Vinter Journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • Author

Axlar o lite triccar

Hantelpress :
    8 reps med 50 kgs. Nästa gång blir det att prova på 55orna :P
    6 rep med 40 kgs :D Första sög musten ur mig.

Hantellyft åt sidan :
    2 set med 20 kgs

Hantellyft framåt 2 set med 12,5 kgs

Sedan lite reppande i kabeldraget för triccarna

ReNeGaDe wrote:
    Grymt stark som vanligt min käre bjässe! :) 50kg i hantelpress för axlar… :worship:

Fortsätt kötta och undvik skador!

Tackar :)
    Ja nu närmar jag ju mig PB i axlar igen så motivationen återkom.
    Men får jag inte fart på bröst träningen snart så kör jag väl snart på samma vikter för axlarna :D
    Kör lite tyngre med det som verkar hålla och fokuserar mer på kontakt för de skadedrabbade områden som triccar, bröst, rygg o ben.

Härligt du börjar komma tillbaka nu :D men lite väll fjoll pass för axlarna va 6 set va är de för uppvärmingspass :P :D

Martin.P wrote:
    Härligt du börjar komma tillbaka nu :D men lite väll fjoll pass för axlarna va 6 set va är de för uppvärmingspass :P :D

Jaja skryt lagom :p
    Bara för din skull ska jag börja köra 100 set per pass

Idag blev det biccar.

Var rent värdelöst pass. Ingen styrka och absolut ingen kontakt, var som att köra ”tomt” :|

Inte första gången det händer dagen efter att hantelpressen gått bra för axlarna men hur det skulle påverka biceps träningen så starkt är ett mysterium.

Körde iaf

Hantelcurl 1 set

Enarms scottcurl 1 set

Hammercurl 2 set

Lite flummande i cable och några set underarmar

Lindmark wrote:
    Tidigare personbästa har varit :
    4 rep på 180 kg i bänkpress
    4 rep på 180 kg i frontböj, ca 90 graders
    5 reps med 53 kgs hantlarna i hantelpress för axlarna
    250 kg i marklyft
    3 reps med 148 kg/arm i sittande enarmsrodd. Ngt ryckigt enligt vad minnet säger mig, helt strikt var det iaf inte.
    Vägde kring 101-102 kg under den perioden. Legat som mest kring 106-107 tidigare under en kort period och var också fet som en gris då :D

strong maddaphakka =)

Lindmark wrote:
    Idag blev det biccar.

Var rent värdelöst pass. Ingen styrka och absolut ingen kontakt, var som att köra ”tomt” :|

Inte första gången det händer dagen efter att hantelpressen gått bra för axlarna men hur det skulle påverka biceps träningen så starkt är ett mysterium.

Körde iaf

Hantelcurl 1 set

Enarms scottcurl 1 set

Hammercurl 2 set

Lite flummande i cable och några set underarmar

Inte testat att vila mellan dem passen då ?
    Kör du alltid 5 dagar i rad eller sprider du ut vilan.

Sam jr wrote:
    Inte testat att vila mellan dem passen då ?
    Kör du alltid 5 dagar i rad eller sprider du ut vilan.

Den är utspridd efter behov. på sistone har jag nog kört kring 4 pass i veckan. Förra veckan blev det inte mkt då jag hade föreläsningar hela dagarna och arbeten på kvällarna. Så brist på vila är det inte iaf.
    Ganska skumt fenomen. Hade varit annat om jag kört rygg dagen innan :|

dannyPALAZZOLO wrote:
    strong maddaphakka =)

Nja, har varit :)
    Men är det snart igen, förhoppningsvis.

Lindmark wrote:
    Den är utspridd efter behov. på sistone har jag nog kört kring 4 pass i veckan. Förra veckan blev det inte mkt då jag hade föreläsningar hela dagarna och arbeten på kvällarna. Så brist på vila är det inte iaf.
    Ganska skumt fenomen. Hade varit annat om jag kört rygg dagen innan :|

Skumt, som fan.
    Testa att byta ordning på passen då?

Dubbelpost

vinter mjuk och stark igen Lindmark ?? :P :p

jocke wrote:
    vinter mjuk och stark igen Lindmark ??

Haha, nja. Jag är faktiskt i bättre form nu än jag varit på 2 år även om jag fortfarande är fet :D

Midjan har fortsatt gå ner. Förra vintern låg jag på 107 cm, imorse visade måttbandet på 87. Skymtar t.om. lite konturer av de två övre magrutorna om jag drar ner på kolisarna ngn dag :D

Har fått ändra träningsstil till stor del och ändrat kostvanorna.
    Det är lätt att fundera på hur bra man legat till om man inte råkat ut för skador, sjukdom osv men det är väl bara o sikta framåt iaf :)
    Lång bit kvar till tidigare vikter och storlek i vissa muskelgrupper men får ta det lilla lugna så inget mer går sönder.

Kul med fler som visar intresse i journalen :up:

Dagens pass då

Bröst

Hantelpress :
    8 reps med 63 kgs och pass på den 9e. Piss teknik, jag har så lätt för att bli ostabil och vikträdd i alla press övningar för bröstet :|
    5 +1 forced med 63 kgs. Ser ut som jag kör negativa reps enligt polaren :p

Lutande hantelpress :
    11 rep med 40 kgs

Lutande bänk :
    1 värmning
    Reppa på 90

Flyes 2 set med 20 kgs

Cablecrossover 4 set

Vader

Sittande vadpress 5 set

Stående vadpress 3 set

Lindmark wrote:
    Haha, nja. Jag är faktiskt i bättre form nu än jag varit på 2 år även om jag fortfarande är fet :D

Midjan har fortsatt gå ner. Förra vintern låg jag på 107 cm, imorse visade måttbandet på 87. Skymtar t.om. lite konturer av de två övre magrutorna om jag drar ner på kolisarna ngn dag

Har fått ändra träningsstil till stor del och ändrat kostvanorna.
    Det är lätt att fundera på hur bra man legat till om man inte råkat ut för skador, sjukdom osv men det är väl bara o sikta framåt iaf :)
    Lång bit kvar till tidigare vikter och storlek i vissa muskelgrupper men får ta det lilla lugna så inget mer går sönder.

Kul med fler som visar intresse i journalen :up:

Den är ju kul att läsa :emo-thumb
    Kör på och håll midjan i styr, och bli stark ändå

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.