Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Vinterbulk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 mars, 2006 at 00:48 #1014423Anonym anvandareMembermikael.H wrote:låter jobbigt, ja helt klart ska du kolla upp det med någon annan och tills dess så är det nog smartast att ta det lilla lugna för knäet.
angående hantelflyes övningen så ja den får nog rätt bra med hjälp av ryggen för mig med men som sagt, kontakten ligger ändå på baksidan axel och den känns verkligen helt sjukt möe så jag fortsätter att köra så med för stunden haha
Går inte att ta det direkt lugnt heller.
Har nu i ngn månad små haltat konstant men fortsatt benpassen. Bara lindat stenhårt och kört på. Krångligt, måste träna för att det ska hända ngt men samtidigt går det inte att pressa på sådär alltför länge då man bara riskerar att det blir ännu värre.Blir nog lite lägre vikter och fler reps ett tag framöver iaf för att låta knäna få lite vila.
20 mars, 2006 at 00:53 #1014424Anonym anvandareMemberAja, lägger väl upp några skitbilder. Linnet åker då inte av på det närmsta, men dessa bilder avslöjar väl ngt iaf om ngn nu är intresserad.
20 mars, 2006 at 07:59 #1014425Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Diggar ditt sätt att träna!!! Lite i stil med mig… du har en jäkla mycket massa där under ser jag. Skall du deffa sedan?Vet inte hur jag kunde missa din journal tidigare, men men nu är jag här och skriver iafall!
Keep it up!
Trevligt med feedback!
Jorå, en deff är inplanerad. Egentligen skulle jag redan påbörjat den, men man hittar alltid skäl till att inte påbörja. Benen är för små, armarn är för små osv :p Nu har jag iaf bestämt mig för att börja deffa när jag börjar stagnera.
Dragit upp kcal intaget och har ökat ganska bra hela tiden nu så det får fortsätta så tills det tar stopp.¨Högst en 6 veckor till sedan är det dags.Sett i din journal att du kör rejält med reps, varför bara högrep träning?
20 mars, 2006 at 10:46 #1014426Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Blir nog lite lägre vikter och fler reps ett tag framöver iaf för att låta knäna få lite vila.jo det jag menade med att ta det lilla lugna, men visst är det svårt
tackar för bilderna, finns lite massa där på överkroppen som warrior sa, fina buggar med, blir farligt till sommaren20 mars, 2006 at 11:10 #1014427Anonym anvandareMembermikael.H wrote:jo det jag menade med att ta det lilla lugna, men visst är det svårt
tackar för bilderna, finns lite massa där på överkroppen som warrior sa, fina buggar med, blir farligt till sommarenKanske vågar mig på att ta lite mått och väga mig till helgen. Har tappat fett och lagt på mig en del iaf på benen. Sitter i beslutsångest om jag ska våga köpa nya byxor, jävligt obekvämt när det skär in i skrevet. Haha
Deffen lurar dock runt hörnet så kanske får stå ut. Kommer ju ändå tappa en del storlek. Ganska nyfiken på vad vågen visar.
Sugen på att satsa mot upp mot 110 kg men det får nog vänta.
Inte läge att lägga på ngt fett nu.22 mars, 2006 at 07:07 #1014428Anonym anvandareMemberser förjävligt ut
närå, armar och axlar har helt klart blivit större :up:
23 mars, 2006 at 12:00 #1014429Anonym anvandareMemberDAgens pass.
Har hårdnat till ngt de senaste dagarna, förmodligen pga ett visst kcal underskott. Har troligen snittat med 14 timmars pluggande om dagen varvat med ngn timme sömn här o där och knappt ngn mat. Nu är skiten över iaf.
Trodde jag skulle känna mig svag men det gick riktigt bra idag :up:Hade sådan extrem smärta o pump i axlarna genom hela passet, direkt efter första setet. Hehe Såna här pass kommer inte mer än några ggr om året.
Tur att det var lite folk på gymet, vrålade nog vartenda reps pga smärtan.Hantelpress :
7 reps med 42 kg:s. Mkt bättre än jag förväntat mig. bara kört axlarna varannan vecka sedan och det är månader sedan jag inlett med hantelpress. Brukar tappa styrka rätt friskt när balansen försvinner efter några pass utan hantelpressen.
12 reps med 32 kg:s.
4 reps med 32 kg:s Helt tomt på styrka.Press i hammerstrength maskin :
14 reps på 70 kg.
5 reps på 100 kg. Stripset (100 kg – 70 kg – 40 kg.)Hantellyft åt sidan dropset :
Några reps med 16 kgs
Några reps med 11 kgs.Framåtlutande enarms hantellyft åt sidan :
9 reps med 21 kgs.
5 reps med 32 kgs.Framåtlutande enarms lyft åt sidan i cable, dropsets :
2omgångar.Sedan var det dags för trapzen
Enarms schrugs i cable, dropsets :
2omgångarSkivstångsshrugs frampå-bakpå, supersets :
Reppade långsamma reps på 100 kg. 2omgångarReprodd från nedre trissan, dropsets :
2omgångarReprodd från övre trissan, dropsets :
2omgångarFramåtlutande hantellyft åt sidan. Kör denna med lite lutning och för trapzen när jag kör med båda armarna samtidigt :
Reppade 2 set.23 mars, 2006 at 12:16 #1014430Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Lindmark din starka oxe! :p hehe.. Fan vad stark du var i axlarna då Hur länge har du tränat?Öhm, ngnstans kring 5 år. Sedan har det varit en del ofrivilliga avbrott.
6 månader åt helvete i värnplikten, några månader borta pga sjukdom och tillhörande ras i kroppsvikt, skador osv.Ibland funderar jag på vart jag varit ifall jag fått köra på hårt utan problem hela vägen, men såna tankar får man trycka bort. Gör ingen nytta.
24 mars, 2006 at 09:52 #1014431Anonym anvandareMemberNu skiter jag i prioriteringen. Allt ska växa fram till deffen.
Den sätter jag troligen igång i mitten på maj oavsett hur det går resultat mässigt. Om inget kommer ivägen.Nytt upplägg
Dag 1 : bröst, vader
Dag 2 : Rygg, baksida lår
Dag 3 : vila
Dag 4 : axlar, trapz
Dag 5 : armar
Dag 6 : Lår, mage
Dag 7 : vilaEn till vilodag kommer läggas in när det behövs.
Kommer troligen alternera volym mängden från vecka till vecka.
Idag blir det vila och imorgon sätter jag igång med armpass.
Kan komma att bli dubbla pass vissa träningsdagar om det finns möjlighet och ork.26 mars, 2006 at 03:17 #1014432Anonym anvandareMemberKvällens pass.
Hantelcurl :
9 reps med 28 kgs
4 reps med 32 kgs. Inte direkt strikta.
7 reps med 21 kgsEnarms scottcurl :
5 reps med 21 kgs
11 reps med 11 kgsEnarms scottcurl(Hammer) :
Reppade 2 set med 11 kgsEnarms repcurl, dropsets :
2 omgångarEnarms cablecurl, övre trissan, dropsets :
2 omgångarTriccarna
Sittande enarms hantelextension bakom huvudet :
7 reps med 28 kgs
4 reps med 32 kgs :up:
12 reps med 16 kgsScull crushers :
12 reps med 40 kg. Långsam negativ del av repsen.
6 reps med 40 kg. Fanns inte mkt kvar från förraEnarms kickbacks, dropsets :
7 reps med 21 kgs.
3 reps med 28 kgs.Omvänd enarms pushdowns, dropsets :
2 omgångar.Sedan några set underarmar. Omvänd enarms cablecurl och handledscurl i cable. Dropsets på bägge.
26 mars, 2006 at 06:29 #1014433Anonym anvandareMembersent pass mupp :p
26 mars, 2006 at 10:49 #1014434Anonym anvandareMemberJohan81 wrote:sent pass mupp :pSitter du på fyllan o skriver el.? Haha
26 mars, 2006 at 12:08 #1014435Anonym anvandareMemberhaha närå, hade faktiskt nyktrat till
26 mars, 2006 at 13:24 #1014436Anonym anvandareMemberJohan81 wrote:haha närå, hade faktiskt nyktrat till
Haha, hoppas du har en fin baksmälla idag då :p
Jag hade min igår. Var krångligt att träna med en mage som verkade vända sig ut och in hela tiden.
26 mars, 2006 at 15:04 #1014437Anonym anvandareMemberQuote:Sittande enarms hantelextension bakom huvudet :
7 reps med 28 kgs
4 reps med 32 kgs
12 reps med 16 kgsman, heavy ass weights.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.