Tillbaks till snickerboa…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Tillbaks till snickerboa…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 245 total)
  • Author

SM är över, och tävlingsåret oxå för min del. Har gjort tre tävlingar i år:

Body Grand Prix 2005 15 maj, Stockholm 1:a
    Body Oslo Grand Prix 2005 28 maj, Oslo 3:a (öppen klass)
    SM 2005 29 oktober, Göteborg 1:a junior, 4:a senior

Det har varit ett otroligt rikt och spännande år, jag har haft jäkligt kul, fått massor av erfarenhet och lärt känna många underbara människor.
    Ska försöka hålla mig till ämnet nu och inte börja tacka en massa folk ;)

Körde första passet idag, blev armar, en lite mjukstart! :emo-thumb Kändes jäkligt bra att vara tillbaka på gymmet igen ;) Och idag snackar vi tryck! Trodde fanimjej ådrorna skulle hoppa ur skinnet :D Om man alltid såg ut som man gör på gymmet efter tävling…

Körde breda pushdowns, sittande hantelpress ovan huvud, ligg tricepspress samt sittande hantelcurl och stångcurl med rak stång. Sedan var armarna som ballonger och jag var tvungen att vrida kroppen för att inte ta upp för mycket plats :)

Tänkte försöka hålla formen hyfsat och inte lägga på mig för mycket onödigt fett.. hoppas jag orkar motivera mig till det

I vilket fall, här ska byggas muskler och bättra på svagheter. Jag kommer ta hjälp att se över brister i teknik och träningsupplägg och sedan kämpa med allt jag har för att bli så jäkla bra jag kan bli… and that´s a promise.

kör hårt nu linn …längtar redan tilluppbyggnad :(

Som en extra inspiration f

Program du körde linn synd att jag missade dig på SM men bygg på and come back STRONG:bb3:

Var seg idag efter att ha delat ett för mig helt nytt villaområde.. var ute i 4,5h!! :|
    Blev cykling, lite vader/baksida och mycket stretching. Är fortfarande lite stel i kroppen men den börjar så sakta återhämta sig.
    Har sån sjuk träningsvärk, nästan smärta, i armarna. Körde riktigt riktigt strikt igår och lugnt, övningarna kändes bra och det tog verkligen som det skulle! :emo-thumb

Cyklade du vilse i villaområdet eller var det bara stort? :D

AnnaC wrote:
    Cyklade du vilse i villaområdet eller var det bara stort? :D

Både och… usch jag hatar villor, men jag testar nya områden. De jag har nu är de största på hela kontoret, känns inte så kul att gå hem en timme efter alla andra varje dag…

nej nu slutar vi snacka jobb va, finns ju viktigare saker ;)

Tänker köra igång med lite ”tung träning” och försöka lägga på mig muskler inför nästa års satsning. Tror kroppen kommer svara bra på det, då jag dietat hela året och inte givit musklerna tillfälle att växa.

Jag kommer köra tunga pass med 6-8 reps, och lättare m 10-12 reps, samt variera övningar varannat pass.
    Passen kommer utgöras av nästan enbart basövningar och vissa muskelgrupper kommer tränas kanske var fjärde femte dag, med varierande övningar och vinklar. Jag kommer inte köra samma muskelgrupper tillsammans varje pass utan växla och köra tex RYGG/TRICEPS ena passet och sen TRICEPS/BICEPS nästa.

Ungefär såhär:
    D 1. BRÖST 1*/AXLAR 1*
    D 2. RYGG 1*/TRICEPS 1*
    D 3. BEN/VADER
    D 4. TRICEPS 2*/BICEPS 1*
    D 5. AXLAR 2*/ROTATOR/VADER
    D 6. RYGG 2*
    D 7. BRÖST 2*/BICEPS 2*
    D 8. BEN/VADER

Ska testa detta och lägga in vilan ungefär var tredje dag, eller när jag känner att jag behöver det. Tanken är dock att stimulera samma muskelgrupp vid flera tillfällen samma vecka.

*1 och 2 betyder två olika pass för samma muskelgrupp, dvs olika övningar och olika tungt (ett tyngre och ett lättare pass).

Vad beträffar kosten kommer jag börja äta bra mat fr o m nästa vecka.
    Har grisat i en vecka nu efter tävlingen och säkerligen lagt på mig endel fett. Finns ingen anledning att fortsätta äta dåligt, träningen går inte bättre för det och det är bara en massa extra att dieta bort…

De pass jag kört har gått bra, känner att jag haft mycket energi och har ökat vikterna! :emo-thumb

Ska iväg och köra BRÖST 1*/AXLAR 1* idag, hade tänkt mig följande:

Pressar i maskin
    Lutande bänkpress
    Flyes på Bänk
    Axelpressar framför (militärpressar) i Smith
    Hantellyft åt sidan

Ska försöka köra tungt idag och hamna på runt 8 reps/set och 3-4 set/övning. Första bröstpasset efter tävlingen, så det blir till att känna på vikterna och prova sig fram till vad som är lämpligt vikt att börja på.

Då kör vi…

Hello Linn,

Hur många kalorier pillar du i dig nu när det är dax att bygga mer muskelmassa och det inte är tävling på ett tag? och hur är fördelningen?

Jag har fått kommentarer på min tråd att jag äter för lite (2500 kcal)

Eftersom din träning ger goda resultat så borde du vara rätt person att fråga :emo-thumb

ska du k

athleticmia wrote:
    ska du köra 8 dagar i rad utan vila??? huh??

Du missade nog en rad.. Ska testa detta och lägga in vilan ungefär var tredje dag står det faktiskt under.

Blir det bara byggning nu, kommer du inte och hälsa på i december på Lucia:(
    Lite gästposering och skapa lite smaskinga skandaler innför nästa SM:bb2:

LiMi wrote:
    Hello Linn,

Hur många kalorier pillar du i dig nu när det är dax att bygga mer muskelmassa och det inte är tävling på ett tag? och hur är fördelningen?

Jag har fått kommentarer på min tråd att jag äter för lite (2500 kcal)

Eftersom din träning ger goda resultat så borde du vara rätt person att fråga :emo-thumb

Jag har dietat i princip hela året så jag minns faktiskt inte hur mycket jag käkat offseason.. sen har jag inte räknat på det så noga heller, mest gått på känsla (vilket iofs resulterat i onödig viktuppgång). Kommer lägga upp ett kostschema nu (kcal,energifördelning etc) för att ha lite koll på hur jag käkar, man vill ju optimera resultaten vare sig det gäller diet eller uppbyggnad.

FEVER wrote:
    Blir det bara byggning nu, kommer du inte och hälsa på i december på Lucia:(
    Lite gästposering och skapa lite smaskinga skandaler innför nästa SM:bb2:

Kan tyvärr inte komma på Lucia :( hade gärna velat men med tre tävlingar i år så är det rätt tufft med ekonomin, vilket du säkert förstår…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 245 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.