Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Under Construction – Min Träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 november, 2006 at 19:59 #925546Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Bra att du skrev ner passet med dina underarmar:emo-thumb
Det påminde mig om att jag måste bättra på min träning på den biten:o //S*Ja det är väldigt lätt att glömma underarmsträningen!
De får ju dock träning i en hel del övningar indirekt men tror inte det är fel att träna dem ändå.. Känns som ett måste när man ska orka tunga vikter utan dragremmar! :emo-thumb10 november, 2006 at 16:46 #925547Anonym anvandareMemberFramsida lår[/b]
1. Benspark[/b]
60kg x 10 reps
70kg x 10 reps
80kg x 7 reps PB!Riktigt nöjd med resultatet i bensparken! Gick riktigt lätt ett tag där, trodde aldrig att jag hade nåt att göra på 80kg!
2. Benpress[/b]
140kg x 7 reps
140kg x 7 reps
140kg x 7 reps
Axlar[/b]3. Hantelpress[/b]
27.5kg x 8 reps
30.0kg x 6 reps4. Press i maskin[/b]
40kg x 6 reps
35kg x 7 reps5. Hantellyft åt sidan[/b]
12.5kg x 10 reps
15.0kg x 7 reps
15.0kg x 7 reps
Trapz[/b]6. Axelrullningar med hantlar[/b]
25kg x 16 reps
30kg x 14 reps
30kg x 14 reps
30kg x 14 reps
Ett hyffsat pass så här innan helgen..:p
Tog 55 minuter..11 november, 2006 at 14:29 #925548Anonym anvandareMemberNu är 3 veckors tung träning över![/b]
Tycker att resultaten har varit väldigt fina.
Toppen var benresultaten samt periodens sista bröstpass!!Vet ännu inte om jag ska ta en lugn vecka emellan, annars är nästa steg 3 veckors medeltung träning med ett repsantal på 8-12! :emo-thumb
Det får jag avgöra efter hur jag känner mig på söndag/måndag. Upplägget blir annars detsamma, har fungerat bra!Måttuppdateringar;
(Mått ifrån 27/8-06 inom parentes)Midja: (84) 88
Lår: (59) 62
Vad: (38) 38
Bröst: (95) 101
Arm: (35) 36
:yahoo:
11 november, 2006 at 17:25 #925549Anonym anvandareMember#Sly# wrote:Nu är 3 veckors tung träning över![/b]Tycker att resultaten har varit väldigt fina.
Toppen var benresultaten samt periodens sista bröstpass!!Vet ännu inte om jag ska ta en lugn vecka emellan, annars är nästa steg 3 veckors medeltung träning med ett repsantal på 8-12! :emo-thumb
Det får jag avgöra efter hur jag känner mig på söndag/måndag. Upplägget blir annars detsamma, har fungerat bra!Måttuppdateringar;
(Mått ifrån 27/8-06 inom parentes)Midja: (84) 88
Lår: (59) 62
Vad: (38) 38
Bröst: (95) 101
Arm: (35) 36
:yahoo:
:up: Ser mycket bra ut!Bra jobbat!
Villken utveckling du gjort!Hmmm,du får hjälpa mig med mina ben så jag också växer där //S*12 november, 2006 at 13:53 #925550Anonym anvandareMemberSUSAN wrote::up: Ser mycket bra ut!Bra jobbat!
Villken utveckling du gjort!Hmmm,du får hjälpa mig med mina ben så jag också växer där //S*Jag skulle rekommendera att du kör mycke Knäböj och Benpress!
Det är mitt tillväxtrecept! :emo-thumb12 november, 2006 at 19:09 #925551Anonym anvandareMember#Sly# wrote:Jag skulle rekommendera att du kör mycke Knäböj och Benpress!
Det är mitt tillväxtrecept! :emo-thumbMmmm,jag har börjat med det riktigt ordentligt:P Så nu får vi väll se om det händer något:| Hur många set,rep kör du i benpress och marklyft?*nyfiken*Ha en underbar kväll//S*
12 november, 2006 at 20:32 #925552Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Mmmm,jag har börjat med det riktigt ordentligt:P Så nu får vi väll se om det händer något:| Hur många set,rep kör du i benpress och marklyft?*nyfiken*Ha en underbar kväll//S*Dessa 3 veckor som har varit har jag kört väldigt tungt! Repsnivå på 5-8 och ca 3 set förutom uppvärming.
Nu tänkte jag sänka vikten och göra 8-12 reps i ca 3 veckor för att variera lite..Brukar köra dessa benövningar;
Framsida lår: Knäböj, Benpres och ibland Benspark
Baksida lår: Bencurl och Utfall med skivstång
Hoppas det ska fungera!! :emo-thumb
13 november, 2006 at 09:46 #925553Anonym anvandareMemberBlir en lugn vecka med 3 planerade (lugna) gympass!
Känner mig lite sliten och småförkyld så vill inte riskera att dra på mig nåt över en längre tid..Schemat för veckan blir således.. (med reservation för ev ändringar)
Tisdag: Bröst, Triceps, Axlar
Torsdag: Rygg, Baksida axlar, Biceps
Fredag: Ben, Vader, Mage14 november, 2006 at 17:52 #925554Anonym anvandareMemberBlev ett lugnt pass idag med följande övningar:
(Samtliga med lätta vikter med repsantal mellan 15-20 reps x 3-4 set!) :emo-thumbBröst[/b]
1. Press i maskin
2. Pec-deck flyes (brett grepp)
3. Hantelpress på snedbänk[/b]Triceps[/b]
4. Pushdowns
5. Sittande tricepspress över huvudet med hantel
6. Tricepspress med rep över huvudet[/b]Axlar[/b]
7. Axelpress i maskin
8. Lyft åt sidan i maskin
9. Omvänd flye i pec-deck[/b]Passet gjorde nog gott för känner mig piggare nu, känns som att förkyldningen börjar lätta! :nod
16 november, 2006 at 17:42 #925555Anonym anvandareMemberDagens mini-pass:
Rygg[/b]
1. Rodd i kabelmaskin
2. Latsdrag med smalt grepp
3. Enarmshantelrodd[/b]Biceps[/b]
5. Pushdowns
6. Kabelcurls[/b]Underarmar[/b]
7. Handledscurls med skivstång
8. Omvända handledscurls med skivstång
9. Omvända curls med skivstång[/b]Passet tog 45 minuter..
Blev väldigt lätt idag med 3 set/övningar och ca 15 repetitioner!
Känner ming inte fit for fight men hoppas det ska gå bra att köra hårt på måndag igen! Får vila upp mig under helgen.. :sleepy: :emo-thumb16 november, 2006 at 20:46 #925556Anonym anvandareMemberDuktig du är som tränar men är lite krasslig!
Mmm,tycker med att du ska vila i helgen så du kan samla nya krafter till nästa vecka och låta kroppen återhämta sig!Usch!Jobbigt med förkylningar:(
Japp,ja kör samma benövningar som dig..och hoppas på att det snart ska hända något:|Bara för mig att köra hårt med benen..Hehe!!Trevlig helg//s*17 november, 2006 at 18:07 #925557Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Duktig du är som tränar men är lite krasslig!
Mmm,tycker med att du ska vila i helgen så du kan samla nya krafter till nästa vecka och låta kroppen återhämta sig!Usch!Jobbigt med förkylningar:(
Japp,ja kör samma benövningar som dig..och hoppas på att det snart ska hända något:|Bara för mig att köra hårt med benen..Hehe!!Trevlig helg//s*Kör du riktigt hårt så ska dem nog växa! Men glöm inte att avlasta dem lite emellanåt.. är bra med vila under en hård period!
Har fått feber så blir en lugn helg, får planera träningen istället för att träna..:emo-thumb
17 november, 2006 at 23:49 #925558Anonym anvandareMember#Sly# wrote:Kör du riktigt hårt så ska dem nog växa! Men glöm inte att avlasta dem lite emellanåt.. är bra med vila under en hård period!Har fått feber så blir en lugn helg, får planera träningen istället för att träna..:emo-thumb
Mmm,tack jag lyssnar på dig!Jag lovar!
Stackare….Hoppas du inte blir allt för dålig!
Bra tänkt,planera på ,då blir det bra där efter!:emo-thumb
Men du,krya på dig nu och vila kroppen ordentligt nu!!//S*18 november, 2006 at 10:52 #925559Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Mmm,tack jag lyssnar på dig!Jag lovar!
Stackare….Hoppas du inte blir allt för dålig!
Bra tänkt,planera på ,då blir det bra där efter!:emo-thumb
Men du,krya på dig nu och vila kroppen ordentligt nu!!//S*Känner mig lite bättre idag så en bra helg ska nog göra susen!!
susen.. nästan susan ju.. hehe
Du får ta i lite extra för mig i gymet istället.. :emo-thumbTrevlig helg du med!!
18 november, 2006 at 11:11 #925560Anonym anvandareMemberNu har jag också hittat till din journal, har inte kollat den förut men drog igenom hela nu… riktigt imponerande att se en hel del ökningar!! PB var och varannat pass verkar det som, härligt!! Nu när jag läste din journal så fick jag tillbaka suget på att börja skriva i min igen, så kommer uppdatera lite där under dagen, kör hårt!!
Mvh J
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.