Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Vill komma igång att träna!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 mars, 2006 at 23:12 #94269Anonym anvandareMember12 mars, 2006 at 23:12 #1033100Anonym anvandareMember
Vill börja träna lite seriöst och ta tag i livet nu.
har länge velat träna men inte orkat, tränade div sporter innan men la av pga min rygg. Har inte kommit ugång med träningen alls igen efter att ha slutat med sporten. Istället för sport så började jag sitta mer och mer vid datorn och växxte mer och mer.
När jag sportade så tyckte jag att jag vägde aldeles för mycket mer än alla andra men då vägde jag runt en 80-85 KG, men nu väger jag ca 112.2 KG så vill ju få bort några kilo. Jag är rättså välbärgad nu även fasst att jag inte har tränat så jag tror att jag har goda chanser att kunna bygga upp mig lite.Kom gärna med förslag på hur jag borde träna och hur jag borde äta för att kunna komma i form igen ..
Tackar på förhand … / Robin Franzén
12 mars, 2006 at 23:30 #1033101Anonym anvandareMemberOm bl.a. viktnedgång är det du söker:
[http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=512944#post512944]13 mars, 2006 at 07:24 #1033102Anonym anvandareMemberBörja lite lätt i början, med att dra in på t ex läsk osv. Sen kanske börja spela lite ibland. Då t ex innebandy eller fotboll som du gjorde innan :p
Sen om du märker nån skillnad så är det bara att fortsätta
Det kommer gå!
13 mars, 2006 at 09:01 #1033103Anonym anvandareMemberBillyboy wrote:Jag är rättså välbärgad nu även fasst att jag inte har tränat så jag tror att jag har goda chanser att kunna bygga upp mig lite.Du vet om att välbärgad betyder förmögen/rik på pengar och inte på benstomme eller muskler? :emo-thumb
13 mars, 2006 at 09:25 #1033104Anonym anvandareMemberÄt regelbundet så du inte får ett sug efter en massa skräpmat och håll dig till fullkornsprodukter som mättar mer, grönsaker och frukt är också bra.
Som fettkälla är ju oljor, nötter och avokado bra.
Träna det du tycker är roligt, då är det större chans att du orkar fortsätta!Lycka till:emo-thumb
13 mars, 2006 at 19:29 #1033105Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Du vet om att välbärgad betyder förmögen/rik på pengar och inte på benstomme eller muskler? :emo-thumb
ok .. ja det kanske det gör .. hade bara för mig att det kunnde betyda olika saker
men tack för att du påpekade det..
13 mars, 2006 at 19:32 #1033106Anonym anvandareMemberMilia wrote:Ät regelbundet så du inte får ett sug efter en massa skräpmat och håll dig till fullkornsprodukter som mättar mer, grönsaker och frukt är också bra.
Som fettkälla är ju oljor, nötter och avokado bra.
Träna det du tycker är roligt, då är det större chans att du orkar fortsätta!Lycka till:emo-thumb
Jo jag slutade tänka på vad jag åt när jag slutade med sporten .. så det blir en hel del skräp mat nu. Men ska prova det där med mer fullkorns prudukter..
Tackar /Robin
13 mars, 2006 at 19:33 #1033107Anonym anvandareMemberThomasT wrote:Om bl.a. viktnedgång är det du söker:
[http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=512944#post512944]Mmm .. nice chema .. fick en del idéer från det som jag ska ta å tänka på ..
Tackar / Robin
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.