Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Vinterbulk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 april, 2006 at 22:32 #1014453Anonym anvandareMember
Mark :
1:a 240 kg.
Miss på 250 kg.Djupa mark :
Reppade på 140 kg.
1 rep 170 kg.Raka mark :
Reppade 2 set på 70 kg.Skivstångsrodd :
Reppade på 100 kg.
4 rep på 140 kg Marklyften sög verkligen ur allt.Pulldowns både brett och omvänt grepp :
2 set.Liggande bencurl :
3 set pyramid.Månader sedan jag kört marken tungt och inlett med den så det kändes helt klart ovant. Den får bli första övning ett tag hädanefter.
Bör finnas några kg att hämta när jag vänjer in den igen.2 april, 2006 at 23:55 #1014454Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Tjoho!Nice vikter Lindmark! Jag älskade känslan när jag drog upp 250+ i marken och stången böjde sig ca 5cm innan vikterna lämnade golvet, samtidigt som hela stången gungande upp och ner när man hade klarat av lyftet! Man kännde riktigt mäktig… men men sånt är minnen nu mera bara.
Ang hantelpressen i axlar så tror jag du begränar dig sig lite mentalt faktiskt… om du drar 240 i marken, kan du lätt köra med 50kg hantlarna. Jag vet att jag körde med det iafall.
Kämpa på nu för min skull!
Hehe tackar för feedbacken. Ja mark är en övning som man inte slipper undan i princip. Körde den regelbundet i början och gick från 80 kg till 200 ganska snabbt. Sedan tog det tvärstopp tillsammans med en del ryggproblem.
Har senaste 2 åren knappt kört mark alls så det vore roligt att komma igång med övningen igen. Har dock en förmåga att bli sjukligt vikt fixerad av just marklyftenFrämst benen annars som begränsar mig i marken. Har i halva mark från knäna kört på ngn rep på 350 kg som bäst. Visserligen kortare rörelse men det är en ganska grotesk skillnad. I rodd övningarna fick jag ett tag börja köra högrep då baksida lår inte pallade belastningen. Haha Det är nog ett udda problem.
2 april, 2006 at 23:56 #1014455Anonym anvandareMemberHUr kommer det sig förresten att du lagt ner den tunga träningen? Mkt skador?
3 april, 2006 at 00:21 #1014456Anonym anvandareMemberRiktigt starkt i frontböjen.
Nej nu är det sovdags, ska iväg en vecka för föreläsningar osv så det blir några dagars vila. Får se om jag blir borta hela veckan.
Slutet på veckan består av fysiologi föreläsningar med en lärare som blandar svenska med latin och engelska och med kinesisk brytning på det hela
Brukar i normala fall ha problem att hålla mig vaken genom långa föreläsningar så det blir en utmaning att sitta från morgon till kväll o försöka förstå ngt. heheHa en bra träningsvecka iaf! :up:
3 april, 2006 at 22:41 #1014457Anonym anvandareMemberVilket gym tränar du på?
5 april, 2006 at 16:43 #1014458Anonym anvandareMemberTobbe_E wrote:Vilket gym tränar du på?Gymmet. Sj då?
5 april, 2006 at 18:57 #1014459Anonym anvandareMemberVisste inte att det fanns något som hette ”Gymmet” vars ligger det? och vad kostar ett årskort?
6 april, 2006 at 22:30 #1014460Anonym anvandareMemberTobbe_E wrote:Visste inte att det fanns något som hette ”Gymmet” vars ligger det? och vad kostar ett årskort?1800 för studerande och ungdom. Ligger bakom folkets hus.
Varit en bingohall tidigare. Gymmet har väl funnits i 2-3 år nu.6 april, 2006 at 23:36 #1014461Anonym anvandareMemberLindmark wrote:1800 för studerande och ungdom. Ligger bakom folkets hus.
Varit en bingohall tidigare. Gymmet har väl funnits i 2-3 år nu.Inte så farligt dyrt. Får ta och kika in på måndag och kolla hur det ser ut.
8 april, 2006 at 10:53 #1014462Anonym anvandareMemberfina vikter du vispar!!!!
11 april, 2006 at 01:09 #1014463Anonym anvandareMemberStefanSundqvist_ wrote:fina vikter du vispar!!!!Tackar
Ja idag blev det ett lugnt pass. Legat däckad ett par dagar pga en rejäl förkylning och är inte frisk ännu. Gick dock till gymet för att få det gjort iaf.
Blev en våldsam mängd uppvärmning. Främst för knät men även för att se hur mkt kroppen skulle palla i detta tillstånd.2 set benspark och 6 set benpress innan första ”arbetssetet”.
Benpress :
8 reps på 580 kg. Fanns en 2 reps kvar troligen. Ingen idé att köra till failure när man är sjuk plus att bara polaren fanns där som passare.Gynekolog stolen :
3 dropsets här.Benspark : 3 set pyramid. 17 rep på första, 9 rep, 6 rep.
Crunches i maskin :
3 set pyramid. 27 reps, 14, 7Crunches i cable :
2 set.Sittande benlyft i superset med omvända crunches :
2 omgångar.Bara hoppas på att förkylningen inte blir värre pga detta. Tanken är iaf ett bröstpass imorgon.
11 april, 2006 at 11:46 #1014464Anonym anvandareMemberLindmark wrote:TackarJa idag blev det ett lugnt pass. Legat däckad ett par dagar pga en rejäl förkylning och är inte frisk ännu. Gick dock till gymet för att få det gjort iaf.
Blev en våldsam mängd uppvärmning. Främst för knät men även för att se hur mkt kroppen skulle palla i detta tillstånd.2 set benspark och 6 set benpress innan första ”arbetssetet”.
Benpress :
8 reps på 580 kg. Fanns en 2 reps kvar troligen. Ingen idé att köra till failure när man är sjuk plus att bara polaren fanns där som passare.Gynekolog stolen :
3 dropsets här.Benspark : 3 set pyramid. 17 rep på första, 9 rep, 6 rep.
Crunches i maskin :
3 set pyramid. 27 reps, 14, 7Crunches i cable :
2 set.Sittande benlyft i superset med omvända crunches :
2 omgångar.Bara hoppas på att förkylningen inte blir värre pga detta. Tanken är iaf ett bröstpass imorgon.
ja kroppen är svårstartad efter förkylning.. men som jag förut sagt.. vansinninga vikter :up:
Lägger upp benbilder ikväll så får du se…
11 april, 2006 at 11:49 #1014465Anonym anvandareMemberfina vikter i benpressen, now we´re talking!
11 april, 2006 at 12:15 #1014466Anonym anvandareMembermen du.. 580 kg? har du hydraltrift på benen eller? du är ett odjur du!
11 april, 2006 at 12:31 #1014467Anonym anvandareMemberKör snäppet bredare än axelbrett i benpressen. Så det är inga extrem djupa reps som man får om man placerar fötterna ut i kanterna av plattan.
Kör tills jag känner att arslet börjar lyfta sig från dynan, så det är iaf fulldjup med den fotställningen. Det var iaf mer vikt än jag kört tidigare i benpressen så det kändes braVart sugen ett tag på att hårdköra vanliga böj men bicepsen tar så mkt stryk av dem. Måste först stretcha tuttarna för att ens komma under stången. Haha :p
Snäppet bättre i förkylningen idag så det blir ett bröstpass snart.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.