Tyngdlyftar Figge

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 175 total)
  • Author

Kör du alltid med stången på ”bröstet” i böjen ?
    Hur ofta tränar du bänk ?
    Ser bra ut – gött me film.

MaF ja jag kör alltid på bröstet det e samma sak i frivändningen i stöt momentet så jag tränar på samma sätt som jag kör i stöt … förstår du hur jag menar? lättare att visa… lägg märke till att jag skjuter fram höften när jag går ner o reser mig… det är ett tips att göra det underlättar resningen:D

jag kör inte så himla ofta men snedbänk kör jag nog 1-2 gånger i veckan sen vanlig plan kör jag 1-2 gåger i månaden :D

MooresW wrote:
    MaF ja jag kör alltid på bröstet det e samma sak i frivändningen i stöt momentet så jag tränar på samma sätt som jag kör i stöt … förstår du hur jag menar? lättare att visa… lägg märke till att jag skjuter fram höften när jag går ner o reser mig… det är ett tips att göra det underlättar resningen:D

jag kör inte så himla ofta men snedbänk kör jag nog 1-2 gånger i veckan sen vanlig plan kör jag 1-2 gåger i månaden :D

Okey ! tack för svaren.
    Jag förstår – inga problem:up:
    Kul att se hur du tränar !

MaF… hehe no problems…
    idag skall jag köra bröst igen o tunga knäböj på 105 kg … 6 rep x 3 sett får se om mina stackars ben klarar av det XD sen köra lite sne o plan bänk mer detaljer kommer efter träningen ;)

nu har jag tränat, och fy satan va trött jag e :D
    jag orkade precis med sista repsen på knäböjjen… 105 kg 6 rep 3 set

sen körde jag rätt så tungt på bänken o sneden… som i måndes se ovan.. fast idag klarade jag 4set 8rep på 70kg utan problem i plana eller a det var rätt kämpigt :D,,, ska se nu om man mektar med att köra ett pass bröst till på fredag… tror inte det … tror jag ska köra ryggen istället…. men vi får la se hur det blir med det..

banta? jo snart kanske,haha ska nog banta ner träningsvikterna lite :D köra lite lättare snart o köra ett test nu innan jul o se vad man tar i ryck och stöt momentet, det ska bli intressant frivände och överstötte 88kg utan bälte rätt lätt idag.. mitt pers är på 93 kg ….. så jag menar det har hänt lite sen sist det kan jag lova o det ska jag minsann visa.. :D

nepp idag blev det inte som jag trodde körde inga 6or idag på knäböj men gjorde personliga record istället i knäböjjen och i ryck :D det var inget märkvärdigt men ändå personligt… 1 kgs ökning i vadera ryck o knäböj

i knäböj tog jag idag 111kg 1 sett 1 rep innan tagit 110kg:D
    i ryck tog jag idag 74kg 1 rep 1 set inget märkvärdigt som sagt men ändå pers mitt gamla pers i ryck var 73kg… får se hur det kommer gå på cwc i danmark 20e januari 2007:D

Ol är sjukt coolt!

menar det!

emme wrote:
    menar det!

Så skippa gummiband och och fjäderdräkten : )

erik kan du förklara dig jag vet inte vad du menar med gummidräckt och fjäderband? skulle jag ha det eller ? hur menar du?

MooresW wrote:
    erik kan du förklara dig jag vet inte vad du menar med gummidräckt och fjäderband? skulle jag ha det eller ? hur menar du?

han menar mig :P

MooresW wrote:

haha jag försökte bara säga åt emme att sluta med SL och ta upp OL för det är så jävla mkt roligare när den starkaste vinner till skillnad från SL.

jag vet inte riktigt vad ol och sl står för kan ni inte förklara? :D

Personligt record :D
    jag tog i fredes 74 kg i ryck och mitt gamla pers var på 73:D hehe
    sen tog jag pers i knäböj 111kg mitt gamla var på 110 :D hehe

som ni ser var det inga märvärdiga siffror men det kommer nog på tävlingarna :D träning e träning o tävling e tävling…

MooresW wrote:
    jag vet inte riktigt vad ol och sl står för kan ni inte förklara? :D

Olympisk lyftning och Styrkelyftning.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 175 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.