Tillbaks till snickerboa…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Tillbaks till snickerboa…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 245 total)
  • Author
    Linn wrote:
    Kan tyvärr inte komma på Lucia :( hade gärna velat men med tre tävlingar i år så är det rätt tufft med ekonomin, vilket du säkert förstår…

Du stöttade oss, så vi kan säkert fix ihop något om du är sugen;)

FEVER wrote:
    Du stöttade oss, så vi kan säkert fix ihop något om du är sugen;)

Det är lugnt jag orkar nog inte flänga runt mer ändå… håller mig hemma och snickrar lite inför nästa år ;)

Men tack iallafall.

ok linn….slarvl

Körde alltså BRÖST 1*/AXLAR 1* idag:

Bröstpressar i maskin 8plattor (45kg?) 1*10, 1*9, 1*8
    Lutande bänkpress i Smith +20kg 1*8, 1*10(m pass), 1*8, 1*6
    Lutande flyes på bänk 10kg 1*11, 1*10, 12,5kg 2*8
    Axelpressar framför (militärpressar) i Smith 20kg 1*10, 2*8
    Hantellyft åt sidan 10kg 2*12, 1*10

Kände av vänstra axeln, den smärtar som fan vid pressövningar. Borde egentligen lägga av med dem, men det vill man ju inte.. det är ju basövningar som bygger! Har prioriterat upp axlarna inför årets tävlingar, har varit en smärtsam historia men som gett resultat.

I vilket fall, avslutade passet med 1*50reps knäböj utan belastning + hård stretching. Det är Bartolls sätt för prioritering jag gett mig in på.. vilket innebär 50reps av en övning man får bra genomblödning av (för den aktuella muskelgruppen, vilket i mitt fall är benen.) Kör så varje dag, morgon och kväll, i fem veckor, följt av hård stretching. Sedan kör man ett tungt benpass var femte dag.
    Jag är iallafall beredd att ge det en chans…. :emo-thumb

haha! jag har ox

MÅNDAG 7/11

Blev bara 30min cardio idag och ”aktiv vila” i form av prioritering:

2*50 explosiva knäböj (em/kväll).
    1*50 sittande lårcurl
    1*50 stående vadpress

Var nog smart att inte köra idag, har sån sjuk träningsvärk efter bröstpasset igår, känt mig alldeles mosig hela dan :| Var så länge sedan jag hade energi att ta ut mig maximalt att kroppen inte vet hur den ska reagera.. eller att den helt enkelt reagerar som f-n! Får se om jag pallar upplägget, eller om jag kanske ska ändra nåt..
    Funderar på att ta det lugnt med axlarna ett tag, det gör ju bara så jäkla ont 👿 Kanske lägger in mer vila än jag hade tänkt… iaf tills kroppen anpassat sig ;)

TISDAG 8/11[/b]

Blev ARMAR[/b] idag..

Pushdowns omvänt v-format grepp: 9plattor 1*10, 1*9, 2*8
    Ligg enarms hantelpress 9kg: 2*8, 1*6
    Enarms sittande hantelcurl 9kg 1*10, 10kg 2*8, 1*7
    Stångscurl 20kg 1*9, 1*8, 1*6
    Hyfsat kort o intensivt pass.

Körde sedan min prioritering (tredje dagen):
    Knäböj, liggande lårcurl och vadpress, 1*50 på respektive övning.

Var tungt idag, glad att jag tog mig till gymmet faktiskt.. Varit ute och delat villor till strax efter fem, riktigt segt.. det har börjat komma in endel post och det kommer bli två ganska tunga veckor på jobbet :(

Axlarna gör ännu ondare idag så jag har beslutat att ändra upplägget lite.. tar bort alla pressövningar för bröst o axlar under två veckor. Om det känns ok med dragövningar (flyes, hantellyft etc) så kör jag det och under samma pass EN GÅNG i veckan. Annars skippar jag allt vad bröst och axlar heter under perioden. Kommer fokusera på rygg och köra endel rotator, utöver prioriteringen av ben, som självklart kommer i första hand.

KOSTEN har jag börjat sköta sedan igår, är jättestolt över mina två dagar utan sötsaker! :up:
    Kommer testa lägga mig på ungefär 2630kcal:

KOLHYDRATER: 300g (1200kcal ) 46 E%
    PROTEIN: 200g (800kcal) 30 E%
    FETT: 70g (630kcal) 24E%

Känns rätt lagomt för att inte gå upp mer i fettvikt..

Gårdagen bestod av ett lättare benpass inkl prioritering.

Idag LATS/BAKSIDA AXLAR/ROTATOR.

Breda latsdrag 9pl. 4*10-12
    Sittande rodd 8pl. 3*10-12
    Pullover 8pl. 3*10-12, droppade sen vikten och körde sista setet till utmattning.

Pressar bakom i maskin och liggande hantellyft på bänk totalt 5 set + 2 set för rotatorn.
    Samt lite genomblödning för bröst i flyesmaskin.

Prioritering:
    Stående vadpress 2*50
    Knäböj 2*50
    HÅRD STRETCH av hela kroppen.

Lite seg, rätt tungt på jobbet nu… men man vill ju iväg och träna! Endel pass går inte så jättebra trots att jag käkar ordentligt tyvärr.. Men det gick helt OK idag :emo-thumb

Jag klarade att käka bra i nästan fyra dagar.. men ikväll vart det lite kaffe och glass Det började med att det doftade saffransbröd från pressbyrån jag delade idag.. har de börjat sälja det? fyfan vad gott, jag är helt såld på det… sedan drog jag på träning och efteråt var det slut! :( Så jag var tvungen att köpa lite valnötsglass :)
    Jag tänkte sköta mig men fan.. har precis tävlat, och dietat hela året.. man måste få leva lite oxå!!

Saken är väl den att jag vill undvika att gå upp för mycket i vikt. Men min kropp vill tvärtom, den vill va tung :

Det är så lätt att halka dit igen, det blir ”allt eller inget” när man haft såna ätardagar som jag haft under dieten. Jäkligt svårt att bryta det beteendet..

Målet är att försöka äta bra men samtidigt ha lite distans till det, och det gör inget om jag äter en choklad eller glass någon gång… men åh varför ska man vara så svag för allt såntdär för 😮

f

Hej Linn,

Har idag

Skriver bara lite kort om passet idag:

Körde Ben + marklyft:
    Hacklift, benpress, benspark, ligg och sitt lårcurl. Körde sen 4 set partiella mark. Avslutade med 3 set sissy squats (länge sen jag körde, tog grymt bra!)+ 1*50 stående vadpress. Cyklade 10 minuter med rätt bra motstånd.

Är svag i korsryggen, vilket hämmar min benträning. Ofta korsryggen tar slut före benen.. Hör troligen ihop med min skada på baksida lår (som jag fick för 1,5 år sedan.) Som jag visserligen inte låter påverka benträningen i den mån den vill.
    Kände mig inte så stark/pigg idag men fick iallafall rejält tryck i benen i framsidan och tog ut mig rätt bra ändå.

Prioriteringen kommer fortfarande vara på ben och vader, men för att jag ska kunna bygga/träna ben ordentligt kommer jag även lägga stor energi på att bli starkare i korsryggen. Kommer således köra partiella mark flitigt, vissa pass med ben och ibland på ryggdagen.

Imorrn kommer jag köra BRÖST/AXLAR- dragövningar + VADER tungt! :emo-thumb

Linn wrote:
    …jag även lägga stor energi på att bli starkare i korsryggen.

Good mornings är inte heller det fy skam om man vill bli starkare i korsryggen. :emo-thumb

[http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBBentKneeGoodMorning.html]

Jay wrote:
    Good mornings är inte heller det fy skam om man vill bli starkare i korsryggen. :emo-thumb

[http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBBentKneeGoodMorning.html]

Tackar för tipset, ska definitivt testas! :emo-thumb

Linn wrote:
    Är inte lika motiverande att skriva här när man inte dietar, men jag vill gärna ha lite feedback på träningen så jag kan ta muskelbyggandet till nya höjder ;)

Din journal fram till SM har varit urkul att följa. Jag hoppas att jag får läsa och inspireras av dig och din träning framöver. KÖR HÅRT :emo-thumb

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 245 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.