Tyngdlyftar Figge

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 175 total)
  • Author

Jo visst har jag stor koll på att det är mycket tekniknötande i början och det är ju därför jag tar kontakt med några som kan. Hur många år har du på dig att slå rekordet? Men du verkar ju ha det inom räckhåll i alla fall så det är ”bara” att fortsätta träna smart och motiverat.

jag har detta året ut att ta det rekordet ungdoms rekordet … sen nästa år blir jag junior… du är ungdom tills det år du fyller 18…det år du ska fylla 18 då är du junior..sen är det senior.. sen veteran.. veteran e du efter 35 års ålder..

vi har bara en tränare i klubben… och han är 80 år…. men han e grymmt bra på ämnet tyngdlyftning.. kom ner först o snacka med han öga mot öga… så får du bäst svar och information..du ser vem han är när du kommer ner en tunn gammal man i utsseende att vara kanske 60 års åldern fast han e 80 år i år…. han har glasögon….

Aokej, men det fixar du. Men jag kanske kommer ner redan imorgon ska på begravning i morgon eftermiddag först så det beror lite på när det slutar och vad som händer efter det. Hur många aktiva lyftare är ni i klubben?

napzor skicka din msn adress till mig som pm… så får du mer exakt information vill inte ge ut den så här öppet…

sådärja :P

hehe aktiva är det egentligen bara jag och min tränare sen har vi en kille som har en tvilling bror som tränar minst en gång i veckan sen har vi 2 andra som kör på annan tid än vad vi gör sen har vi en till som tränar samtidigt som oss fast det är mer en gång varrannan vecka i snitt… sen är det den andra tvilling brodern som tränar med men han e inte o tränar så ofta totalt aktiva 2 st sen mer eller mindre frånvarande är ju 5-6 st….

idag så vägde jag 70.8 så det var som jag trodde jag åt för sent i onsdes kväll igår var det lite fin mat men vid kl 18.. o igår tränade jag inte heller man bör ju vila med som sagt….. ska träna ryggen idag… blir nog lite biceps med… om jag finner att det är passande.. :) men ska nog inte träna så sent idag…det får bli mer effektiv träning så man blir seg o pumpar lite snabbare..

jag måste väga perfekt till sm i maj..slutet av maj… får jag inte väga mer än 69 kg.. minska på antalet portioner nu o äta lagom med kolhydrater o mer protte istället..

till nästa år ska jag väga o tävla i vikt klass 77 kg… kommer lägga på mig lite fett energi som jag bygger muskelmassa av.. :D hehe …. kommer kanske inte bygga 7 kg i rena muskler men kommer kanske klara iaf 3 kg kanske..
    vet inte men det märker jag

man vill ju gärna vara lite bifig jag är nog inte längre än 170 ….. jag mätte mig i början av detta läsåret…”förra terminen” då var jag 1.695m….. vet inte men tror inte att jag blir så mkt längre.. min mor e ca 164 -167 min farsa e ca 177-180 ….. så jag tror jag blir ngt där i mellan … min farsa har feta axlar… vill ha lika biffiga axlar… som han har…´han e otränad o har biffiga armar o axlar…. hehe … hade han börjat träna igen så kommer han bli i schysst form.. men han jobbar skift så det är ju inte så himla lätt det med kost o sömn :/….. han har iaf börja bättra sin kost något iaf.. han äter inte mkt när han har nätter det är isf fil och ngt lätt för magen bara…

det kan bli lite problem för min del med…… är det någon som har sett den filmen med sylvester stallone over the top… jag ska bli lastbilschaffis.. men ändå hålla mig i form..det blir ju att inte äta så mkt snabbmat…. kanske att man kan äta kycklingsallad utan sås med ett glas mjölk en gång om dagen o sen frukkosten får ju bli grovt bröd med lite fil o ngn sorts skinka…. sen när man har raster o så som lastbils chaffis … så kan man ju gymma på ett när liggande gymm eller ha med sig kanske ett par hantlar o köra lite träning som armhävningar o sittups…. ha gymm pass på flaket… jag har funderat en del på sånt.. man kan fantisera en hel del så men frågan e om man gör det sen.. jag tränar o håller på nu och det är ju bra att bygga up sin kropp jämfört med en del kamrater i min ålder super o förstör sin kropp.. jag e hellre på gymmet o tränar än ute o super lätt!…. :D

idag var det rätt så bra tränings pass över lag .. jag körde lite längre uppvärming på benen… sen körde jag lite lätt på ryck… ryck har ju varit lite så kämpigt iom att knäet har varit lite så klent.. det har typ gjort ont när jag ska belasta det med lyft från marken men det kändes inte så idag det var bättre o jag kommer troligen att kunna börja trycka på lite igen… sm ska och är det ända mål jag har fokus på nu inga tjejer eller andra problem får hindra min mentala bit nu och kosten kommer att skötas det är ett måste nu … inget slarv… sen så träningen får inte hindras eller skippas på något vis måste vara nere på gymmet o träna mina pass o göra dem så bra jag möjligen kan..

jag körde också lite rygg idag…..

är det jobbigt att läsa det jag skriver … eller har ni inget o kommentera?…. jag kan göra som många andra jag sett skriver bara lite kort fakta om hur man tyckte att det gick o sen rabbla upp allt jag kört… det lite jobbiga kan vara när jag kör mina 2 timmars pass som jag gör ibland då jag kör liksom ca 10 extra övningar utöver tyngdlyftningen sen tyngdlyftnings programmen vill jag inte skriva ut..de är specialgjorda av min tränare kan dock bidra med mina styrketränings övningar :D

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 175 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.