Tyngdlyftar Figge

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 175 total)
  • Author

jag kommer väga mig varje dag nu fram till sm o jag kommer skriva varje morgon i journalen vad jag väger o varför jag väger som jag gör…. eller hur jag tror att jag kan väga så mkt / lite

jag vet inte vad som är lagom sömn? min lärare i skolan sade att man sover som bäst mellan 22-02 men hallå det är liskom bara 4 timmar ska man bara sova 4 timmar? eller ? ska man sova typ från kl 21 till kl 06:00 ? det är 9 timmar …. eller ska man sova 8 timmar eller 10 timmar vad är bra lagom för en som tränar sin kroppsmassa 3 gånger i veckan o går i skolan 5 dagar i veckan….

på måndag ska jag fokusera mig på bänkpressen ska fani mejj köra först sneda bänken sen köra plana efter lite triceps…. …sen på onsdag blir det ryggen och axlar sen på fredag blir det bänk pass igen…. med triceps…. lägg märke till att varje pass kör jag nedre delen av ryggen och magövningar som sittups och benlyft…det är vad jag kör som ordinarei eller som rutin till varje träningspass….

brukar köra baksida axlar med som rutins övning.. :)

idag vägde jag 69.9 sovit ca 10 timmar typ,,,, åt inte så mycket mat igår men det var lite sent ändå åt en mini portion med kebabkött och lite pasta till det det var inte mkt pasta…

MooresW wrote:
    gott macke89 ;) tack för dina heta tips…det gjorde mig varm.. :D

Har läst lite om Ricky Bruch’s träningsprogram för tyngdlytning, kan ju försöka fixa in de på datan om du vill?

Sömn ska vara runt 8 timmar per natt, sen vilka tider man sover bäst mellan de vet jag inte riktigt, men sova 8 timmar ska man göra per dygn anser jag att man skall sova minst!
    Jag går och lägger mig innan 10 varje dag och går upp strax efter 6, känns bra för mig!:)

härligt härligt jag ser fram imot att få se rickis tränings metodik… jag har filmen ”själen är större än världen” en film av stefan jarl…. den har jag kollat på 2 gånger köppte den typ gratis på cdon :D för 70 :- typ.. :D

tack för tippsen ska sova ordentligt hedan efter .. har ätigt rätt så mkt onyttigt ikväll ska se hur vikten reagerar på det imorgon när jag sovit klart :D

jag ska snart börja skriva om min satsning inför sm i slutet av maj i år…. det kommer var asom en dagbok….

71.4 kg idag ..pga att jag åt för mkt mkt o drack så hemskt mycket ..det var typ lite festligheter här igår utan sprit… jag drack typ juice med energidtyck o lite smak söt grejj som grenadine fast ngn annan sån…

70.4 kg idag alltså -0.7 kg

idag blev det lite ryck teknik på lätta vikter.. kändes rätt okej men hade rätt ont i huvet… tur va väll att det släppte lite eftersom…var typ borta efter 4-5 lyft sen blev det lite stötdrag sen knäböj lätt … …kändes okej..

sen blev det lite sned bänk körde följande

40 kg x20x1
    50 kg x12x1
    60 kg x8x8 det var skönt
    50 kg x16x1 segare…

sen blev det triceps… som jag sagt.. jag körde lite uppvärming på

20 kg x20x1
    25 kg x12x1
    35 kg x8x4 sten hård…
    25 kg x11x1 segare

sen bidde det lite biceps värmde upp så det brände i ådrerna..

10 kg hantlarna pendling räknade upp till 40 ”20 på vardera arm…” det kändes
    12.5 kg hantlarna fort farande pendling…. räknade till 12 ”6 på varje arm..”
    12.5 sittande med hantlar pendling räknade till 14 ”7 på varje arm”

sen blev det lite axelpressar ”lite”

15 kg hantlar körde bara 20 st x1 sen blev det underarmar

underarmar sittande på bänk
    stången ”20kg” x 18×3

sen knåddade jag upp stången bakom ryggen så 12×2 20 kg stången

sen blev det nedre ryggen… körde mig trött blev typ 20 st långsamma rygglyft på ställning ”först lyfter man de nedre koterna på svanskotan sen de övarsta” körde dem sakta o det var segt… kändes lite sen efter..

sen blev det magträning…
    benlyft började med att göra 30 st liggande på en bänk med rumpan på bänkkanten….
    sen samma sak fast typ 40 gånger
    sen samma sak fast 20 gånger sen körde jag lite sittups på det med blev kanske totalt 50 sittups…. körde dem i två omgångar första typ 20 andra 30… ggr…

sen när jag hade duschat kom jag på att jag skullle ha kört baksidan lår med men det får vara till nästa gång..
    :D träna träna träna äta sova…

idag 70.7 samma som igår? +0.3

Tjena här har du en till (nybliven) tyngdlyftare i samma ålder :D

Denna ska följas!

/Max

grymmt :) vilken klubb?

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 175 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.