Vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 262 total)
  • Author
    Lindmark wrote:
    Kör snäppet bredare än axelbrett i benpressen. Så det är inga extrem djupa reps som man får om man placerar fötterna ut i kanterna av plattan.
    Kör tills jag känner att arslet börjar lyfta sig från dynan, så det är iaf fulldjup med den fotställningen. Det var iaf mer vikt än jag kört tidigare i benpressen så det kändes bra :D

Vart sugen ett tag på att hårdköra vanliga böj men bicepsen tar så mkt stryk av dem. Måste först stretcha tuttarna för att ens komma under stången. Haha :p

Snäppet bättre i förkylningen idag så det blir ett bröstpass snart.

Håll händerna brett typ ute vid vikterna så går det nog :emo-thumb

jocke wrote:
    Håll händerna brett typ ute vid vikterna så går det nog :emo-thumb

Yes det skulle fungera om jag inte kört i powerrack. Borde specialbeställa en längre stång kanske :p

Dagens pass då. Fortfarande ngt tungt att köra, andas som om jag skulle varit ute o sprungit i en timma efter varje set. Gick bra iaf.

Lutande hantelpress :
    11 reps med 53 kgs hantlarna. Hade fått den 12:e också om jag inte fått sådan förbannad kramp i arslet mitt i setet :D Måste spänt mig på ngt konstigt sätt. Gick inte att koncentrera mig på övningen utan fick tänka på att försöka slappna av så jag inte skulle tappa ner hantlarna på mig. Hehe Nåja, helt klart personbästa.
    6 reps med 53 kgs. Förra setet sög ur allt fast det inte var totalt till failure. Märks att kroppen är små sliten.

Bänkpress :
    Lätt 8:a på 100 kg. Min tanke var att värma upp med 15-17 rep på 100 o sedan börja köra arbetsset men hade nog inte fått mer än 10-11 med dagsformen. Blev en lätt chock att det kändes så tungt.
    4 rep på 120 kg.

Lutande press i smith :
    21 reps på 80 kg.
    5 reps på 110 kg.

Hade nästan kunnat sluta detta pass efter hantelpressen då all kraft var som borta så var ingen idé att fortsätta med några tyngre övningar. Blev ett par set reppandes i cable.

Stående vadpress :
    Pyramid alla set till failure. 5-7 reps på sista setet. Var för trött för att räkna ordentligt. Vikten var iaf 240 kg.

Press i benpress :
    Pyramid med en rest pause i varje.
    3 omgångar, vet ej reps antal på sista.

Sittande press :
    Reppade på 2 set med 40 kg.

Om jag räknar med att ha fått den 12e i hantelpressen så är det en ökning med 3 rep sedan förra bröst passet :up:
    Blir tvungen att börja med ngn annan övning när jag når 14-15 rep.
    Hade behövt större hantlar, helt klart en favorit att inleda med hantelpressen.

mer kondis mindre styrke :P

satan i gatan.. ligger och bollar med 53 orna.. blir man så stark av glass så skulle jag lätt kunna tänka mig att trycka 2 liter om dagen!
    Mycket imponerande.. Hoppas att flåset snart återgår till det normala efter sjukdom!

bläddrade några sidor tillbaka och hittade lite bilder. Bra med massa! skulle gärna se lite nya bilder snart..varför inte lite hardcore training pics!

StefanSundqvist_ wrote:
    bläddrade några sidor tillbaka och hittade lite bilder. Bra med massa! skulle gärna se lite nya bilder snart..varför inte lite hardcore training pics!

Blir nog ett par nya bilder innan dieten sätter igång. Är det tänkt iaf.
    Träningsbilder har jag också funderat på men hade behövt vara ha ngn som fotar då träningspartnern oftast behövs som passare. Får ta det vid lämpligt tillfälle då jag har ngn ytterligare bekant på gymet som kan fota.
    Föredrar helst också att det inte är spec. mkt folk då det drar en del uppmärksamhet att ta bilder :p

Träningsbilder är annars kul att ha och kolla tillbaka på.

ReNeGaDe wrote:
    Glass äter jag massor! Vill få i mig mjölkproteinet som finns i glassen. Det har dock inte hjälpt träningen ett skit! Tror snarare jag har blivit fetare: har också hört att man ska dricka mkt vatten om man ska förbränna bättre, så därför dricker jag Coca Colas nya smak päron, tror det hjälper faktiskt. Brösten har blivit större verkar det som.

Men i alla fall, ha det gött Lindmark och fortsätt öka! Dock inte för fort, så jag kan komma ikapp;) Lycka till!

:D Du skriver alltid underhållande.

Av coca cola blir allt större och du får bättre tryck, helst ska det kombineras med en fet pizza :D Hela kost cirkeln i lagom mängd där. Haha

när börjar du dieta? börjar bli dags snart om du ska hinna ragga på the sunshine girls till sommaren :P

Johan81 wrote:
    när börjar du dieta? börjar bli dags snart om du ska hinna ragga på the sunshine girls till sommaren :P

:D Jag behöver ju inte ragga på ngt så jag kan fortsätta min roll som fet och odräglig pojkvän istället :p

Sj då? Börjat återfå ngn motivation?

Nja, när träningen börjar stagnera med ökningar så drar dieten igång.
    Har ändå blivit snäppet hårdare nu hela tiden så det har inte blivit ngn fett pålagring under denna ”bulk”.

hahah nej fan, ska aldrig mer röra en hantel i mitt liv :(

fan, fin fina vikter nu på pressarna lindmark även om du dog efteråt, inte lätt att bolla med 53 i snebänk.

lol mer pizza och päron dricka till renegade och glass måste man äta minst 4l i veckan av för att det ska bli något!

mikael.H wrote:
    fan, fin fina vikter nu på pressarna lindmark även om du dog efteråt, inte lätt att bolla med 53 i snebänk.

lol mer pizza och päron dricka till renegade och glass måste man äta minst 4l i veckan av för att det ska bli något!

Jag är lika glad över att vara skadefri som att få öka i pressarna. Bröst träningen har lidit i perioder. Min första topp var på 170 i bänk för två år sedan. Inte spec. strikt men iaf. Sedan smällde jag av bröstmuskeln, supraspinatus och teres minor. Tog ett halvår innan jag kunde börja hårdköra.
    Då började axeln o fästen krångla. Var upp o gjorde som bäst 17 rep med 53orna i plan hantelpress sedan blev jag sjuk o efter det fick jag några reps på 32orna o hade skadeproblem länge.
    Så nu ligger jag på en topp en bit längre upp än tidigare och inga skador, känns bra och ska försöka hålla det såhär :)

Dagens pass. Gick inte så bra, jag får lägga ner vanliga marklyft o köra dem vartannat el. vart tredje pass. Kan inte hjälpa det, blir så fruktansvärt vikt kåt o vill bara maxa hela tiden. Vilket inte ger några bra resultat.
    Vaknat 6-7 ggr under natten pga kramper i lår o bröst.
    Var trött i kroppen o benen skakade som asplöv redan från första värmningssetet. Ändå skulle jag försöka maxa förstås, plus förkylningen. :| Idiot skulle jag kalla mig själv i nuläget.

Marklyft : Miss på 250. Som väntat egentligen med dagsformen. Gick upp en bit men sedan var det stopp.
    1 på 210. Var matt efter maxningsförsöket och omotiverad.

Djupa mark ståendes på pall :
    5 rep på 150 kg.

Skivstångsrodd :
    11 rep på 110 kg.
    9 rep på 140 kg.

T-bar : 12-14 rep på 90 kg.
    Några enstaka på 130. Var för trött i ländryggen för att knappt få upp i startläge.

Chins :
    Reppade 2 set.

Latsdrag brett :
    Reppade 2 set.

Sittande enarmsrodd :
    1 set på 70 kg/arm. 9-10 rep.

Sittande rodd från övre trissan :
    Pyramid på 3 set.

Liggande bencurl :
    3 set pyramid.

Liggande bencurl, annan vinkel och maskin :
    Pyramid 4 set.

Hädanefter när det blir mark i början så kommer jag främst inleda med djupa mark. Där maxar jag i princip aldrig och det är även min svaga punkt.
    Får jag bara upp stången över knäna i vanlig mark så går det med turbo fart upp resten av biten. Benen som behöver mer styrka så botten läget går bättre.

aj fan, intresant med lite skadehistorik och ja inte är det alltid så hälsosamt att träna tungt, synd det är så kul :), man får verkligen lyssna på kroppen och tänka sig för, själv har jag so far haft tur och undvikit i princip alla riktiga skador man kan tänka sig, men just nu så är kroppen rejält sliten, kommer att varva tung och lätt träning en period nu för att ge leder,ligament och dylikt en chans att komma ikapp och vila upp sig.

bra rent allmänt att ge sig själv en lugnare period med, tror man bara ökar mer långsiktigt sett i styrka av det.

lol, ja det låter inte som den mest genomtänkta starten på ett pass med dom förutsättningarna! :D

mikael.H wrote:
    aj fan, intresant med lite skadehistorik och ja inte är det alltid så hälsosamt att träna tungt, synd det är så kul :), man får verkligen lyssna på kroppen och tänka sig för, själv har jag so far haft tur och undvikit i princip alla riktiga skador man kan tänka sig, men just nu så är kroppen rejält sliten, kommer att varva tung och lätt träning en period nu för att ge leder,ligament och dylikt en chans att komma ikapp och vila upp sig.

bra rent allmänt att ge sig själv en lugnare period med, tror man bara ökar mer långsiktigt sett i styrka av det.

lol, ja det låter inte som den mest genomtänkta starten på ett pass med dom förutsättningarna! :D

Visst är det så. Oftast när man är sliten räcker det med enkla lösningar som att höja repsomfång, lägre volym osv. Anledningen till de flesta av mina förslitningsskador är ju att jag varit för dålig på att lyssna på kroppen när den sagt ifrån. Sedan är jag även väldigt klent byggd i grunden med min fina startvikt på 58 kg. Är inte direkt anpassad för tunga lyft så man får räkna med att leder och fästen säger ifrån. Tar man sedan en viss stolthet i att alltid pressa sig utöver gränserna och kombinerar det med en viss vikt kåthet så är det liksom dömt att ngt går sönder :p

Får jobba mkt med sig själv för att släppa lite på stressen med att öka vikterna. I bröst övningarna t.ex. har jag verkligen fått tvinga mig att periodvis köra mkt högre repsomfång än jag gjort tidigare och i vissa övningar extremt strikt. Vikterna går ju såklart att öka, men det blir som att börja om till viss del då man får sänka vikterna rejält.

Tung träning är nog aldrig hälsosamt :D

Dagens. Sådan sjuk värk i ryggen så jag fick rulla ur sängen.

Axlar

Hantelpress :
    3 rep med 44orna. Sämre än förra passet fast det var väntat redan under uppvärmningen. För sliten i ryggen för att kunna stabilisera hantlarna, gick rätt så vingligt.
    8 rep med 38orna.
    17 rep med 21orna.

Militärpress :
    Reppade 2 set på 50 kg.

Framåtlutande enarmslyft åt sidan :
    3 rep med 44 kgs. Var ngt för tungt idag.
    11 rep med 21 kgs.

Enarms hantellyft åt sidan :
    Reppade 2 set med 11 kgs.

Press bakom nacken i smith i superset med press i hammerstrength maskin :
    Reppade på 50 kg.
    5 rep på 80 kg.

Trapz

2 set hantelschrugs

3 set schrugs bakpå i smith

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 262 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.