Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Zitruz :: Jounal -06
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 mars, 2006 at 20:08 #975731Anonym anvandareMember
Mmm läste detta och det e ju inte kul om man går å har lite småvärk sådär…
Som jag skrev igår så monterade vi ihop en träningscykel på gymmet.25 mars, 2006 at 20:15 #975732Anonym anvandareMemberJust det… motionscykeln ja… är lite småglömsk:o .
26 mars, 2006 at 22:13 #975733Anonym anvandareMember26 Mars[/b]
7:e dagen i rad denna vecka på gymmet. Blir aktiva vilodagar för min del. Kanske inte det bästa men vad gör man när man bara känner för att träna.
Vägde in mig igår och fick då underbara 90,4kg. Det sjunker med en rasande fart här och det e helt underbart.
Så jag satte upp ett mål till sommaren. -10kg på 9½ vecka. Fram till 1:e Juni asså. Tror det komemr gå om jag bara kör på som jag gör och jag kommer även börja snaska på MM4 snart me. Så vi får se om det komemr hjälpa nåt me. Men vi får se vart det leder till… Komemr nog inte väga mig igen fören om en månad eller nåt. Inte min grej att hålla på å kika hela tiden.Men hur såg dagen ut idag då?
Jo här har det snöat hela dagen så jag har faktiskt inte tagit mig ut på någon promenad.
Blev ett sent Biceps/Magepass ikväll dock. Jag körde:Scottcurl (Med cabel och rak stång): 1×10 + 2×12 på 20kg.
Scottcurl (Stående med rep): 3×12 på 25kg
Koncentrerad curl: 3×10 på 11,5kg
Scottcurl (Mot knäna): 3×8 på 20kg + NEGATIV 1×8
Höga curl(Med cabel): 3×15Sen magen då:
Hängande benlyft: 3×8
Liggande benlyft: 3×10 varvat med
Situps i lutande bänk: 3×10:emo-thumb Kändes som ett bra pass men har extremt svårt att känna nåt i biceps efter den e tränad… Kör man fel då eller??? Skall man kanske köra på lite tyngre vikter och mindre reps???:what:
Maten blev kycklingfiléer och grovt bröd. Hade inte ork/lust att koka ris. Sen slank det ner 8st smågodisar men det e det ju ingen som vet nåt om….
Måste tipsa om några bra träningslåtar:
Hård musik:
- Disturbed – Stricken Eller hela albumet Ten Thousand Fists
Dance:
- Infernal – From Paris To Berlin
- Baby Alice – Size Matters
Soft blandad musik:
- Panic! At The Disco – I Write Sins Not Tragedies
Over and out
27 mars, 2006 at 21:12 #975734Anonym anvandareMember27 Mars[/b]
Inga direkta promenader idag då vi haft skitväder….
Tränade Bröst/Triceps på gymmet.
Kände mig lite trött i kroppen efter förra veckan så blir nog nån/några vilodag denna vecka.Bröst
Hantelpress: 2×10 på 26,5kg och 1×5 på 31,5kg
Uppåtlutande bänk: 3×8 på 45kg
Cabelcross: 3×10 på 20kg/armTriceps
Dips bakom ryggen: 3xMax
Liggande tricepspress med kabel: 3×10 på 15kg
Kabel Pushdowns: 2x50kg + 1×15 på 45, 35, 25 och max på 15
(Dessa vikter är det som står där på men stämme rinte för det e en massa trissor som typ halverar vikten. vet inte varför dom skriver ut fel men vet inte vad jag skall skriva annars.):what:Sen 30 minuter på cykeln som avslutning…:up:
Käkade kycklingfilé gjord i ungnen med fullkornsris till middag samt nån Oxragu som lunch…
Trött som en liten åsna idag då jag inte sov så bra i natt. Så snart dags för att krypa ner i sängen.
I morrn blir det rygg igen!!!
Over And Out
28 mars, 2006 at 21:40 #975735Anonym anvandareMember28 Mars[/b]
Idag har det regnat och varit en väldig imma häromkring. Men inte satt jag hemma för det utan det blev en promenad när det va uppehåll. Trodde jag… Efter en 40 min så började det regna och man var sådär mysigt småblöt när man kom hem… Men men vad gör man inte….
Jaja såhär såg träningen ut i alla fall:
Promenad till/från skolan: 30 min
Promenad i regnet: 60min
Totalt: 90minPå gymmet så blev det ju rygg men idag så var jag inte alls på humör. Men det blev i alla fall:
Latsdrag V-hantag: 2×8 på 65kg, 1×8 på 60kg
Latsdrag: 2×8 på 55kg, 1×8 på 50kg
Latsdrag bakom huvudet: 2×8 på 55kg, 1×6 på 55kg
Sittande Kabelrodd: 3×8 på 60kg
Puchdown med raka armar: 3×10 på 20kg
Hypersträck: 3×15Som jag sa så kände jag mig trött idag. Har sovit lite dåligt två nätter i rad men jag tror det har å göra med lite överträning då jag tränade rygg 2ggr förra veckan. Skall därför lägga in en vilodag i morgon men kanske bara cykla lite.
Maten bestod idag av Kyckling och ris till lunch samt en kasslergryta till middag.
Efter träningen som blev sent så fick det bli lite Kvarg med en liten skvätt funligt och Vaniljyogurt. Det e så gott så man undar om det verkligen kan vara nyttigt.Over And Out
29 mars, 2006 at 17:46 #975736Anonym anvandareMember29 Mars[/b]
Uch å fy. Har ont i foten och haltar lite när jag försöker gå. Så ingen promenad idag. 😥
Det värker bara när man tynger på den och bara på ovansdan. Nån som är duktig på skador kanske har några förslag på vad jag borde göra. Vet inte om inlägg kan hjälpa?:what:Fick mina gigantiska Kre-Alkayn igår och skall börja med dom i morgon tänkte jag. Eller så avvaktar jag tills nästa vecka. Då foten förhoppningsvis blivit bättre å man mår lite bättre överlag.
Hur e det att käka kreatin när man går på diet typ. Eller käkar mindre i alla fall? :what:
Fick även en jättesöt nyckeltkedja som jag troligen aldrig kommer använda.
Over And Out
30 mars, 2006 at 21:42 #975737Anonym anvandareMember30 Mars[/b]
Idag så har foten mått ganska bra och det va första gången jag provade Kreatin i form av Kre-Alkalyn som sagt. Vet inte om man kände nån skillnad men man får la låta det ta sin lilla tid och se om man kan se ökade vikter på lite längre sikt.
Dagens träningspass – Ben:
Benpress:
1×10 på ca 100kg
1×10 på 220 kg
2×10 på 240 kgBenspark:
2×10 på 40kg
1×8 på 40kgLiggande Benspark:
1×10 på 45kg
2×8 på 40kgSittande Vadpress i Smith Maskin:
2×10 på 100kg
1×8 på 140kgCykel 10 minuter
Maten bestod idag av:
Lunch:[/b]
Pro 100% Fullkorn
Skinka
Senap
Sallad
Tomat
[img=http://www.polarbrod.se/img/pro_100_fullkorn.jpg]Inte den bästa lunch men det fick bli nåt snabbt.[/b]Middag:[/b]
Nötfärsbiffar med rödlök
Fullkornsris
+Sallad (Älskar sallad )
Recept från Go’kväll faktiskt. Kanske inte den bästa middagen heller men inte så farligt.[/b]Over And Out
31 mars, 2006 at 22:58 #975738Anonym anvandareMember31 Mars[/b]
Idag så har jag inte kännt nåt i foten så det e j*vla skönt. Hoppas jag slipper inlägg å andra jobbiga grejjer… Hade lite skön träningsverk idag i benen. Eller man e lite seg i alla fall. Så underbart.
Axlar och Biceps idag på gymmet:
Uppvärmning[/b]
5 min CykelAxlar[/b]
Hantelpress
1×10 på 10kg[/b]
2×8 på 16.5kg
1×10 med 20kg stångHantellyft åt sidorna
2×8 på 8kg
1×10 i maskin på 20 kgUpprätt rodd med v-hantag i kabel
1×10 på 60kg
2×8 på 65kgLiggande Kabellyft
1×8 på 10kg
2×6 på 10kgStående bakåtdrag med rep
3×10 på 20kgUnderarmslyft med hantel ((1:o__ 2:o__I)( o__ = Mitt huvud och arm!))[/b]
3×10 på 6kgBiceps[/b]
Curlstångscurl i Smith
1×10 på 10kg’s hantlar[/b]
3×8 på 20kgCurl mot knän i kabel
3×8 på 20kgHöga curl i kabel
1×8 på 15kg
2×8 på 20kgCurl med rep
3×8 på 20kgAvslutning[/b]
5 min CykelSorry för mina härliga namn å övningarna!
I morgon blir det högskoleprov så det blir till att sussa lite nu. Skall sitta i skolbänken i ca 7h i morgon så…..
Over And Out
31 mars, 2006 at 23:05 #975739Anonym anvandareMemberZitruz wrote:I morgon blir det högskoleprov så det blir till att sussa lite nu. Skall sitta i skolbänken i ca 7h i morgon så…..Over And Out
Lycka till!:emo-thumb
1 april, 2006 at 00:38 #975740Anonym anvandareMemberJätteskönt att foten inte var till besvär idag(=läs igår).
Quote:Underarmslyft med hantel ((1:o__ 2:o__I)( o__ = Mitt huvud och arm!))Ska man luta huvudet åt vänster? jag tror jag förstår vad du menar då.
Och du, lycka till på högskoleprovet imorgon, jag ska hålla tummarna för dig.Keep the dumbbells moving//Stolleman
1 april, 2006 at 17:04 #975741Anonym anvandareMemberTack![/b] Kom just hem och det kändes ganska bra men resultatet återstår att se
Hmm den övningen är typ rehab för att bygga mittendelen av axeln.
1. Fatta en hantel
2. Stå med armen i 90graders vinkel rakt ut från kroppen
3. Lyft hanteln rakt uppGanska skön övning tycker jag…
1 april, 2006 at 17:25 #975742Anonym anvandareMemberSkönt att provet är över – nu är du välförtjänt av en soft lördagkväll :emo-thumb
1 april, 2006 at 17:41 #975743Anonym anvandareMemberJa det e mycket skönt….. Skall ut hade jag tänkt men får la vara chafför då man inte dricker
Jag passade till å me på att ta en promenad på vår Lunchrast…. Först käka en coucousallad me kyckling och sen en 25 minuterns promenad… Inte fel!:emo-thumb2 april, 2006 at 19:11 #975744Anonym anvandareMember2 April[/b]
Denna natt blev en lååång natt. 12 timmar så idag är man härligt utsövd.
Dagens träning:
Rodd 5-7 min
Mage:[/b]
Hängande benlyft: 3×8
Lutande crunches åt sidorna: 3×20
Böj åt sidan med hantel: 3×15 med 31.5kg
Liggande benlyft: 3×10 (Höll kvar benen så nära marken i slutet av varje set.)Sen cykel i 30 min. 30sec stående med högsta broms var 5:e minut.
Over And Out
3 april, 2006 at 21:48 #975745Anonym anvandareMember3 April[/b]
Dagen har endast innehållit styrketräning idag förutom skolan då.
Tränade Bröst/Triceps. Men det kändes inte alls bra i brösten idag. Kan ha med sömnen som inte var lång i natt men det känns som om det är det låga intag av kolhydrater jag har.
Ibland kan det dröja ett tag innan jag får i mig mat efter träning och då är man ju inte helt laddad dagen efter kanske.
Så jag tror jag skall se över mina matvanor nu. Också för att få ut maximalt av den Kra-Alkalyn jag nu käkar.Har ju ätit ganska lite under lång tid nu och har hållit nere på kolhydraterna. Detta har helt klart funkat då man har brännt fett men muskelstyrkan har ju inte ökat i den mån som den kunde. Det har ju inte räknat med heller ioförsig.
Man borde kanske köpa pulver och ta direkt efter träning men det jag inte råd med just nu. Så jag får nöja mig med hederlig mat.
Nån som är kunnig och kanske gått igenom samma som mig får gärna komma med tips om hur man borde lägga upp maten. Vet att jag inte har skrivit så mycket om kosten men ni kan ju ge lite tips ändå kanske.Här kommer dagens pass i alla fall:[/b]
Uppåtlutande bänk i Smithmaskin:
3×10 på 40kgHantelpress:
1×8 på 26.5kg
1×6 på 26.5kg
1×15 på 21.5kgLiggande Flyes i cabel:
3×8 på 10kgDips bakom ryggen:
3×10Kabel Pushdowns:
4xlite olika på olika vikterEn arms kabelpress:
3xlite olika många på 10kgKickbacks:
3×10 på 8kg -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.