Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Vinterbulk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 februari, 2006 at 00:34 #1014378Anonym anvandareMember
Dagens pass, el. rättare sagt kvällens pass. Kom nyss från gymet.
Sittande enarmsrodd :
5 reps på 120 kg/arm.
9 reps på 80 kg/arm.
6 reps på 80 kg/arm.Framåtlutande skivstångsrodd :
Vet ej hur många reps på 130 kg.
2 reps på 180 kg. INte direkt strikt men kul iaf :p
Superstrikta reps 2 set på 70 kg.Pulldowns brett grepp :
Reppade på 50 kg.
Reppade på 70 kg.Sedan supersets med biceps och triceps övningar. Reppade vet ej hur många set och övningar.
Hyffsat pass iaf
11 februari, 2006 at 09:13 #1014379Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Dagens pass, el. rättare sagt kvällens pass. Kom nyss från gymet.Sittande enarmsrodd :
5 reps på 120 kg/arm.
9 reps på 80 kg/arm.
6 reps på 80 kg/arm.Framåtlutande skivstångsrodd :
Vet ej hur många reps på 130 kg.
2 reps på 180 kg. INte direkt strikt men kul iaf :p
Superstrikta reps 2 set på 70 kg.Pulldowns brett grepp :
Reppade på 50 kg.
Reppade på 70 kg.Sedan supersets med biceps och triceps övningar. Reppade vet ej hur många set och övningar.
Hyffsat pass iaf
haha fick du insperation att köra tunga roddar passa bara ryggen om den pajas så blir det ingen träning på ett tag (kände själv att det inte blir fler sådana utflykter efter mitt pass )
Kör hårt och keep growing :bb:11 februari, 2006 at 14:58 #1014380Anonym anvandareMemberjocke wrote:haha fick du insperation att köra tunga roddar passa bara ryggen om den pajas så blir det ingen träning på ett tag (kände själv att det inte blir fler sådana utflykter efter mitt pass )
Kör hårt och keep growing :bb:Hehe, ja det var ett tag sedan sist jag kört tungt så blev lite inspirerad efter ditt ryggpass
Jo jag vet skaderisken. Har som mest kört på 190-195 ngn rep för tidigare då jag ofta körde tungt och inte sådär enormt strikt. Kunde till slut inte köra ngn övning som involverade nedre ryggen utan att det smärtade så det blir bara tunga roddar periodvis.
Riktigt våldsam träningsvärk idag Ska försöka mig på att köra ett benpass ikväll iaf.
13 februari, 2006 at 00:57 #1014381Anonym anvandareMemberIdag fick jag känna mig unik
Festade till 6 imorse. Riktigt bakis och avslutade dagen med ett brutalt benpass. Kom nyss hem 0.45 och sjukt slut. Tog nästan 1,5 timme att duscha o gå hem vilket normalt tar 25 min. Benen vek sig flera ggr efter vägen, tur att det inte är så mkt folk ute vid den här tiden.
Frontböj :
4 reps på 110 kg. Ej failure. Var nära att tappa stången på 4:e så det fick räcka. Hade iaf fått en till men det går stadigt framåt här.
Reppade på 80 kg.Zertzer böj :
Reppade på 80 kg.
3 reps på 120 kg andra försöket. Första tappade jag stången på.
Måste kommit ngn nerv i kläm då fingrarna hade ngt som liknade spasmer efteråt. hahaBenpress 130 kg :
75 reps plus några forced
60 reps plus några forcedTriset. hacksquat – Liggande bencurl – Benspark :
2 rundor. Svartnade för ögonen i hackliften andra rundan under 3e forced reppet. Blev liggande på golvet ett tag. Tur att det var högrep med lite vikt och ngn som passar annars hade det kunnat gå illa.Skitbra pass iaf. Gnistan fanns där, synd att det inte går att pressa sig så våldsamt vartenda pass. :bb: Måste vart all carb loading med öl igår :whistle:
14 februari, 2006 at 15:02 #1014382Anonym anvandareMemberAxlar och vader
Hantellyft åt sidan :
4 rep med 28orna. Bra kontakt idag men ingen kraft alls.
21orna
16 kgsPress i maskin :
17-18 reps på 70 kg.
7-8 på 100 kg.
4 rep på 130 med hjälp på sista.Lyft framåt med skivstång :
3 set med 30 kg.Stående vadpress :
6 set pyramid varav sista var några reps på 210 kg.3 set pyramid i benpress varav sista 5 rep på 230 kg.
3 set pyramid i sittande press
14 februari, 2006 at 15:09 #1014383Anonym anvandareMemberZertzer böj? Hur gör man den?
14 februari, 2006 at 15:18 #1014384Anonym anvandareMemberolle wrote:Zertzer böj? Hur gör man den?Finns bild ngn sida längre bak i journalen.
16 februari, 2006 at 10:13 #1014385Anonym anvandareMemberJa idag var det triccar… skulle kört trapz också men min kropp var inte sugen på ngn träning alls. Armbågarna värkte, bicepsfästena värkte och det högg till i höger bröst och supraspinatus vid varje inandning. Suck
Är det inte sjukdom så är det skador, bara gått minus på sistone.Blev iaf hantelextensions bakom huvet sittande. Reppade med 53orna två set.
Smalbänk med ez stången 2 set
Enarms kickbacks 2 set
Enarms pushdowns 2 set
Vissa dagar undrar jag varför jag ens håller på med byggandet, tyvärr fattar jag dock inte bättre :p Brinner man för ngt man inte har genetik för så får man väl räkna med att kroppen säger emot.
Får försöka jobba runt skiten som vanligt och tvinga mig att äta så det inte blir ngt drastiskt ras i kroppsvikt och vikter.
25 februari, 2006 at 22:16 #1014386Anonym anvandareMemberYeah lightweight babyyy :p
Efter nästan en veckas vila var det dags igen. Blivit mkt promenerande under veckan och inte så mkt käk så jag hade inte förväntat mig att det skulle gå så bra som det gick.
Frontböj :
3 rep 130 kg. Fanns lite mer men fällde ryggen så mkt. 20 kg mer än förra passet :up:
Reppade på 80 kg.Knäböj ass to the grass :
7 rep 140 kg med lite hjälp på den sista. Gick långsamt ner o satte mig och upp igen.
3 rep 160 kg. Vände precis innan botten.Benpress :
12 rep på 380 kg.
8 rep med hjälp på den sista på 430 kg.Benspark drop – Liggande bencurl drop :
3 omgångar :bb3:Nu blir det en fet pizza som påfyllning efter passet
26 februari, 2006 at 10:26 #1014387Anonym anvandareMemberfina böjjar mannen, första friska dagen för mig själv så nu blir det till att återuppta dieten och börja hårdträna……imorgon hahaha
26 februari, 2006 at 10:55 #1014388Anonym anvandareMemberJohan81 wrote:fina böjjar mannen, första friska dagen för mig själv så nu blir det till att återuppta dieten och börja hårdträna……imorgon hahahaDet måste varit pga diet mat intaget vi gjorde i onsdags. Bra mat för böjar
Knät värker som fan. Har krånglat konstant nu i lång tid. Bara linda in skiten o köra på. Hade nog inte räckt med ett års vila för att få bort allt slitage i min späda kropp.
26 februari, 2006 at 22:33 #1014389Anonym anvandareMemberDagens.
Lutande hantelpress :
4 rep med 53orna. Hade inte ens förväntat mig att få upp dem då jag har en bra bit kvar till min forna topp vad gäller bröst styrka men upp kom dem iaf.Hantelpress :
Reppade med 42orna.Lutande bänk i smith :
3 setCablecrossover övre trissan i superset med lutande bänk i smith :
3 omgångarCablecrossover nedre trissan i superset med pecdeck :
2 omgångar.Scullcrushers i superset med smalbänk :
3 setPlus 2 övningar till för triccarna och några övningar för magen.
28 februari, 2006 at 11:20 #1014390Anonym anvandareMemberjaha dagens pass, fick korta ner det pga smärta i bicepsfästena.
Har för ont för att ens kunna spänna bicepsen.Sittande enarmsrodd :
7 reps på 120 kg/arm.
Reppade på 90 kg/arm.Skivstångsrodd :
Reppade på 100 kg.
8 reps på 140 kg.T-bar :
17 reps på ngn vikt. Fick sådana kramper i ländryggen så kunde ej köra ngt set till.Sittande rodd övre trissan :
Reppade på 70 kg.
7 reps på 110 kg.Pulldowns brett grepp :
Reppade 2 set på 50 kg.Pulldowns med raka armar :
Reppade 2 set på 30 kg.Nä nu varva ner ngn minut. Tvinga ner en prottedrink på äckliga 60 gram vassle med vatten, 2 bananer. Sedan hälla upp ett bad, trycka ner några smärtstillande o lägga mig i badet ett tag. Sedan linda värmedyna runt armarna för resten av dagen o plugga inför anatomi tenta.
Börjar även bli dags att dra iväg till naprapat. Kolla om han har ngt vettigt att säga om allt slitage i min klena kropp o korrigera ett antal låsningar i ryggen.
1 mars, 2006 at 11:52 #1014391Anonym anvandareMemberSatt o funderade på hur gröten kan gå så segt ner när jag märkte att jag tidigare måste räknat helt fel. Trott att 2 dl är en portion och att 6 portioner på 2 måltider igår gick segt. Haha
Fick alltså i mig 12 portioner och 420 gram havregryn på 2 måltider så inte så konstigt att det gick lite trögt att få ner. :p
1 mars, 2006 at 13:09 #1014392Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Satt o funderade på hur gröten kan gå så segt ner när jag märkte att jag tidigare måste räknat helt fel. Trott att 2 dl är en portion och att 6 portioner på 2 måltider igår gick segt. HahaFick alltså i mig 12 portioner och 420 gram havregryn på 2 måltider så inte så konstigt att det gick lite trögt att få ner. :p
hahaha , jag som får ner precis 1.5dl om jag kämpar…gaaah sjukdomen bröt ut igen men ska fan försöka dra ner mig til gymmet ikväll ändå
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.