The Way of The Warrior…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only The Way of The Warrior…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 547 total)
  • Author
    mikael.H wrote:
    kan bara hålla med mina små body vänner :) träning ska vara kul och är kul och likadant är det med maten, mår man gött så går allt så möe bättre, själv har jag sån tur att jag älskar kött och att äta bra men vafan jag älskar glass med och har inga problem att proppa i mig en glass när kroppen vill ha det

kör hårt krigar s :P

Hur förstår du när ”kroppen” vill ha det? Känns som att min kropp skulle vilja ha det hela tiden om jag tillät den. ;)

haha thats my girl :emo-thumb

alltså jag har sån tur att jag inte drabbas av sötsug/glass/onyttighets begär särskilt ofta så dom få gånger det händer så tvekar jag inte

men seriöst om man äter bra, tränar hårt och bra med styrka och cardio så spelar inte en glass eller något annat onyttigt så stor roll, det är viktigare att man mår bra och är nöjd med livet, en annan sak om man börjar ersätta den bra maten med skräp.

Warrior, jag menade Mickael.
    Min kropp fungerar lite som din, den fattar inte vad som är bäst för den den vill bara ha det som är gott. Men det går i perioder. Jag glädjas över perioderna då jag tycker att salad är godast än allt annat, för den ersätts ganska fort med en annan period, då jag är beroende av jordnötsringar eller nåt annat istället. lol.

Micke – lucky you!

Halloj!

Kul att träffa dig i västerås.

Och även att du ska tävla i min favoritgren.
    Vann ju själv kvalet förra året och kom 4.a efter lite tappar på SM.

Lite tips kan du nog få på min hemsida [www.mariaahlberg.dinstudio.se]

Kör hårt, vi ses nog på gymet snart.

Maria

Warrior wrote:
    Uppdatering Dagens Käk:

Orkar inte skriva ned allt jag åt idag… för det blev rätt mycke. Genom-snitt för kcal/intag kommer bli rubad i och med detta dock.

ca 7500kcal

“Always remember that striving and struggle precede success, even in the dictionary.”

– Sarah Ban Breathnach, writer

Det var en saftig mängd kcal
    Jag hade fått köra flytande för att få i mig de mängderna mat ner i magsäcken. Jag tycker 4000 kcal är tvångsätande. :D

7500 kcal….

Någonting är allvarligt fel med din deff warrior… Se upp nu så du inte börjar lägga på dig för mycket späck! För mig kan det vara en fördröjd process varför det inte märks förrän en vecka efter frossandet… lurigt sådant.

Warrior wrote:
    Lindmark: Du måste skoja… 4000kcal svälter jag nästan på (läs deffar). Du är ju större och biffigare än mig också. Nåt är fel.. nåt är fel ;)

Vad glad att du inte bor här uppe då. Kanske är ngn psykologisk försvarsmekanism pga mat priserna här uppe. Förbränningen sänks för att jag ska kunna ha råd att bulka ibland :D

Warrior wrote:
    Lindmark: Du måste skoja… 4000kcal svälter jag nästan på (läs deffar). Du är ju större och biffigare än mig också. Nåt är fel.. nåt är fel ;)

Men du har en grym fysik också, på bilderna där du väger 100-snåret ser du riktigt grov och vältränad ut.. hade chansat på 87-88 om någon frågat mig, men fan inte 100.

Grymt avundsjuk :-)

OMG!!!
    7500kcal, laddar du inför Tour de Beach -06 eller:D

Du slutar aldrig förvåna/imponera! Börjar förstå varför vissa ser ut som en räka o vissa som en hulk…:up:

Lalla wrote:
    OMG!!!
    7500kcal, laddar du inför Tour de Beach -06 eller:D

Du slutar aldrig förvåna/imponera! Börjar förstå varför vissa ser ut som en räka o vissa som en hulk…:up:

Tro mig, om mr.Warrior hade käkat så varje dag hade han sett ut som en sumo och inte en hulk…. Nej, bakgrunden till hans grymma fysik ligger i ett gediget tränigskunnande samt normalt sett ganska föredömlig kosthållning…

deekayman wrote:
    Tro mig, om mr.Warrior hade käkat så varje dag hade han sett ut som en sumo och inte en hulk…. Nej, bakgrunden till hans grymma fysik ligger i ett gediget tränigskunnande samt normalt sett ganska föredömlig kosthållning…

Jo, jag förstår det…var bara tvungen o bli lite ironisk:p
    7500kcal är ungefär vad tourkillarna käkar varje dag under tre veckor

dubbelpost

sedan ska man inte förglömma att kroppen inte lägger på sig fett i början på en bulkperiod vilket man kan använda sig av under året, har man hållit nere på matintaget ett tag så kan man med fördel dra upp kcal i några dagar utan större risk för fettinlagring, klart möe mer energi får man dock och tryck i kroppen, men som sagt till slut så blir det fett om man håller uppe intaget för lång tid :P

annars tror jag som s att man behöver mat för att komma i bra form, möe och hård träning kräver en hel del, är ju inte som att cyklisterna äter lite och är smällfeta, kör man hård styrka + möe cardio så krävs det möe energi och inte lite, äter själv mycket mat iaf.

Mikael.H: Det var då mycket visdom och fanns ett vettigt resongemang i de orden. Man får inte, beträffande Warriors framgångar eller hans förstklassiga fysik, glömma av att det är hans nyfikenhet och hans envisa vilja som tagit han dit, till viss del. Det intressanta är också att den där eftersträvan och jakten på det ”optimala upplägget” inte tycks existera (åtminstone inte vad jag har märkt) inte i Warriros tankar, utan han kör sitt egna race och räds inte för ett piskslag här och en kommentar där.
    Därför är hans så grym.
    Hela den här djungeln med allt vad GI, Cambridgekurer, II, Hight-protein eller vad det nu kan vara innebär, är mycket förvirrande och ibland onödigt vilsefarande.
    Det finns grundprinciper, orubbliga fysiska lagar och väldokumenterade fungerande system för var och en att uppnå sitt individuella mål/syfte med dennes träning/befinnandet, – sedan finns det också tips & tricks som ger dig det bästa förutsättningarna för att lyckas – Och slutligen så finns finns det även idioter som vill tjäna pengar på en briljant idé och ett handikappat förstånd hos oss alla som ibland inte tycks kunna skilja på 1 och 100g utav X ”livsviktig komponent”, som låter sig luras.

Vad jag försöker säga är att Warrior är en sann observatör, en empyriker och en framgångsrik sådan med tilltro på sig själv. I like that.

Håller defenitivt med föregående talare!
    Warrior, du har en grym fysik och är inte rädd för att gå mot strömmen. Imponerande i båda fallen:up:

Visst finns det grunder som man måste kunna. Men därifrån tror jag man måste hitta ”sin” väg, varje kropp är trots allt unik och vi lever unika liv.

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 547 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.