Utan mål i sikte.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 67 total)
  • Author
    Mats Egelstig wrote:
    Efter en h
    jocke wrote:
    Hehe festa slutade man göra -96 börjar bli för gammal vet du :p
    Ses på SM då Mats (ShadowMan):emo-thumb

Jo jag har nästan slutat också, men ibland blir jag övertalad av mina yngre vänner.. :p Denna gången va vi tre små fitnessgrabbar och röjde på en finlandsbåt.. Vilket gör det än mer patetiskt.. :O

Ett glas champagne eller vin tycker jag bara är gott, men ett helrör sprit är inget bra. Fick ännu sämre samvete efter att jag läst artikeln i nya numret av Body :(

”ShadowMan”, som vanligt kunde jag inte hålla tyst och fick direkt mothugg av självaste Milos. :D

Jaha hur det här då;)
    Inga Body fitness mål på G nu:whistle:
    Visa nu var skåpet skall stå:bb2:

FEVER wrote:
    Jaha hur det här då;)
    Inga Body fitness mål på G nu:whistle:
    Visa nu var skåpet skall stå:bb2:

Tävlingssugen kan jag erkänna att jag är efter helgen. Men dietsugen är jag inte det minsta.. Svår kombination i den här tävlingsformen.

Jag får nöja mig med att vara coach och gå bland publiken och tugga på bars.. :P

Tjena. Kollade igenom dina vikt-stats när du körde bröst. Grym ju, en 4a på 140 i bänk, för en fitnesskille, det är ju riktigt bra :emo-thumb

Vet vissa som väger lite över 100, har bulkat sen dem började träna, och ligger o pressar på 125-130.

:worship:

Hur är formen nu förresten? Har inte kollat så noga..

NetCurse wrote:
    Tjena. Kollade igenom dina vikt-stats när du körde bröst. Grym ju, en 4a på 140 i bänk, för en fitnesskille, det är ju riktigt bra :emo-thumb

Vet vissa som väger lite över 100, har bulkat sen dem började träna, och ligger o pressar på 125-130.

:worship:

Hur är formen nu förresten? Har inte kollat så noga..

Tjenare.. jag har alltid varit hyfsat stark, vet dock inte om det är mer än snittet med min vikt.

Formen är helt ok, har tappat 3kg senaste veckorna (gick upp lite mycket efter tävling) så nu syns magrutorna tydligt och ådrorna på armarna är på plats. :) :bb3:

Väger ca 94kg och vägde tömd innan SM 85kg. Mår kanon med den vikten och har inga problem att hålla den även utan att ha koll på kalorinivån.

Med tanke på vad du berättar om knäet så är jag förvånad över att du ens kan genomföra en hinderbana på tävlingsnivå. Än mindre få någon massa på benen men som sagt, din genetik mm har nog hjälp till lite.

Jag känner igen det där med ”mållösheten” som är svår att hantera. Jag är själv sedan en tid tillbaka inte inspirerad av att tävla i AF och kommer inte att ställa upp inom överskådlig framtid. Dips-SM kan jag inte hålla mig ifrån däremot och eftersom jag vill orka några fler än normalt så är formen ganska hyfsat med tävlingsform + 3kg just nu (dvs ungefär den form jag hade i våras).

Ni kanske ändå besöker Göteborg i december?

Micke A wrote:
    Med tanke på vad du berättar om knäet så är jag förvånad över att du ens kan genomföra en hinderbana på tävlingsnivå. Än mindre få någon massa på benen men som sagt, din genetik mm har nog hjälp till lite.

Jag känner igen det där med ”mållösheten” som är svår att hantera. Jag är själv sedan en tid tillbaka inte inspirerad av att tävla i AF och kommer inte att ställa upp inom överskådlig framtid. Dips-SM kan jag inte hålla mig ifrån däremot och eftersom jag vill orka några fler än normalt så är formen ganska hyfsat med tävlingsform + 3kg just nu (dvs ungefär den form jag hade i våras).

Ni kanske ändå besöker Göteborg i december?

Hallå Micke.

Jag hade stora ben redan som 15 åring och tyvärr har de inte utvecklats i takt med överkroppen. Att jag tar mig igenom hinderbanan beror endast på att jag har mitt super-duper-knäskydd som stabiliserar alla ledband. Jag kan springa rakt, men så fort det blir hopp och snabba svängar så hänger inte knät med utan skydd. Det blir säkert någon B-F tävling längre fram när motivationen för diet finns där på nytt. Jag måste ju prova tävlingsformen minst en gång iaf.

Göteborg kommer vi åka till.. Linda kommer iaf coacha, själv vet jag inte definitivt, men förhoppningsvis blir det så. Kul kommer det bli vilket fall som helst.. Kanske man kan få lite tips vad man bör fundera över inför bröllopet. :D

Mats Egelstig wrote:
    Hallå Micke.

Jag hade stora ben redan som 15 åring och tyvärr har de inte utvecklats i takt med överkroppen. Att jag tar mig igenom hinderbanan beror endast på att jag har mitt super-duper-knäskydd som stabiliserar alla ledband. Jag kan springa rakt, men så fort det blir hopp och snabba svängar så hänger inte knät med utan skydd. Det blir säkert någon B-F tävling längre fram när motivationen för diet finns där på nytt. Jag måste ju prova tävlingsformen minst en gång iaf.

Göteborg kommer vi åka till.. Linda kommer iaf coacha, själv vet jag inte definitivt, men förhoppningsvis blir det så. Kul kommer det bli vilket fall som helst.. Kanske man kan få lite tips vad man bör fundera över inför bröllopet. :D

Jo, vårt bröllop blev faktisk så lyckat att många sa att det var det bästa de varit på (förhoppningsvis hade de varit på fler än vårt då :whistle: ). Lite tips kan vi m.a.o nog få fram även om största förtjänsten faktiskt var våra vänner & släktingars. De fixade så mycket spex att det aldrig blev en död stund.
    En kul grej var att så fort jag eller Chrisse gick på toa så kastade sig alla av motsat kön över den som var kvar – för då var det fritt fram att stjäla pussar :|
    Min enda singel ”För fet för ett fuck” (inspelad på svensexan) var kvällen (s)hitlåt!

Jo, formen vill man ha kvar, men jag tror det blir mera konditions-målsättningar för mig nästa år och då vill man inte vara för tung.

Vi synes!

Mats Egelstig wrote:
    Värmde först upp med 10@60kg, 14@100kg, 8@120kg
    Sedan 2@140kg, 1@150kg, 8@120kg, 8@120kg.

Hur långt från styrkemaxet ligger du nu ungefär i just bänkpressen?

Micke A wrote:
    Jo, vårt bröllop blev faktisk så lyckat att många sa att det var det bästa de varit på (förhoppningsvis hade de varit på fler än vårt då :whistle: ). Lite tips kan vi m.a.o nog få fram även om största förtjänsten faktiskt var våra vänner & släktingars. De fixade så mycket spex att det aldrig blev en död stund.
    En kul grej var att så fort jag eller Chrisse gick på toa så kastade sig alla av motsat kön över den som var kvar – för då var det fritt fram att stjäla pussar :|
    Min enda singel ”För fet för ett fuck” (inspelad på svensexan) var kvällen (s)hitlåt!

Jo, formen vill man ha kvar, men jag tror det blir mera konditions-målsättningar för mig nästa år och då vill man inte vara för tung.

Vi synes!

Vi har gott om tid att planera så det kommer nog bli bra. Sätter även lite förhoppningar till vänner och släktingar om att de planerar in något skoj under kvällen.

Förresten kommer jag spendera mycket tid i Helsingborg närmsta 2 åren.. vi får se till att sammanstråla då någon gång.

Jacksatan wrote:
    Hur långt från styrkemaxet ligger du nu ungefär i just bänkpressen?

Mitt styrkemax är inte så långt därifrån.. lyfte 150kg passet innan, kanske skulle få upp 155kg.. För mig ligger tyvärr inte max massor med kg över vad jag reppar på.

Vad jobbar du som nu Mats….fortfarande Pa eller?

Tess wrote:
    Vad jobbar du som nu Mats….fortfarande Pa eller?

Hej Tess.. jobbade som konsultchef p

kan du förklara skillnaden då? :D

Ja jag jobbar kvar…är just nu på tillfälliga uppdrag men väntar på att få träffa ny kund som jag kan få ett långt uppdrag hos som receptionist.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 67 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.