Zitruz :: Jounal -06

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Zitruz :: Jounal -06

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 208 total)
  • Author

Mmm läste detta och det e ju inte kul om man går å har lite småvärk sådär…
    Som jag skrev igår så monterade vi ihop en träningscykel på gymmet.

Just det… motionscykeln ja… är lite småglömsk:o .

26 Mars[/b]

7:e dagen i rad denna vecka på gymmet. Blir aktiva vilodagar för min del. Kanske inte det bästa men vad gör man när man bara känner för att träna.;)

Vägde in mig igår och fick då underbara 90,4kg. Det sjunker med en rasande fart här och det e helt underbart.
    Så jag satte upp ett mål till sommaren. -10kg på 9½ vecka. Fram till 1:e Juni asså. Tror det komemr gå om jag bara kör på som jag gör och jag kommer även börja snaska på MM4 snart me. Så vi får se om det komemr hjälpa nåt me. Men vi får se vart det leder till… Komemr nog inte väga mig igen fören om en månad eller nåt. Inte min grej att hålla på å kika hela tiden.

Men hur såg dagen ut idag då?
    Jo här har det snöat hela dagen så jag har faktiskt inte tagit mig ut på någon promenad.
    Blev ett sent Biceps/Magepass ikväll dock. Jag körde:

Scottcurl (Med cabel och rak stång): 1×10 + 2×12 på 20kg.
    Scottcurl (Stående med rep): 3×12 på 25kg
    Koncentrerad curl: 3×10 på 11,5kg
    Scottcurl (Mot knäna): 3×8 på 20kg + NEGATIV 1×8
    Höga curl(Med cabel): 3×15

Sen magen då:

Hängande benlyft: 3×8
    Liggande benlyft: 3×10 varvat med
    Situps i lutande bänk: 3×10

:emo-thumb Kändes som ett bra pass men har extremt svårt att känna nåt i biceps efter den e tränad… Kör man fel då eller??? Skall man kanske köra på lite tyngre vikter och mindre reps???:what:

Maten blev kycklingfiléer och grovt bröd. Hade inte ork/lust att koka ris. Sen slank det ner 8st smågodisar men det e det ju ingen som vet nåt om….

Måste tipsa om några bra träningslåtar:
    Hård musik:

• Disturbed – Stricken Eller hela albumet Ten Thousand Fists

Dance:

• Infernal – From Paris To Berlin
    • Baby Alice – Size Matters

Soft blandad musik:

• Panic! At The Disco – I Write Sins Not Tragedies

Over and out

27 Mars[/b]

Inga direkta promenader idag då vi haft skitväder….:

Tränade Bröst/Triceps på gymmet.
    Kände mig lite trött i kroppen efter förra veckan så blir nog nån/några vilodag denna vecka.

Bröst
    Hantelpress: 2×10 på 26,5kg och 1×5 på 31,5kg
    Uppåtlutande bänk: 3×8 på 45kg
    Cabelcross: 3×10 på 20kg/arm

Triceps
    Dips bakom ryggen: 3xMax
    Liggande tricepspress med kabel: 3×10 på 15kg
    Kabel Pushdowns: 2x50kg + 1×15 på 45, 35, 25 och max på 15
    (Dessa vikter är det som står där på men stämme rinte för det e en massa trissor som typ halverar vikten. vet inte varför dom skriver ut fel men vet inte vad jag skall skriva annars.):what:

Sen 30 minuter på cykeln som avslutning…:up:

Käkade kycklingfilé gjord i ungnen med fullkornsris till middag samt nån Oxragu som lunch…

Trött som en liten åsna idag då jag inte sov så bra i natt. Så snart dags för att krypa ner i sängen.

I morrn blir det rygg igen!!! :D

Over And Out

28 Mars[/b]

Idag har det regnat och varit en väldig imma häromkring. Men inte satt jag hemma för det utan det blev en promenad när det va uppehåll. Trodde jag… Efter en 40 min så började det regna och man var sådär mysigt småblöt när man kom hem… Men men vad gör man inte….

Jaja såhär såg träningen ut i alla fall:

Promenad till/från skolan: 30 min
    Promenad i regnet: 60min
    Totalt: 90min

På gymmet så blev det ju rygg men idag så var jag inte alls på humör. Men det blev i alla fall:

Latsdrag V-hantag: 2×8 på 65kg, 1×8 på 60kg
    Latsdrag: 2×8 på 55kg, 1×8 på 50kg
    Latsdrag bakom huvudet: 2×8 på 55kg, 1×6 på 55kg
    Sittande Kabelrodd: 3×8 på 60kg
    Puchdown med raka armar: 3×10 på 20kg
    Hypersträck: 3×15

Som jag sa så kände jag mig trött idag. Har sovit lite dåligt två nätter i rad men jag tror det har å göra med lite överträning då jag tränade rygg 2ggr förra veckan. Skall därför lägga in en vilodag i morgon men kanske bara cykla lite.

Maten bestod idag av Kyckling och ris till lunch samt en kasslergryta till middag.
    Efter träningen som blev sent så fick det bli lite Kvarg med en liten skvätt funligt och Vaniljyogurt. Det e så gott så man undar om det verkligen kan vara nyttigt.

Over And Out

29 Mars[/b]

Uch å fy. Har ont i foten och haltar lite när jag försöker gå. Så ingen promenad idag. 😥
    Det värker bara när man tynger på den och bara på ovansdan. Nån som är duktig på skador kanske har några förslag på vad jag borde göra. Vet inte om inlägg kan hjälpa?:what:

Fick mina gigantiska Kre-Alkayn igår och skall börja med dom i morgon tänkte jag. Eller så avvaktar jag tills nästa vecka. Då foten förhoppningsvis blivit bättre å man mår lite bättre överlag.

Hur e det att käka kreatin när man går på diet typ. Eller käkar mindre i alla fall? :what:

Fick även en jättesöt nyckeltkedja som jag troligen aldrig kommer använda. :D

Over And Out

30 Mars[/b]

Idag så har foten mått ganska bra och det va första gången jag provade Kreatin i form av Kre-Alkalyn som sagt. Vet inte om man kände nån skillnad men man får la låta det ta sin lilla tid och se om man kan se ökade vikter på lite längre sikt.

Dagens träningspass – Ben:

Benpress:
    1×10 på ca 100kg
    1×10 på 220 kg
    2×10 på 240 kg

Benspark:
    2×10 på 40kg
    1×8 på 40kg

Liggande Benspark:
    1×10 på 45kg
    2×8 på 40kg

Sittande Vadpress i Smith Maskin:
    2×10 på 100kg
    1×8 på 140kg

Cykel 10 minuter

Maten bestod idag av:

Lunch:[/b] :P
    Pro 100% Fullkorn
    Skinka
    Senap
    Sallad
    Tomat
    [img=http://www.polarbrod.se/img/pro_100_fullkorn.jpg]Inte den bästa lunch men det fick bli nåt snabbt.[/b]

Middag:[/b]
    Nötfärsbiffar med rödlök
    Fullkornsris
    +Sallad (Älskar sallad )
    Recept från Go’kväll faktiskt. Kanske inte den bästa middagen heller men inte så farligt.[/b]

Over And Out

31 Mars[/b]

Idag så har jag inte kännt nåt i foten så det e j*vla skönt. Hoppas jag slipper inlägg å andra jobbiga grejjer… Hade lite skön träningsverk idag i benen. Eller man e lite seg i alla fall. Så underbart.

Axlar och Biceps idag på gymmet:

Uppvärmning[/b]
    5 min Cykel

Axlar[/b]
    Hantelpress
    1×10 på 10kg[/b]
    2×8 på 16.5kg
    1×10 med 20kg stång

Hantellyft åt sidorna
    2×8 på 8kg
    1×10 i maskin på 20 kg

Upprätt rodd med v-hantag i kabel
    1×10 på 60kg
    2×8 på 65kg

Liggande Kabellyft
    1×8 på 10kg
    2×6 på 10kg

Stående bakåtdrag med rep
    3×10 på 20kg

Underarmslyft med hantel ((1:o__ 2:o__I)( o__ = Mitt huvud och arm!))[/b]
    3×10 på 6kg

Biceps[/b]
    Curlstångscurl i Smith
    1×10 på 10kg’s hantlar[/b]
    3×8 på 20kg

Curl mot knän i kabel
    3×8 på 20kg

Höga curl i kabel
    1×8 på 15kg
    2×8 på 20kg

Curl med rep
    3×8 på 20kg

Avslutning[/b]
    5 min Cykel

Sorry för mina härliga namn å övningarna!

I morgon blir det högskoleprov så det blir till att sussa lite nu. Skall sitta i skolbänken i ca 7h i morgon så…..

Over And Out

Zitruz wrote:
    I morgon blir det högskoleprov så det blir till att sussa lite nu. Skall sitta i skolbänken i ca 7h i morgon så…..

Over And Out

Lycka till!:emo-thumb

Jätteskönt att foten inte var till besvär idag(=läs igår).

Quote:
    Underarmslyft med hantel ((1:o__ 2:o__I)( o__ = Mitt huvud och arm!))

Ska man luta huvudet åt vänster? jag tror jag förstår vad du menar då.
    Och du, lycka till på högskoleprovet imorgon, jag ska hålla tummarna för dig.

Keep the dumbbells moving//Stolleman

Tack![/b] Kom just hem och det kändes ganska bra men resultatet återstår att se :

Hmm den övningen är typ rehab för att bygga mittendelen av axeln.
    1. Fatta en hantel
    2. Stå med armen i 90graders vinkel rakt ut från kroppen
    3. Lyft hanteln rakt upp

Ganska skön övning tycker jag…

Skönt att provet är över – nu är du välförtjänt av en soft lördagkväll :emo-thumb

Ja det e mycket skönt….. Skall ut hade jag tänkt men får la vara chafför då man inte dricker ;)
    Jag passade till å me på att ta en promenad på vår Lunchrast…. Först käka en coucousallad me kyckling och sen en 25 minuterns promenad… Inte fel!:emo-thumb

2 April[/b]

Denna natt blev en lååång natt. 12 timmar så idag är man härligt utsövd.

Dagens träning:

Rodd 5-7 min

Mage:[/b]
    Hängande benlyft: 3×8
    Lutande crunches åt sidorna: 3×20
    Böj åt sidan med hantel: 3×15 med 31.5kg
    Liggande benlyft: 3×10 (Höll kvar benen så nära marken i slutet av varje set.)

Sen cykel i 30 min. 30sec stående med högsta broms var 5:e minut.

Over And Out

3 April[/b]

Dagen har endast innehållit styrketräning idag förutom skolan då.
    Tränade Bröst/Triceps. Men det kändes inte alls bra i brösten idag. Kan ha med sömnen som inte var lång i natt men det känns som om det är det låga intag av kolhydrater jag har.
    Ibland kan det dröja ett tag innan jag får i mig mat efter träning och då är man ju inte helt laddad dagen efter kanske.
    Så jag tror jag skall se över mina matvanor nu. Också för att få ut maximalt av den Kra-Alkalyn jag nu käkar.

Har ju ätit ganska lite under lång tid nu och har hållit nere på kolhydraterna. Detta har helt klart funkat då man har brännt fett men muskelstyrkan har ju inte ökat i den mån som den kunde. Det har ju inte räknat med heller ioförsig.

Man borde kanske köpa pulver och ta direkt efter träning men det jag inte råd med just nu. Så jag får nöja mig med hederlig mat.
    Nån som är kunnig och kanske gått igenom samma som mig får gärna komma med tips om hur man borde lägga upp maten. Vet att jag inte har skrivit så mycket om kosten men ni kan ju ge lite tips ändå kanske.

Här kommer dagens pass i alla fall:[/b]

Uppåtlutande bänk i Smithmaskin:
    3×10 på 40kg

Hantelpress:
    1×8 på 26.5kg
    1×6 på 26.5kg
    1×15 på 21.5kg

Liggande Flyes i cabel:
    3×8 på 10kg

Dips bakom ryggen:
    3×10

Kabel Pushdowns:
    4xlite olika på olika vikter

En arms kabelpress:
    3xlite olika många på 10kg

Kickbacks:
    3×10 på 8kg

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 208 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.