Vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 262 total)
  • Author

Kan tillägga att det är dropsets, supersets osv som gör att mängden set blir så pass hög. Anser dem passa bäst till flum övningar i cablecrossen så det är inte spec. ofta jag kör sammansatta set.

allvarligt vem e han på bilden……tror aldrig ja sett nån större,

Markus Ruhl är det på avataren.

Till dagens pass då.

Frontböj :
    3 rep på 140 kg. PB. Ej helt till failure, hade nog fått en till iaf men det högg till rejält i högra knät så var inte på tal om att ens försöka.
    Blev inge mer knäböj detta pass.

Liggande bencurl :
    17-20 reps
    7 reps PB
    5 reps
    Reppade 4 set till.

Benpress :
    Kollade ej vikten, körde bara tills smärtan blev för stor i knäna. Långsamma reps. Bara så låren skulle få ngt utav detta pass.
    4 set.

Gynekolog stol :
    Inte direkt ngt jag brukar köra :p
    Blev dock lite ont med övningsval pga knät så detta fick duga i 3 set.

Ryggresningar :
    Reppade utan vikt
    Reppade med 25 kg
    Reppade med 50 kg

Scull crushers :
    Reppade 2 set på 50 kg och 1 set på 40 kg.

Smal bänkpress :
    3 set pyramid upp till 120 kg och en 3:a.
    Ett set reppa på 70 kg.

Enarms hantelextensions bakom huvudet sittande :
    Reppade 2 set med 11 kgs.

Omvänd enarms pushdown, dropset :
    1 omgång.

Pushdown med smal vinklad stång, dropsets :
    3 set pyramid.
    21 reps
    12 reps
    7´reps

Hantelschrugs :
    Några set högrep

Framåtlutande omvända flyes :
    4 set.

Reprodd, dropsets :
    4 set.

Shrugs bakpå i smith :
    3 set pyramid upp till 160 kg och 5 reps.

trevliga pass mannen!

mikael.H wrote:
    trevliga pass mannen!

Tackar. Kul när ngn visar intresse i tråden.

Laddar för tillfället med 140 gram havregryn och några dl mjölk inför passet om 2 timmar. Våldsam tentaångest :(
    Måste sova ängsligt då jag varannan morgon vaknar med huvet vid fotändan :| Universitets studier och träning går ganska trögt att kombinera för tillfället. Inatt drömde jag om perifera nervsystemet, basala ganglier i hjärnan osv. Haha :D

lol ja tur du har tentan nu snart då så du får tömma skallen snart :)

Ska faktiskt bli lite havregryn och massor av mjölk för mig med nu, min 4 dag som sjuk men maten går gött att lassa in iaf så imorron blir det gymmet igen, bara behövt skjuta på träningen 2 dar den här veckan så det känns helt okej.

offtopic så är jag rätt bra på att vända på mig i sängen med men huvudet vid fotändan är i en helt egen liga :emo-thumb

hörru det börjar bli dags för oss att skicka in våra anmälningar nu.

[img=http://www.brickwindow.com/pics/fatcamp.jpg]

mikael.H wrote:
    lol ja tur du har tentan nu snart då så du får tömma skallen snart :)

Ska faktiskt bli lite havregryn och massor av mjölk för mig med nu, min 4 dag som sjuk men maten går gött att lassa in iaf så imorron blir det gymmet igen, bara behövt skjuta på träningen 2 dar den här veckan så det känns helt okej.

offtopic så är jag rätt bra på att vända på mig i sängen med men huvudet vid fotändan är i en helt egen liga :emo-thumb

Nästa vecka på onsdag är domedags tentan :(
    Ska bli skönt att ha den bortgjord oavsett hur det går.

Johan : Haha :D
    Äntligen har vi hittat ngt som passar oss.

Biccar
    Sittande hantelcurl, ngt bakåtlutad :
    3 reps med 32 kgs
    reppade med 21 kgs

Hantelcurl :
    3 rep med 32 kgs
    9 reps med 21 kgs

Koncentrationscurl (Hammer/Hantel varannat set) :
    Reppade 4 set.

Repcurl, dropsets :
    2 omgångar.
    Sinnessjuk pump efter första setet :up:

Cablecurl med stång, dropsets :
    Reppade 2 omgångar.

Baksida axlar
    Framåtlutande enarms hantellyft åt sidan :
    3 rep med 42 kg hantel. Haha detta började som ett skämt med polaren, trodde inte jag skulle klara att rubba hanteln. Denna vikt höjning känns dock, har en del kramper i axlarna nu några timmar efter passet.
    11 rep med 21 kgs.

Enarms axelrotering – Framåtlutande enarmslyft åt sidan i cable, supersets :
    2 omgångar.

Omvända shrugs i smith :
    2 set på 50 kg.

Sedan några set underarmar.

Hoppade över benpasset pga knäsmärtor.

Här kommer dagens.

Lutande hantelpress :
    7 reps med 53 kgs.
    9 reps med 42 kgs. Första setet sög ur allt :| Fruktansvärt slut i framsida axlar.

Bänkpress långsamma reps :
    Reppade på 100 kg.
    3 rep på 120 kg.

Cablecrossover – lutande press i smith :
    2omgångar

Cablecrossover nedre trissan – lutande press i maskin :
    2 omgångar.

Blev inte spec. mkt singelset. Var helt färdig efter första setet.

Scullcrushers – smalbänk – negativa scullcrushers reps
    3 omgångar

Enarms pushdown, omvänd – vanlig :
    2 omgångar.

Reppushdown dropsets :
    2omgångar.

Lindmark wrote:
    Baksida axlar
    Framåtlutande enarms hantellyft åt sidan :
    3 rep med 42 kg hantel. Haha detta började som ett skämt med polaren,

haha kul att se en annan dåre köra som jag :) brukar slänga in den här ibland och sure den ser ju inte klok ut men haha den tar grymt på baksidan, själv så kör jag den som ett mellanting mellan vanliga flyes för baksidan och hantelrodd för rygg, har fått sinnesjukt bra kontakt på så sätt.

dina knän: vad har du för typ av knäskada egentligen, du verkar tyvärr ha hyffsade problems med dom.

fina pass i övrigt!

mikael.H wrote:
    haha kul att se en annan dåre köra som jag :) brukar slänga in den här ibland och sure den ser ju inte klok ut men haha den tar grymt på baksidan, själv så kör jag den som ett mellanting mellan vanliga flyes för baksidan och hantelrodd för rygg, har fått sinnesjukt bra kontakt på så sätt.

dina knän: vad har du för typ av knäskada egentligen, du verkar tyvärr ha hyffsade problems med dom.

fina pass i övrigt!

Ja armen är ju inte helt rak direkt, blir ju ngt böjd annars vore det nog tungt. Hehe Jag kör den som vanliga flyes, fast ngt böjd då. Ryggen hjälper troligen till mkt men får endast kontakt i baksidan så det tycks ju fungera bra iaf :D

Skadan tycks ligga i Patella ligamentet. Nedanför knäskålen. Har rådfrågat läkare tidigare som bara sade att jag måste ta det lugnare.
    Troligen blir jag tvungen att söka upp naprapat för besväret, förmodligen går ngt att göra åt det. Allmän läkare brukar inte alla ggr lysa med sin kompetens.
    Har dock inte råd med varken läkar besök el. naprapat besök för tillfället så det får vänta ett tag :|

låter jobbigt, ja helt klart ska du kolla upp det med någon annan och tills dess så är det nog smartast att ta det lilla lugna för knäet.

angående hantelflyes övningen så ja den får nog rätt bra med hjälp av ryggen för mig med men som sagt, kontakten ligger ändå på baksidan axel och den känns verkligen helt sjukt möe så jag fortsätter att köra så med för stunden haha :)

Körde ett rätt snabbt pass idag. Pluggade 8,5 timmar med undantag för två matpauser innan det var dags för träningen. Vilade 15 min., blev ännu tröttare och begav mig sedan till gymet :|

Aja, dagens pass iaf.

Hantelcurl :
    7 reps med 32 kgs. Lite för tung vikt för att verkligen kunna krama om, blir inte ngt direkt fusk men blir ngn slags rörelse vid armbågen för att supinera hanteln rätt osv. Ingen ordentlig kontakt.
    5 reps med 28 kgs.
    Reppade med 16 kgs.

Skivstångscurl :
    Reppade på 40 kg.
    Hämtade bara andan och sedan några reps på 50 kg.

Hammercurl :
    2 set.

Sedan enarms cablecurl, dropsets :
    Körde 3 omgångar här men var trött o slut så det blev mest på lek. Passade på att fota lite också när ingen annan var på gymet. haha :D
    Kanske lägger upp ngn bild sedan om dem inte blev alltför kassa.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 262 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.