, citron är surt….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.