Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Thug Workout
Jag synar din omoplata och höjer med ett toe-hold.
Bahhh mata leão – alltid8)
(Hata att alla kallar det för rear naked choke…amatörer=))[/b]
(Hata att alla kallar det för rear naked choke…amatörer=))[/b]
Eller Hadaka jime, som judofolket säger.
Det kan förvisso accepteras, med viss tvekan;)
Hadaka jime betyder ju ”naken strypning” och borde väl ha hetat så i Brasilien också en gång i tiden eftersom det mig veterligt var en japan som introducerade judo/jiu-jutsu för familjen Gracie.:nerd:
Jag antar att du värjer dig mot anglofieringen av uttrycket och att det är därför den japanska (ursprungliga?) beteckningen får godkänt, om än knappt?
Och inte visste jag att du var BJJ-snubbe.:ph34r:
Grapplers finns i vartenda gathörn nuförtiden.
Tack för den, Royce.:up:
BJJ-snubbe är väl att ta i, men man har ju följt MMA sedan UFC:s linda åtminstone;)
Eftersom farmor kommer från Portugal föredrar jag av lokalpatriotiska skäl den vackra portugisiska benämningen;)
Eftersom farmor kommer från Portugal föredrar jag av lokalpatriotiska skäl den vackra portugisiska benämningen;)
Jaha, det var så det hängde ihop. Jag trodde att du var utövare av BJJ eftersom du kände till uttrycket. Så du har påbrå från Portugal också säger du? Ett par länder till så är du rena latino-pyttipannan, rent gentiskt sett.:up:
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY