Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › The Way of The Warrior…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 juni, 2006 at 08:50 #940455Anonym anvandareMember
Ser ut som om du har en plan Sickan :up: och det ser ut att funka så kör på :bb3:
4 juni, 2006 at 09:54 #940456Anonym anvandareMember30 min posering/dag = BRA:)
4 juni, 2006 at 11:00 #940457Anonym anvandareMemberFörstod jag rätt i att du tänkte tävla i slutet av året?
ska du komma upp de där måtten på armar och vader på ett halvår
så får du nog äta annat än bara snickers och kalkonbröst……4 juni, 2006 at 13:34 #940458Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Kort sammanfattning Vecka 22 – 2006:Genomsnittligt intag av Kcal/dag: 4150kcal
Genomsnittligt tid promenad/dag: 85min/dag
Genomsnittligt tid sömn/dag: 8.5timVikt vid start vecka 20: 99kg
Vikt vid slut vecka 21: 97kg
Vikt vid slut vecka 22: 97kgMått vid slut v.22
Lår: 65-66cm (-1cm)
Arm: 42-42.5cm (-0,5cm)
Vad: 40-41.5cm (-2cm)
Mage: 81-82cm* (-1cm)
Nacke: 43-44cm (samma)
Bröst: ??________________
Mål för veckan och lite Långsiktiga mål:Mål för vecka 22 är:
Genomsnittligt intag av Kcal/dag: 3200kcal
Genomsnittligt tid konditionsträning/dag: 60min/dag
Genomsnittligt tid sömn/dag: 9tim+ 6X Bodybuilding Pass…
+ 30min Posering/dagKommentarer ang Vecka 22 Kost, Promenad, Sömn, Mått:
Om man bortser från dagen då jag käka 7500kcal låg mitt genom-snitt kcal intag under veckan på 3100kcal. Promenaderna blev det något mindre med i och med att jag tog paus under helgen, vilket sänkte genom-snitt från 120 till 85min. Sömnen var det enda som jag lyckades pricka in denna vecka, med 8-9tim sömn per natt vilket är en riktigt bra förändring. Vikten har varit det samma under veckan… det är svårt att säga om jag har gått ned något i fett eller ej. Min förmodar är att jag har gjort det till en viss grad, men att även intaget utav Kreatin som påbörjades i början av vecka 21 också har bidragit med kanske 1kg. Det är svårt att säga… men ett intag utav 4150kcal/dag säger iafall att inte alltför står vikt-nedgång denna vecka har varit möjlig kanske en 300kcal underskott per dag (0,3kg under veckan).
Det återstår att se hur mina mått påverkas framöver… och hur jag skall bära mig åt för att uppnå de långsiktiga mål för mått på kroppen jag satt upp för mig inför tävling. Denna vecka att dömma från sjunker alla mått, vilket är något jag ej vill skall hända. För att få bukt med detta kan det röra sig om förändringar i träningsrutin och kost-schema… än så länge låter jag nån vecka till gå innan jag gör någon förändring. Det är än 29v kvar…
Långsiktiga mål:
Mått i/nära tävlingsform:
Lår: 66-67cm
Arm: 44-45cm
Vad: 45-46cm
Mage: ??
Nacke: 43-44cm
Bröst&Rygg: större än idag iafall..Vill öka på vaderna, armarna, brösten, ryggen och axlarna. Medans jag håller nere/kvar nacken och låren. Vi får se hur jag skall lyckas med denna bedrift, men jag har iafall några månader på mig tills första tävling.
*drar in magen… vid mätning. Mäter över naveln…
Hur resonerar du, när du tror att du kommer att öka i samtliga mått under deffen?
Är du medveten om att +2.5 cm på armen (en inch) ungefär innebär en viktökning på +4.5-5 kg om man är över 180 cm? Mer om man är längre, och ännu mer om det inte rör sig om kvalitativa 5 kg.
Jag vill inte hata på dina mål, bara ge dig realistiska perspektiv.
5 juni, 2006 at 13:30 #940459Anonym anvandareMemberpersonligen tycker jag nog du behöver mer protte och även fett i din kost och mindre godis kalorier även om jag såklart förordar body and mind men ska du fortsätta öka i muskelmassa nu så får du nog köra lite mindre goa å menlösa kalorier(% sett iaf) och öka andelen bra protte och fett en hel del.
sen så tror jag stenhårt på att sätta upp orealistiska mål, man når helt klart längre om man har en vinnarskalle om man siktar för högt med sina delmål än vad man skulle ha gjort med en lägre målsättning, men man ska palla med att inte nå ändra fram oxo, x antal centimetrar + på armarna under deff är en grymt hög målsättning, helt klart :emo-thumb
hur som helst kör på och sikta högt och dra ner lite på deffen, lassa i dig mat och kreatin och massor av protte och mat så ser vi vart du landar det är helt upp till dig själv hur hårt du kan piska dig men helt klart behövs det mer mat och mer vikter
5 juni, 2006 at 15:16 #940460Anonym anvandareMemberJa, idag är det fan allvar! Idag kommer vi att skriva träningshistoria Warrior!
”Aldrig förr har så få, lyft så mycket, på så kort tid….” eller hur var det nu W.Churchill sa ??!
Ser redan fram emot passet och jag kommer att ladda med mycket kolisar kan jag lova…
5 juni, 2006 at 15:19 #940461Anonym anvandareMemberTjena Krigare
Håller med Mikael ang fettet och dina Snickers. Din mat är för övrigt mycket ”organisk o strikt”, mycket grönsaker, ja bra mat. Sen kommer godiset mitt i allt som en rak motsats:D Varför käkar du inte nötter istället för godis?
Och menar du att det ibland går 16h mellan måltiderna?:nono:
5 juni, 2006 at 22:48 #940462Anonym anvandareMemberTjo warrior! tänkte bara skriva en rad och säga att jag följer detta, minst sagt, ovanliga – men för det, inte dumstridiga deff-upplägg.
”Körde brutalt idag” – Jag blir fan rädd när du skriver så.. kan tänka mig hur du ser ut när du är brutal haha Stackars hantlar, stackars brutaliteten som måste känna sig så förödmjukad när du skriver så och stackars Sverige när du kliver upp på scenen –You rock!
5 juni, 2006 at 22:57 #940463Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Silvia: Aa, är så kass på äta ofta… men jag gillar det faktiskt för jag känner mig friare på något sätt ungefär som när jag var yngre, då jag åt när jag ville och åt tills jag var mätt. Då slipper jag tänka på mat och kan ägna mig åt annat om du förstår vad jag menar Silvia?du är för go !!!
det ligger en del i det här, att inte tänka på mat jämt och ständigt! När man bara tyckte det var jobbigt att gå in och äta, det var en stor störning i det man höll på med, springa o klättra och bygga, och spela boll
min gamla bästa kompis som spelade allsvensk fotboll med mig, åt en pizza om dan, och coca cola hela dagen i säkert ett år,……jag ”klaga” på henne varje dag, men hon sa bara till mig att -jag äter när jag är hungrig och då äter jag vad jag vill! haha. Givetvis på krita varje dag i samma pizzeria, betalade vid löning
Hon blev inte tjock, och hon mådde bra, men hon kanske hade tagit en plats i landslaget om hon skött sig liiiite bättre ändå.
Så nåt mittemellan kanskemed eller utan snickers, you rule!!
5 juni, 2006 at 23:27 #940464Anonym anvandareMemberWarrior wrote:You know I am cutting the Chocolate cakes… it is time to get serious again.
[/b]/Warrior
Är det mitt fel?
Nej, men är ärligt så finns det bättre mat än Snickers.
Fattar dock inte hur du kan gå så länge utan mat. Ligger själv på 2600-2800kcal just nu, käkar sista målet vid 22tiden och är svinhungrig när jag vaknar vid 7:D
5 juni, 2006 at 23:35 #940465Anonym anvandareMemberHallå där…
var ju tvungen att titta in till dig oxåOrkar inte läsa hela journalen nu (ska snart växa) men såg på första sidan att vi gör exkat samma antal Chins och Dips :p Men du kanske ökat nu iofs?
Om du legat i sedan mars…Kör hårt o lycka till. Kommer titta in här ibland, Funderar själv lite på AF faktiskt..
5 juni, 2006 at 23:45 #940466Anonym anvandareMemberVilken stiländring på skrivandet. Hehe
Hur ser planerna ut inför sommarn nu då?
Köra på som vanligt el. blir det ngn lugnare period?Min dag sket sig kostmässigt iaf. Gjorde misstaget att lägga i mig i sängen i eftermiddags för att ”vila”. Slutade med att jag sov bort 3,5 timme
5 juni, 2006 at 23:46 #940467Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Silvia: Jo, allt är ditt fel! :friends:THE FREAK DIET[/b]
THE BASICS:
2000g Haricots verts (samt lite olja)
1000g Turkey (panerade)Kommer nog dela upp detta i 2 måltider… totalt ca 1700kcal
THE OTHER STUFF
Fruits (only the not so sweet ones)
Barries
Root-Fruits (like Carrots)I will eat fruits whenever I feel I want to… max 1500kcal/day.
*NO DRIED FRUITS ANYMORE…
/Warrior
Är det pga frihetskänslan du inte delar upp kalkonen på fler mål:D Kroppen kan ju inte ta upp hur mycket protte på en gång, ursäkta jag tjatar
6 juni, 2006 at 00:41 #940468Anonym anvandareMemberHar du läst The Warrior Diet av Ori Hoefmekler, eller är det bara en slump att ditt kostschema påminner om det som han förespråkar?
För er som inte är insatta i The Warrior Diet, så innebär det att man fastar under hela dagen för att sedan konsumera ett mycket stort mål på kvällen. Nu äter du iofs två stora mål, men i den senare upplagan av WD så är det ok att äta frukt och små mängder protein under dagen.
Tanken är att efterlikna den diet som människor åt innan jordbrukarsamhället, som tog över för cirka 10 000 år sedan (då den ökade tillgången på föda innebar mer regelbundna mattider, och en mycket högre andel av kalorierna från kolhydrater, på grund av kultiverandet av grödor).
Jägarna åt sällan under dagen, när kvällen kom så tillagade man det stora bytet man fällt och åt en stor måltid med hög andel protein och fett. Så ur rent evolutionsbiologisk synvinkel, så är det mer naturligt för människan att äta få, oregelbundna mål. Det finns även studier som visar att råttor som fastar varannan dag, och äter det dubbla kaloriintaget den andra dagen, har bättre insulinkänslighet än råttor som äter samma kaloriantal utspritt jämnt över de två dagarna. Huruvida ovanstående studie är applicerbart på människor är inte riktigt klartlagt.
Och nej Silvia, det finns inga belägg för att kroppen bara kan ta upp x mängd protein per måltid. Hade det varit så, hade människosläktet inte klarat sig länge, då långa perioder av fasta följt av korta perioder med mycket högt proteinintag är en stor del av vår historia.
6 juni, 2006 at 08:16 #940469Anonym anvandareMemberDärav namnet Warrior! Måste läsa boken!
Och jag tar tillbaks allt jag sagt och skrivit, även om chokladen:| -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.