Tyngdlyftar Figge

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 175 total)
  • Author

Jag har funnit min grejj, har tränat sedan februari 2005 jag finner att det är min sport.. jag har lirat innebandy i ca 7 år tidigare…

det gick lite segt i början men det brakade iväg rätt så snabbt ändå… första tävlingen gjorde jag 42.5 i ryck och 55 i stöt …. idag har jag som pers.. 73 i ryck och 93kg i stöt på tävling..

har ett test nu i december 4 dagar innan jul ”20 dec” då jag ska maxxa iom att jag inte tävlade sista serietävlingen på grund utav mitt tränings program och dess uppläggning..

min tränare är ca 80 år o tränar själv tyngdlyftning, läser mycket om tyngdlyftning och ger mig bra träning….tekniskt och ressultat messigt…

F-n va bra – Det är kul när man hittar ”sin grej”.
    Kör på hårt och smart nu så kommer det hända grejer! , du är i en skön ålder för att lyfta skrot och har massa år framför dig.
    Har du några mål ?

[http://www.youtube.com/v/fsY74J-zces]

Tack MaF…. behöver ngn som ger mig lite mer motivation

kör rätt hårt nu… kolla på länken ovan så ser ni vad jag kör på nu…”100kg knäböj”

mina mål e att slå svenska rekordet…många skrattar o tror jag e knäpp men jag skrattar bara tillbaka o tänker att jag ska nog visa dem ”hahaha!! ” :D

mina senaste resultat ”1-2månader gamla” ryck 73 kg stöt 93kg
    svenska rekordet är 100kg i ryck och 121 kg stöt

har man inga mål så tappar man motivation… :D
    siktar man mot stjärnorna når man trätopparna… jag har hela nästa år på mig att slå ungdomsrekordet för sen 2008 blir jag junior…då får jag uppdatera mina mål men tar detta först ;) hehe

Fina böjar, vad väger du ? :D

Jag väger runt 67-69 kg

hittade mina första mått dock tog jag inga när jag började hehe :P

vägde ca 65-67kg 2005-10-5
    bröst 103 cm
    vbicep 34 cm
    hbicep 35 cm
    nedre mage 83 cm
    övre mage 86 cm
    hlår 55cm
    vlår 55cm
    hvad 37cm
    vvad 37cm

206-11-29 idag…ngt chockad trodde att det hade ökat mer på bröstet o
    låren men det kommer… hehe
    väger ca 67-69 kg
    bröst 105 cm
    vbicep 35 cm
    hbicep 36 cm
    nedre mage 82 cm
    övre mage 87 cm
    hlår 57cm
    vlår 57cm
    hvad 37cm
    vvad 37cm

men vadå jag går inte på muskel volym mer ressultat ;) hehe första tävlingen 2005 mars-maj någon gång gjorde jag 97.5 kg sammanlagt ryck o stöt idag gör jag 166 kg sammanlagt ryck och stöt…

Det kommer gå bra det här, och alla de där degativa j-arna kan du strunta i.
    Jag tycker att det var bra mål i alla fall, seriösa mål också.
    Kör hårt, det ska bli intressant att se dina framsteg framöver !
    P.S Böjarna var :up: lugnt,stabilt och lätt…

Tack så mycket Maf för din push-talking :P hehe

jag tränar dock själv som ungdom i vår klubb…det är possitivt och negativt..jag har ingen som jag tävlar imot .. mer än dem från de andra klubbarna… ingen dirrekt träningskamrat..mer än min tränare på 80 bast o de övriga styrketränarna men just innom tyngdlyftning e det rätt dött… i vår klubb… det possitvia är att min tränare kan lägga mer tid på mitt program o min träning…

idag så körde jag 6×3 i knäböj på 100kg…kommer snart klipp på det med… ;) :D

det var rätt lätt det med…så på fredag ska jag köra 6×4 så får se sen nästa vecka vad det blir men tror inte på ngt just nu tar det som det kommer…gör mitt bästa.

jag ska på en större tävling nu i januari 2007….20:e i danmark… CWC = Copenhagen Weightlifting Cup… det kommer nog massa polacker o tyskar o sånna öststatare…men jag ska göra mitt bästa iaf..

bra Hiiiman :D hehe…då ska jag med ner o köra lite .. :P vet bar ainte vad jag ska köra men kommer nog på ngt imorgon..:P rätt trött nu efter detta träningspasset ikväll…men kan nog köra lite vader eller ngt på ryggen..eller båda hehe kombinerar ihop ngt passande hehe

är det någon som har tränat tyngdlyftning? skriv gärna lite till mig i min privata brevlåda;)

Här är lite ressultat….. från min första tävling till min sista…”meriter”

allt finns på dessa två sidor tyngdlyftning.com där får ni kolla efter tävlingar/sv mästerskap/ungdom 2006

sen på södra götalands sidan hittar ni mina ressultat från 2005 2a eller 3e omgången till 2006 3e eller 4e omgången… sen rankingen med …där hittar ni mig lite överallt:P 2005 o 2006 …..2006 så är jag rankad 1a i ungdomsklassen i hela södra götaland….ta en titt o kika runt lite på de båda sidorna :D

[www.tyngdlyftning.com]
    svenska tyngdlyftnings förbundet
    [http://medlem.spray.se/sgtf/]
    Södra götalands serien

Jaha!
    Har du gett upp journalen redan ?
    Ja,ja hoppas att du tränar istället.

Kul att det verkar finnas nyrekrytering till den i Sverige nästan utdöda sporten

min kamera cpade,,sist jag spelade in så det blev ingen bra kvallite… ska se vad jag kan göra nu i veckan..ska köra på 105 kg 6or då.. ska spela in det .. så får vi se om det blir bättre :P jag körde knäböj fram på 100 kg 6 rep x 4 set i fredes..det var riktigt tungt… men men nu vilar man sig ngt till nästa vecka.. sen i januari då är det tävling i danmark… :P

körde ett rätt bra pass idag lite tyngdlyftning…nära pers idag men det tar jag på fredag istället :D körde ryck teknik idag… nästa ryck pass e på fredag … men det ska inta vara några poblems..

körde lite snedbänk

20kg
    20 rep 1 sett

50 kg
    12 rep 1 sett

60 kg
    8 rep 4 set

sen körde jag vanlig bänk som jag inte kör så ofta som sned..
    men det gick rätt bra ändå

60 kg
    10 rep 1 sett

70 kg
    8 rep 3 sett

70 kg

4 rep 1 sett

som ni kanske ser så klarade jag inte riktigt 8×4 på plana bänken på 70 kg så får nog sänka mig till 65 kg o köra ett extra sett eller köra på 70 tills jag klarar det :S

sen körde jag lite mag övningar och triceps sen var jag klar för dagen :D skojjar jag körde rätt tungt på benböjjen idag… 105 kg 6×2 det gick hyffsat bra jag har gjort en lite mer häftigare verision än orginalet.. :D inte bara lite kling o klan från stängen lite musik inlagt också :D hehe

[http://www.youtube.com/watch?v=hs4fLZvrx1Q]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 175 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.