Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Viktors träning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 november, 2005 at 22:28 #86001Anonym anvandareMember8 november, 2005 at 00:46 #894041Anonym anvandareMember
första bilden, stabil ^-^
sprit överallt8 november, 2005 at 23:49 #894042Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:Dagens pass var minst sagt konstigt…. Har börjat med ett nytt schema som min bror och en annan kunnig innom ämnet satt ihop…. Fast hur det hela funkar fattar jag inte….ur som haver så var det rygg/bicepsMarklyft:
13 x 110
10 x 110
9 x 110Chins (första gången)
7 x kroppsvikt
6 x kroppsvikt
7 x kroppsviktSkivstångs curls:
5 x 45
5 x 42,5
6 x 40Z-stångs curl i preachern/scott:
6 x 25 + stången ( vet inte vad den väger)Så hhär det alltså då tänkt att mitt ryg goch biceps schema ska se ut…. Jag skulle tro att det Schemat i det stora hela kommer göra att jag växer, om jag nu gör det ! att det är de mågna bäckarna små som gör det
Vad tror ni ?
Mvh Viktor
Tycker det är aningen lite ryggövningar minst 3st tycker jag
9 november, 2005 at 13:08 #894043Anonym anvandareMemberSkulle l
9 november, 2005 at 13:38 #894044Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:jag reagerade precis som ni att det var välldigt lite rygg övningar, men då båda är kunniga i ämnet så låter jag det till dem…
Men det är ingen osm har hört talas om liknandde upplägd ? jag kör ganska höga reps på samma vikt hela tiden ( se ovan ).
Men jag får väll ge det lite tid …
Förresten jag körde chins i går för förrsta gången, men kännre inget i ryggen/latsen/någonstans i dag.. Hur står sig chins mot latsdrag ?Mvh Viktor
Jag kör oftast bara två övningar för ryggen, chins och marklyft, alternativt chins och stångrodd. Tycker det ger absolut tillräckligt, och anser mig väldigt seriös m min träning, har styrketränat i 5 år. :bb2: Har dock varierat och ibland kört upptill 4-5 övningar för ryggen. Om du inte fått träningsvärk av chinsen kanske du gör nåt fel, det bör kännas! Tycker att de är överlägset jämfört med latsdrag, men som sagt, beroende på teknik.
Lycka till!10 november, 2005 at 22:23 #894045Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:Förresten jag körde chins i går för förrsta gången, men kännre inget i ryggen/latsen/någonstans i dag.. Hur står sig chins mot latsdrag ?Mvh Viktor
Tycker chins är bättre än latsdrag. De kan ju antingen bero på tekniken eller att det är för lätt, om det är för lätt så använd viktbälte nästa gång
14 november, 2005 at 23:22 #894046Anonym anvandareMemberSer bra ut f
14 november, 2005 at 23:22 #894047Anonym anvandareMemberHallå boxarkungen.
Såg att du välkomnat mig i en annan tråd, ville inte sabba Jockes, men man får tacka!
Kör hårt och se till att din fule bror äter så att han blir grov ngn dag!15 november, 2005 at 12:31 #894048Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:Tack.. Ja bröst känns som något som man aldrig kan få mycket utav. Men sedan har de lite svårt för sig att växa, utan att jag inte är direkt klen i dem ( i gäförelse mot folk med massivare pecs, allt är relativt) Lika dant med biceps och triceps.. En 6:a på 56% av sin kroppsvikt ,efter ca 10 mån halv taskig träning ,i skivstångs curl tycker jag inte är direkt klent. Även om det inte syns på armarna men jag vet många i min ålder som har problem med jusst armar så det är lugntSom ja gprecis tidiare har sagt i min journal har jag börjat med ett nytt schema precis (2a veckan) där jag minst sagt INTE kör ut mig, oroar mig för att det är för lite övningar… Men jag ger det tid, jag har jue tid 😀
Mvh Vitor aKA das führer in the darin and Jimmy H8-club :emo-thumb
Japp, känner igen det du säger om att volymen inte infinner sig i bröst och armar, men speciellt i armar. Jag är också relativt stark i armarna en 8:a på~60% av kroppsvikten, så man kommer aldrig få några Arnoldarmar direkt… Men jag har börjat köra armarna mindre och inte lika hårt(Bartoll´s upplägg) och det känns som att det kommer ge bättre resultat än att slakta dem som jag alltid gjort förut. Min tanken bakom det är att armarna består av relativt små muskler och används grymt mycket i rygg- och bröst-träning, så tror jag att många inklusive mig själv har gått runt med armar som är slitna och kanske t.o.m övertränade, vilket hämmat tillväxten.
Sen behöver du inte oroa dig för att du kör för lite övningar. Räcker med en eller två övningar, de övningar som du lägger på sen är mest att elda för kråkorna. Då är det ju bättre att lägga dom övningarna på ett extra pass där du är fräsch och kan hantera större vikter.
Mvh Boven
15 november, 2005 at 13:32 #894049Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:Tyvär har jag varit tvungen att droppa smal bänka á la KRAMPUS.. Sad but true..
MvhInte bra… Varför har det blivit så?
Om dina triceps inte ska bli lika små som mina bör du ha en minst en tung övning för dem under tricepspasset.. Testat french press eller dips med vikt?15 november, 2005 at 19:34 #894050Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:Vikten har fallit på dågot så dramatiskt som SCULL crushes.. Fi satana ! men dte har funkat ganska så bra hitils (1 gång) men får jag chansen ska jag försöka slänga in smal bänk i stället ! jag tyckte jag började få in knickser med övningen ! Men varför i hela fridens skull försöker du gå neri vikt ?För att jag är fet!
17 november, 2005 at 21:22 #894051Anonym anvandareMemberVill se pics
19 december, 2005 at 18:31 #894052Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:Bänkpress:
5x 85
6x 80
6x 75Gött med ökning i bänken! Vet hur det känns, även jag har ökat stadigt i bänken trots dålig sömn och sprit! Måste skicka blommor till Bartoll tror jag…
Sen säger jag bara böj, böj och åter böj! Övningarnas övning!
Mvh Boven
22 december, 2005 at 10:34 #894053Anonym anvandareMemberhahah sk
22 december, 2005 at 10:45 #894054Anonym anvandareMemberGrattis till tr
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.