Tini mot 2008

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Alla är så duktiga o verkar lägga hur mkt tid som helst här. jag har rätt ont om tid,men Tänkte göra ett försök som alla andra o lägga ut lite hur det går för mig….inför SM 08 just nu e jag förkyld mitt upp i den första tunga träningsperioden sedan i juli. jag kör på ändå-det funkar men e rätt dumt.
    Träningen är sååå kul för jag är sååå strak nu jämfört med innan. Tänk at dieten inte har gjort att jag tappat styrka otroligt med en hel höst på mager kost och 4 tävlingar. men min kropp är lite knäpp och belönar mig med styrka nu när jag belönar den med mat (o allt annat skräp jag kommer över har inte vägt så mkt sen jag var gravid…fast de flesta tycker att det är snyggare nu än i höstas o jag är benägen att hålla med)

jag har lyckats fånga in två grabbar på gymmet som tränar med mig..ett måste för att lyfta tyngre o tyngre.

I dag körde vi axlar och tricep, hade rätt bra med träningsverk efter att ha spelat innebandy med polisen (mina kollegor) i går (så kul att jag skall göra det varje fredag nu).

Vi körde militärpress med lutning 45 kg á 3×5 rep plus 2 set med 25 kg långsamt ner o explosivt upp med 8 rep.

Axelpress i maskin 35 kg 3×8
    Stående hantel 8.5 kg 2×10
    baksida axel med kabel bakom 10 kg 2×8
    Baksida med rep 35 kg 3x 10

Tricep kabelpress 60 kg 3x 5
    Sittande rep 30 kg 3×8

Imorgon blir det ryggträning. Här skall byggas. har någon bar tips på ryggövningar så kom gärna med dem, jag behöver bredd menäven djup.

F.d Mini Tini:up:

kul med journal tini!!! du får lägga upp bild på ditt ”gravida” jag ;)

:up: En journal till att följa! Jätteskoj!

Nu kör vi stenhårt! Och visst är det härligt att få äta massa mat igen

hej! fIck en stund över när sambon kollar sporten på TV. Mitt gravida jag är nog inte så farligt som det låter väger mellan 57-58 och äter kreatin så jag landar nog på ca 56.5 när vätskan släpper. Jag har kört ben i dag, o bröst i går. Tränar med en kille på gymmet i 100kilosklassen, vilket gör att jag pressar det där lilla extra.

Bröst
    Lut bänk 55 kg 3x 5
    Lut hantelpress 23.5 kg 3×5
    Lut flyes 18.5 kg 3×10
    Kabelcrosss sittande på knä 2×35 kg 2×7
    Enarms pec dec (grymt skön övning med mkt kontakt) 35 kg 2×10
    Smala dips 20+12

Tränigsvärk idag= större i morgon :P

ben
    Enbens Press i sitt maskin 80 kg 3×8
    Ben press 110 kg 2x 10
    Marklyft böjda 60 3×4
    Curl fram 55 kg 3×7
    curl bak 45 kg 3x 8

Mina knä klarar tyvärr inga tyngre vikter komer att köra två ben pass iveckan istället. RYgg och ben behöver lite som sagt…..
    I morgon är det dags för tricep o axlar…..nya tag…..

nU kallar sambon….teet är klart (undra om man får nåt gott till?????

Ytterligare ett sten hårt pass till ända. Killen jag tränar med puschar på rätt bra så jag hoppas det ger effekt. Mítt minus på träningen är att jag snackar för mkt och vilan i bland bkir för lång, men eftersom jag kör tungt nu så behövs lite längre vil amellan seten.

Axlar
    Militätrpress bakom 40 kg 3×5
    Stående hantel flyes 11 kg 3×8
    Axelppress baksida maskin 35 kg 3×5
    Liggande kabel drag 30 kg 2×5 + 20 kg 1×8
    Axelpress i maskin 35 kg 2×6
    Utsida maskin 30 kg 2×5
    Kabeldrag utsida 12.5 kg 2×8
    Svider än i hela axlen o ner i armen huga….:( Borde slutat här men sen var det dags för:

Tricep
    Kabel pushdowns 30 kg 3×7
    Smalpress i smith 30 kg 10 st 40 kg 10 st 50 kg 8 st fattar inte att det bara var så lätt…..trodde det skulle bli jobbigt på 40 kg…här har man nytta av att tränat på dips
    triceppress i maskin 50 kg 3×6
    ’Avslutade med DIPS ett set och drog dit 17 st, rätt ok med hyddan jag har på kvöällen ca 58 kg. Morgonen är ok med 57 kreatinkg. Har som mål att ligga runt 56-57 till i höst sen hoppas man att muskel tillväxten skall öka på lite.
    Jag har ju en normalvikt på 55 56 men tänkt ligga lite över..inte helt lätt att få i sig tillräckligt med käk för det och man kan ju inte leva på lussebullar och chocklad för att fetta till sig…eller kan man det?????:nod

I morgon blir det rygggpass, den svaga länken på min kropp.

På tal om BOdy så var jag oxå nöjd med kritiken tyckte lite synd om 2:an för den kritiken var inte helt kul. Ja ja huvudsaken att man vet at man gjort sitt bästa…..
    Nu blir det tv:n och sen skal den blivande mannen få massera mig ajajaj.

Tini

:( ingen som vart här senm sist.

Jag har just slutat med kreatinet och väntar med spänning på att byxbenen skall släppa sitt tag om låren….varit uppe i 59 kg och vänt nu. KÄnns faktiskt riktigt bra.
    är annars rätt sliten efetr snart 4 tunga veckor har tre pass kvar sedan blir det högrep en vecka innan skidåkning fyra dagar i Idre. Skall bli skönt för kroppen att få andas ut lite.
    I går lörde jag det berömda bröstpasset. Kul med bröst tycker jag får bäst kontakt i min träning när jag kör just bröst.

Lutande bänk 3x 5 57.5 kg
    hantelpress lut 3x 6 21 kg
    Enarms pecdec 3x 6 40 kg
    Kabeldrag 3x 6 2×40 kg Här måste det tillnågon som trycker ner mig i golvet annars ja vad händer med en fluga på 58 kg med 80 i händerna….ops…
    Lut flyes 2x 10 13.5 kg
    Smala dips 15 st

Nu e det dags för axelpass utan hjälp, vi får se vad det kan bli av det.
    Sdan nlir det fest-dottern fyller 4 år i Dag. Grattis Elma!!!!!!

Take care.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.