Under Construction – Min Träningsjournal

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Under Construction – Min Träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 142 total)
  • Author
    crashy wrote:
    Fina pb! Du går starkt framåt!

Tycker du ska bjuda på krov med bröd och sån där pucko som alla småkids dricker, då kommer folk flygandes, iaf nu när det vankas helg och ätardagar :D

Ja det känns väldigt bra!! Har varit fri från sjukdomar ett bra tag med så kunnat träna på helhjärtat.. :nod

Blir en veckas tung träning till sen ska jag dra upp reps-antalet till 8-12 st..

Korv med bröd kanske inte vore någon dum idé.. Eller posera utklädd till djävulen nu när det är halloween.. :P

Gårdagens pass..

1. Knäböj[/b]

80kg x 8 reps
    100kg x 5 reps
    100kg x 6 reps PB!

2. Benpress[/b]

180kg x 8 reps
    180kg x 8 reps
    190kg x 6 reps PB!

3. Benspark[/b]

60kg x 7 reps
    60kg x 7 reps
    60kg x 7 reps

4. Stående hantelcurl[/b]

20kg x 6 reps
    20kg x 6 reps
    20kg x 6 reps
    20kg x 5 reps
    20kg x 5 reps

5. Sittande hammercurl[/b]

15kg x 8 reps
    15kg x 8 reps
    15kg x 8 reps

Precis som förra gången ett riktigt köttigt benpass!! :P
    Armarna var fortfarande lite sega sen ryggpasset men hade ändå en del att ge..
    I det stora hela ett väl genomfört pass på drygt 50 minuter!! :nod

ReNeGaDe wrote:
    Skönt med PB:P Speciellt när man kommer upp i 3 siffrigt :)

Ja det känns väldigt skönt..! :emo-thumb

Blir dock en lite lättare period snart för lite återhämtning! :nod

De kortsiktiga målen som jag satte är nådda[/b]..:yahoo:

Ny stats är följande;

Knäböj – 100kg x 6 reps
    Bänkpress – 95kg x 3 reps
    Marklyft – 95kg x 5 reps

Jag har ökat i alla tre basövningarna och dessutom kommit igång rejält med benträningen vilket var målen! :up:

Nu är det dags att sätta upp nya mål fram till nyår.
    Ska ta mig en funderare på vilka imorgon..

Dagens vikt ligger för övrigt på 85.5kg

Ha en trevlig helg!! :nod

Grattis!!!:emo-thumb Alltid lika roligt när man nått sina mål,man får ju mer energi likssom!
    Bra att du kommit igång rejält med benträningen!Ett av mina mål är också att köra på med min benträning.Men känns som att det inte händer något:( (Kanske tar längre tid)Tjuvkikar på din benträning,alltid roligt/nyttigt att ändra lite.Få inspiration från andra likssom!//S*

SUSAN wrote:
    Grattis!!!:emo-thumb Alltid lika roligt när man nått sina mål,man får ju mer energi likssom!
    Bra att du kommit igång rejält med benträningen!Ett av mina mål är också att köra på med min benträning.Men känns som att det inte händer något:( (Kanske tar längre tid)Tjuvkikar på din benträning,alltid roligt/nyttigt att ändra lite.Få inspiration från andra likssom!//S*

Ja visst är det härligt!!
    Dags att formulera nya under dagen tänkte jag så man har något att sträva emot..

Vad gäller min benträning så har jag snabbt fått väldigt fina resultatökningar då jag knappt tränat dem förut.. Men nu har jag lyckats köra på en längre tid och tycker faktiskt det är ganska gott att träna dem! De sista repsen i en tuff serie knäböj kan ge lite ångest men bara att bita ihop.. :P

Det jag skulle vilja lära av dig, är ryggträningen. Ser att du har väldigt fina konturer..;)
    Det är något jag har problem med! Några tips..?

Här kommer lite NYA kortsiktiga MÅL!! :up: [/b]

Tidsperiod: Fram till jul

Mål:

• Fixa tresiffrigt i Knäböj, Marklyft och Bänkpress
    • Börja med grepp- och underarmsträning

Har problem med greppet i en del ryggövningar så är dags att börja kämpa på med lite grepp- och underarmsträning! :P

Kom gärna med tips på bra övningar!! :worship:

Tack snälla du:o
    I uppbyggnadsfasen kör jag tungt!Kör då 6*6
    Börjar med :
    Chins
    Marklyft
    Smala Latsdrag
    Sittande rodd i maskin
    Enarmshantelrodd
    Shrugs
    Breda latsdrag

Kör alltså 2 veckors schema delar upp dessa övningar på 2 veckor !Har alltid Chins+Marklyft med som basövningar varje vecka!
    Funkar bra för mig,men tar gärna mot synpunkter:) //S*

ReNeGaDe wrote:
    [http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/BBWristCurl.html]
    [http://www.exrx.net/WeightExercises/WristExtensors/BBReverseWristCurl.html]
    [http://www.exrx.net/WeightExercises/WristExtensors/DBReverseWristCurl.html]

här är några, sen finns det fler övningar också, som barhold, och pinch.

Tackar!! :nod

Hur fungarer barhold och pinch? Har för mig jag har hört det men kommer inte ihåg.. :P

SUSAN wrote:
    Tack snälla du:o
    I uppbyggnadsfasen kör jag tungt!Kör då 6*6
    Börjar med :
    Chins
    Marklyft
    Smala Latsdrag
    Sittande rodd i maskin
    Enarmshantelrodd
    Shrugs
    Breda latsdrag

Kör alltså 2 veckors schema delar upp dessa övningar på 2 veckor !Har alltid Chins+Marklyft med som basövningar varje vecka!
    Funkar bra för mig,men tar gärna mot synpunkter:) //S*

Chins är en övning som jag ska börja ta tag i! Fick riktigt bra känsla i den sist men blir alltför sällan jag kör chins..

Latsdragen är riktigt fina lixom marklyft! :up:

Du har väldigt bra resultat då du inte tränat seriöst så speciellt länge! Hur länge kommer du vänta med tävlingarna?

#Sly# wrote:
    Här kommer lite NYA kortsiktiga MÅL!! :up: [/b]

Tidsperiod: Fram till jul

Mål:

• Fixa tresiffrigt i Knäböj, Marklyft och Bänkpress
    • Börja med grepp- och underarmsträning

Har problem med greppet i en del ryggövningar så är dags att börja kämpa på med lite grepp- och underarmsträning! :P

Kom gärna med tips på bra övningar!! :worship:

Nice med nya Mål , Bara att vara fokuserad så uppnår du dom lätt .

Vanessa Frykman wrote:
    Nice med nya Mål , Bara att vara fokuserad så uppnår du dom lätt .

Ja de ska klaras av så enkelt är det!! :frust:

Hur går det för dig nu Vanessa?

#Sly# wrote:
    Ja de ska klaras av så enkelt är det!! :frust:

Hur går det för dig nu Vanessa?

Ja du det går rätt bra. Jag försöker förbättra visa svagpukter. Jag MÅSTE vara otrolig envis för att komma iväg till gymmet. Men det går bra för mig just nu .

Dieten börjar Jan 07 så jag kommer njuta lite av maten nu innan det är dax. :pop:

Vanessa Frykman wrote:
    Ja du det går rätt bra. Jag försöker förbättra visa svagpukter. Jag MÅSTE vara otrolig envis för att komma iväg till gymmet. Men det går bra för mig just nu .

Dieten börjar Jan 07 så jag kommer njuta lite av maten nu innan det är dax. :pop:

Har du ingen träningspartner som kan dra med dig? ;)

Har inte planerat ännu när dieten ska starta men kommer nog bli en bit in på nästa år..

#Sly# wrote:
    Har du ingen träningspartner som kan dra med dig? ;)

Har inte planerat ännu när dieten ska starta men kommer nog bli en bit in på nästa år..

Jodå jag tränar med min man just nu men det är inte det som är problemet. Det är att jag har fruktansvärk mkt jobb och för att få allt att funka med ungarna och så måste jag träna senast kl havl 6. Mkr planering och jag ligger lite efter med jobb efter min semester.

Dessutom tycker jag är det är grymt svårt att ha 2 företag. Kommer avvekla den ena och lägga allt i den andra så då blir det genast mkt lättare8)

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 142 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.