Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Vinterbulk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 april, 2006 at 13:28 #1014483Anonym anvandareMember
Gårdagens pass. Armar och lite vader
Enarms scottcurl :
10 reps med 21 kgs. Hade förväntat mig kring 12-15 reps men då detta var på ett annat gym skiljde sig även scottcurl dynan. Väldigt mjuk stoppning så det kändes som om armen sjönk in i dynan halvvägs i varje rep. Kändes förbannat mkt tyngre än den jag är van vid iaf.
6 rep med 21 kgs.Skivstångscurl :
Reppade 2 set med 45 kg. Även här en ngt annorlunda curl stång, kändes skumtHammercurl :
Reppade 2 set.Repcurl :
1 dropsetEnarms cablecurl :
1 dropset.Enarms hantelextensions bakom huvudet :
11-12 reps med 21 kgs
7 reps med 21 kgsSmal bänkpress :
3 rep på 125 kg. Vågade inte försöka mig på den 4e då höger handled vek sig. Var rena paniken att få upp stången vid det läget.
Reppade på 85 kg.Scull crushers :
Reppade 2 set.Enarms pushdown. Superset mellan omvänt och vanligt grepp :
1 omgång.Pushdown brett :
2 dropsets. Första blev kring 17 reps på 60 kg enligt magasin vikten.Sittande vadpress :
Ngn slags hemmabyggd variant men tar fruktansvärt bra.
Körde 10 set här.Ett ganska hyffsat pass med högt tempo men då det var på ett annat gym än jag är van vid så kändes det ovant med annan utrustning. Känns dock att jag gjort ngt utöver det vanliga då träningsvärken sitter ordentligt på plats idag.
Möjligtvis ett benpass ikväll.18 april, 2006 at 14:20 #1014484Anonym anvandareMemberBen idag.
Benböj :
4 rep på 170 kg. Så förbannat vikträdd så jag går ner förbannat långsamt.
Blev sånt tryck i huvet att det svartnade helt för ögonen efter setet.
Vågade inte försöka på den 5e då det small i ryggraden. Förmodligen bara en låsning som släppte av trycket men tappade helt koncentrationen.
Nästa gång ska jag knäcka igenom ryggen innan jag går på benböjen.
Hade funnits en 5e där troligen och flertalet reps till ifall jag inte skulle fega på nervägen. Fördelen är iaf att det blir fruktansvärt strikt o fint djup när man fegar så :p
7 rep på 140 kg.Frontböj :
Reppade på 80 kg. Var helt utslagen efter vanliga böjen.Benpress :
21 reps på 360 kg.Bred – Smal fotställning :
Samma vikt. Första set kring 15 rep och andra kring 10.Ryggen var extrem pumpad efter böjen o krampade plus att jag var helt slut i huvet så kändes inte som om det fanns ngt mer att ge.
18 april, 2006 at 14:39 #1014485Anonym anvandareMemberse nu börja du med vanliga böj för jag sa till dig duktig flicka som lyder mig
kommer gå i raket fart nu upp för dig känner jag på mig :up:18 april, 2006 at 14:47 #1014486Anonym anvandareMemberMartin.P wrote:se nu börja du med vanliga böj för jag sa till dig duktig flicka som lyder mig
kommer gå i raket fart nu upp för dig känner jag på mig :up:Sade du det med telepati?
Nä faktiskt så blev jag lite inspirerad efter ditt böjpass. Länge vart sugen på vanliga böj men fästena gillar inte det. Bestämde mig dock för att testa o det gick bra. Bara lite små känningar i knäna och ingenting alls i fästena :up: Bort med vikträdslan och om knäna håller så bör det inte vara några problem med ngn rep på 200 snart. Om bara ryggen o knäna håller så.
19 april, 2006 at 08:46 #1014487Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Det gick ju rätt bra endå Lindmark i böjen!Ser att du är lite sliten! Kanske dags o köra lite 64reppare! Hehehe!
Är själv rätt sliten nu… skall ta och vila efter morgondagens pass.
Ha det!
/Warrior
Hehe, ja sliten kan man nog säga. Ryggen, magen och ljumskarna känns överkörda från igår. Rätt så stel, om jag vänder el. rör på mig snabbt så hugger det till lite varstans plus att fästena tyvärr känns idag.
Så det blir nog vila idag :pBröst o vader imorgon är det tänkt.
Hmm, inte en dum idé med lite högreppare. Länge sedan jag kört rejält med reps, men blandar nog in det i övriga träningen. Man får inte vara elak mot egot som måste få sitt viktmässigt
20 april, 2006 at 13:52 #1014488Anonym anvandareMemberPasset började bra i uppvärmningen med bara lite känningar, men fästena tog död på det mesta detta pass och fick sitta hukad i ett bra tag i omklädningsrummet efteråt. Fruktansvärd smärta. Nä… tyvärr, inga mer benböj hädanefter. Jag får helt enkelt hålla mig till frontböjarna.
Min förhoppning om att det skulle gå bra denna gång höll inte.Bänkpress :
4 slowmotion reps på 140 kg. Striktare går det inte att köra. haha
Första 2 repsen var med stopp också. Tänkte nästan avbryta på första då det högg till rejält när jag var nere med stången. Låg med stången på bröstet i ngn sek innan jag tänkte att vadfan har jag en gång påbörjat setet kan jag lika gärna köra klart.
2 set högrep långsamma reps på 100 kg.Lutande hantelpress :
9 rep med 42orna. Alldeles för ont för att köra denna en gång till.Cablecrossover :
5 set. Reppade.Enarms press i maskin :
PYramid alla till fail.
Sista set blev 5 rep med 55 kg/arm. Låg lite utanför dynan med ryggen så repsen skulle bli extremt djupa.Det var det… hade för ont för att ens tänka på att köra vaderna.
Imorgon blir det ryggpass med baksida lår och vader. En hel del reps.
Inga mark då ryggen är rätt så säck efter böjen.22 april, 2006 at 22:06 #1014489Anonym anvandareMemberSjukt bra ryggpass idag!
Helt oförväntat också. Det skulle bli ett lugnt högrep pass var det tänkt :pLatsdrag, vet ej vikt då det ej står på magget. Brett :
21 reps
14 reps
7 repsOmvänt grepp :
11 reps
7 repsSkitfin pump och kontakt och såhär var det väl tänkt att passet skulle förbli. Superstrikta reps med lättare vikter och långsammare repshastighet än vanligt.
Framåtlutande skivstångsrodd :
21 reps på 60 kg.
? Reps på 100 kg.
12 reps på 140 kg. Detta kändes lätt och jag fick ngn idé här :p
5 reps på 180 kg! Kändes helt sjukt att göra detta 8e setet till failure i passetEnarms rodd i maskin :
Massa reps med 55 kg/arm.
3 rep med 100 kg/arm. Inte heller direkt förväntat som 10e set i passetTriset. Sittande rodd från övre trissa – Pulldowns med raka armar – Sittande rodd med stång, brett grepp :
70 kg en hel del reps – 30 kg – 70 kg.
120 kg 3 rep – 30 kg – 120 kg 12 rep.22 april, 2006 at 22:16 #1014490Anonym anvandareMemberGrymt ditt freak :up: kom ut på msn tjockis nu
22 april, 2006 at 22:54 #1014491Anonym anvandareMemberfin fint ryggpass killen! haha ja så går det när man ska träna lättare en period :emo-thumb
stående rodd var sjukt bra btw.23 april, 2006 at 09:11 #1014492Anonym anvandareMembermikael.H wrote:fin fint ryggpass killen! haha ja så går det när man ska träna lättare en period :emo-thumb
stående rodd var sjukt bra btw.Hehe, ja passet var fulländat. Antingen brukar det bli ett bra pass med grym pump el. mindre pump och höga vikter. Igår blev det både och plus en fin överraskning. Blev sugen på att nästa ryggpass inleda med rodden.
Om kroppen är i form så bör det gå med ngt rep på 200 som inledning på passetKänner mig rätt så mör idag. Kände av att jag har ngn skada i nedre delen av ryggen igår, ngn mindre. Högg till när jag körde rodden. Får hoppas den försvinner så jag kan lägga in lite marklyft också.
23 april, 2006 at 11:17 #1014493Anonym anvandareMembermm lyssna på kroppen nu så du inte drar på dig nått skit igen, lätt att sträcka sig ordentligt i ryggen när det börjar bli lite tyngre så det behöver inte vara mer än så, men ge det nån vecka så kroppen hunnit vänja sig kanske sen reppar du nog 10 reps set på dom vikterna
23 april, 2006 at 17:08 #1014494Anonym anvandareMembermikael.H wrote:mm lyssna på kroppen nu så du inte drar på dig nått skit igen, lätt att sträcka sig ordentligt i ryggen när det börjar bli lite tyngre så det behöver inte vara mer än så, men ge det nån vecka så kroppen hunnit vänja sig kanske sen reppar du nog 10 reps set på dom vikternaDet var från knäböjen som det hängde kvar. Tänkte inte på att skriva det.
Dagens iaf…
Axlar, baksida lår och vader
Hantelpress :
Försökte mig på 50 kgs hantlarna men fegade ur. Pressade upp första men sedan vågade jag ej. Kändes lite svajigt och med fästena värkande så blev det som det blev. Riktigt irriterad var jag på mig själv också resten av passet.
Aja… lite mer vila innan nästa axelpass och förhoppningsvis en hyffsad dagsform så bör det väl kunna gå en 3a med 50 kgs iaf.
7 rep med 42orna.
Vet ej hur många rep med 32orna.Enarms hantellyft åt sidan :
Reppade 2 set med 11 kgs och 16 kgs.Framåtlutande enarms hantellyft åt sidan :
2 set med 21 kgs.Liggande bencurl :
7 rep på magget
4 rep på magget. Vet ej hur mkt vikt, står ej på plattorna.
Matade på högrep 2 set.Sittande enbenscurl i cable :
Reppade 2 set.Liggande bencurl, annan maskin :
2 dropsets.Stående vadpress i superset med sittande :
4 omgångar.23 april, 2006 at 22:14 #1014495Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Hallå Lindmark! Vad säger du? Ska du inte börja med en ny journal snart? Jag menar ”Vinter Bulk” liksomDet har ju redan varit! Se så! Starta en ny journal med nya fräscha mål samt fin fina bilder på din biffiga köttiga kropp!:bb:PS 50kg hantlarna tar du nästa pass:emo-thumb
The one and only: Mr.ReNeGaDe
Hehe, jadu en ny journal får vänta. Bara ett par veckor kvar tills deffen startar så det känns lite onödigt nu. Startar troligen en ny journal v.20-21.
Sedan så är det vinter fortfarande här uppe :p
Ngn enstaka plusgrad men fullt mkt snö.Tanken är att 50 hantlarna ska gå upp några reps nästa pass
24 april, 2006 at 10:43 #1014496Anonym anvandareMemberDagens
Biccar
Hantelcurl down the rack :
21 kgs – 16 – 11
11-12 reps – 7 reps – 5 reps
21 kgs – 11 – 6
7 reps – 7 reps – 8 repsSå sjuk pump efter första Bör klara fler reps med 21 kgs… men var inte ute efter ngt spec. repsomfång idag. Fick bra kontakt, möjligen därför det blev mindre reps. Nåja, spelar ingen roll i detta pass.
Skivstångscurl, dropsets :
40 kg – 20 kg
9-10 reps – 7 reps. Hehe Första övningen lämnade inget kvar.
40 kg – 20 kg
5 reps – ? repsRepcurl i cable, dropsets :
6 omgångar. Långsamma reps.Totalt 22 set på 30 min.
Omvänd enarms pushdown :
17-18 reps
Höjde vikten. 12 reps
9 reps
7 repsScullcrushers med hantlar, 11 kgs långsamma reps :
11-12 reps
9 reps
7 repsPushdown brett, dropset – Framåtlutande extensions i cable, triset :
3 omgångar.Pushdown med v-handtag, dropsets :
2 omgångar.Totalt 20 set på 25 min.
Sedan ngt set omvänd cablecurl.
Rejäl smärta i fästena efteråt och det finns ingen tid till vila. Ska iväg till Boden om 2 veckor och blir en vilovecka då så det går inte att vila nu.
FÅr köra lättare hela tiden o stå ut med skiten.26 april, 2006 at 16:02 #1014497Anonym anvandareMemberBenpass
Frontböj :
3 rep 140 kg. Tungt men hade funnits en till om inte stången börjat glida av.
3 rep 110 kg
En massa reps på 80 kg.Benpress :
35-40 reps ? vikt
Massa reps ? vikt
Massa reps igen ? vikt
11 reps på 450 kgBenspark :
Reppade 4 dropsetsBlev knäckt på första setet redan fast det inte var till failure.
Extremt bra kontakt och enorm pump. Kunde inte stå upp utan att ta stöd mot ngt. Dock hade fronten kunnat gå bättre. Verkar som den måste köras varje pass om det ska finnas möjlighet att öka på där. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.