Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Tyngdlyftar Figge
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 mars, 2007 at 12:48 #892141Anonym anvandareMember
Kör du marklyft? Rygglyft i belly-back?
Exempel på marklyft är att ena setet köra med stötfattning och andra med ryck fattning och köra riktig tunga lyft, 2-3or i 3 veckor och en lugn vecka med 7-8 reps. Lycka till grabben!OfT: Tjejer är tjejer, man blir ofta sårad, men samla all sorg och ilska och ta ut den i gymmet! Jag själv har inga planer på att skaffa någon ny brud, får mig bara att tappa motivationen och fokus:/
Schyssta böjar;)
22 mars, 2007 at 11:29 #892142Anonym anvandareMembergott macke89 tack för dina heta tips…det gjorde mig varm..
napzor… kom ner på fredag kl 17:00 då är vi där nere…..22 mars, 2007 at 11:35 #892143Anonym anvandareMemberidag så vägde jag 71.2 på morgonen.. men jag tränade så länge igår o blev så hungrig så jag var tvunen att äta…. åt typ vid kvart över nio…… så det är nog lite kvar så i magen /tarmarna fan vad det käns bra idag efter det passet jag körde igår med lars o hampus…… de e nog slut idag tror jag …vi körde med mindre pauser alltså konstant ifrån kl 18:00 till kl 20:30…det var i stort sätt hela överkroppen bortsett från ryggen ”latts” vi körde nedre rygg som rygg men annars var det hela överkroppen……underarmar triceps mage bröst i sned o plan….axlar fram bak o utsida… pressar i axlar… det var segt…. man orkade vikterna men man var seg…. trapps körde vi också sen körde vi inte mkt mer det var rätt lagom så det var inget som var tungt men det var mer som ett bra start program att aktivera så många muskler ger en viss förbränning o musklerna aktiveras efter att ha vilat….för mig var det ett ganska normalt pass men för lars o hampus var det mer som ett aktiverings pass ska anpassa mig lite nu o fixxa så de kommer igång nu … inte så många övningar på samma tränings pass mer så så att det känns …. uppblåst o pumpat
22 mars, 2007 at 11:36 #892144Anonym anvandareMemberdet var riktigt gott o träna igår om jag säger så…. no pain no gain ….
22 mars, 2007 at 11:39 #892145Anonym anvandareMemberjag fick veta att sm är i stockholm för ungdommar med i år…. så det kommer nog att gå……. tjejer är ju som sötsaker… de går inte att leva med dom o inte utan dem hahaha….. men jag antar att jag klarar mig utan dem ett tag till….ska börja med mina 8×4 övningar igen som rygg o bröst osv..de ger rätt bra… man får bra pump eller så..det känns…o förmodligen ger det lite också…..
22 mars, 2007 at 11:40 #892146Anonym anvandareMemberdet är kul o träna tillsammans med någon som är lika bra som en eller lite bättre då får man motivation…. jag har ingen dirrekt tränings partner mer än min tränare som är 80 bast snart…. hah…. men det är ju kul o träna så ändå… …… no pain no gain….
22 mars, 2007 at 11:41 #892147Anonym anvandareMembersnart är det sommar.. man känner att den är på väg nu…. solen börjar värma o så nu det e lite vår feelings nu så men sommaren kommer snart o då ska jag sommar jobba /träna/ sola bada/ va med poolarna o softa../mkt mkt moppe körande kommer det att bli
22 mars, 2007 at 11:43 #892148Anonym anvandareMemberhiman får börja träna mer nu skriv program som du klarar av o som ger dig motivation till att träna mer regelbundet….. sätt upp mål med träningen som du vill uppnå som att ta mig i axelpress hahaha….
22 mars, 2007 at 11:44 #892149Anonym anvandareMembermina ben eller så under knäna börjar typ sluta verka så nu så det kommer snart att gå att börja träna med benen igen… o så…….it time….to start building some hurting bombs…sm stockholm here we go
22 mars, 2007 at 13:18 #892150Anonym anvandareMemberMooresW – hade gärna kommit ner nu på fredag men jag har sista serieomgången i badminton på lördag så måste vara fräsch då.
Men vilka dagar tränar ni annars?
Och finns det någon äldre som är lite mer ansvarig eller vad man nu ska säga som jag kan ringa och prata med?
Sen är det ju skönt att dina ben börjar bli bra igen. Men ta det lugnt22 mars, 2007 at 22:06 #892151Anonym anvandareMemberbadminton fy vad fräckt haha….. jag klarar inte av de snabba rörelserna med de benen jag har idag.. spelade innebandy innan det var kanske inte lika snabba rörelser i fötterna men det e stor belastning på knän o hälsener… hur gammal är du napzor?…. tränat innan?… styrke träninge eller så.. tyngdlyftning e liksom ingen sport man kan bara kan komma o gå som man vill o tro att det ska bli något… måndag har vi träning igen kl 17…. var där då…….det går inte att skicka pm till dig förresten så du e medveten om det…
22 mars, 2007 at 22:09 #892152Anonym anvandareMemberdu får komma ner på gymmet… kl 17…. på måndag..
22 mars, 2007 at 22:18 #892153Anonym anvandareMemberMooresW – jag fyller snart 20, gå sista året NV på knut hahn. Jag har spelat badminton sedan jag var 10 typ, började styrka träna lite för typ 2 år sedan som komplement till badmintonen. Jag är väl medveten om att man inte lär sig tyngdlyftningslyften sådär på en kvart direkt . Det med att pm-funktionen inte fungerade hade jag ingen aning om. Om ingenting oväntat händer så kommer jag på måndag.
22 mars, 2007 at 22:18 #892154Anonym anvandareMembersen om du kommer ner nu imorgon så kommer du inte att få börja träna på något så super ansträngande du kommer få börja tekniskt med ett plast rör och kanske att om du inte hade haft tävling på lördag hade kunnat träna lite styrke träning men det är ju inte mkt mer än att få in teknik eller så du kommer inte att ha bra teknik efter första passet.. om jag säger såhär,,, jag har tränat konstant i 2 år nu … 3 gånger i veckan 2-3 timmar varje pass..
i snitt jag har börjat få lite känn på tekniken jag har den nästan men tekniken kommer lite hela tiden…. ju mer man kör ju mer kommer det ju liksom men man ska inte börja med så tunga vikter det kommer bara gå snett o du kommer inte tycka att det e kul det är en sport som man måste ge lite tid.. …träning ger resultat… jag tränade hårt hårt nu i ca 4 månader ca … o ökade mina ressultat med 17 kg sammanlagt det är rätt okej … jag blir glad o så o får motivation till att forsätta klättra… vidare …jag har ett mål som är att ta svenska rekordet i 69 kg klassen som simon thropp ifrån skara har… på 100 kg i ryck och 121 kg i stöt…. mitt senaste rekord är på 80 kg i ryck och 103 kg stöt… ….. för er som är intresserade eller e med i intresseklubben ”gymm killen tränings journal” bör veta att jag har kickstöt 105 kg ……kickstöt är när man står paralelt med benen o inte gör ett utfall.. utan bara hukar sig lite lite o sen trycker på mer axlar o armar rakt upp ovanför huvet… som millitär press fast man kickar till med benstyrkan…. det är typ svårare att göra kickstöt.. jag ska ta mer i utfall… så ni vet…. jag tog det bara 2-3 veckor efter cwc i köpenhamn……. men nu har jag haft lite krabb med mina ben så .. jag måste bara träna igen det jag typ tappat …det tar bara 2 veckor så är jag tillbaka på banan igen jag ska börja köra ben nu igen imorgon o börja lite lätt så om ca 2 veckor från imorgon tar det innan jag e tillbaka på banan igen.. ”benen” allt annat e i tipp topp hah….22 mars, 2007 at 22:21 #892155Anonym anvandareMemberobs intresseklubben….. jag glömde.. jag gjorde en 2a på 95 kg för drygt 3 månader sedan .. tror det var i januari kommer inte ihåg just nu men jag vet att jag gjorde det i början på året…. en 2a på 95 kg i plan bänkpress…. jag har ett annat mål att ta 100 kg innan sommaren.. det kan bli lite kämpigt… just nu så ligger jag o kör 6×4 på 70 kg i sneda o efter det samma pass kör jag 6×4 på 60 kg… i plana bänken det var lite lätt så.. tror jag ska öka iaf 10 kg i plana.. hehe … men imorgon blir det nog lite rygg….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.