Zitruz :: Jounal -06

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Zitruz :: Jounal -06

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 208 total)
  • Author

Ja man kanske får lägga in lite bilder då då!:o
    Har inga bra jämförelsebilder men tar några gamla bilder så ni får en liten aning om hur det har varit:
    Jag tror detta är 1år respektive 2 år sedan!

Och lite bilder från förra veckan.
    Man har en maaassssa kvar men visst har det hänt en del…:

Zitruz wrote:
    Och lite bilder från förra veckan.
    Man har en maaassssa kvar men visst har det hänt en del…:

Det har hänt massor! :emo-thumb

:p Kul! Ja det är aldrig för sent att bättra sig….

4 April[/b]

Idag å kom våren hit! Så jag tog en promenad i värmen… (13grader i solen :D) Men sen så började det regna lite igen…. Men men Snart är det sommar å soool:buttrock:

Dagens träning:

Promenad 30 minuter innan träning.

På gymmet: Mage & Rygg[/b]

Hängande benlyft:
    3×10

Lutande bänk:
    2×20 crunch åt sidorna
    1×5 crunches
    1×20 crunch åt sidorna
    1×10 crunches

Liggande på matta:
    2×10 Benlyft
    1×10 Sit-upps
    1×10 Benlyft
    1×10 Sit-upps

Latsdrag V-grepp:
    2×8 på 60kg
    1×8 på 55kg

Latsdrag bakom huvudet:
    3×8 på 50kg

Latsdrag brett grepp:
    2×8 på 55kg
    1×8 på 50kg

Sittande Rodd:
    1×8 på 60kg
    2×8 på 55kg

Puchdowns (korsryggen):
    3×10 på 50kg I dom skumma jävla kablarna[/b]

Good Mornings
    3×15

Sen ikväll så börjar jag min skytteträning! Håller som sagt på med jakt och jaktskytte och ikväll så är jag ungdomsledare. Skall bli kul!:up:

Over And Out

5 April[/b]

I natt å hade jag en mycket dålig sömn. Kan bero på att jag skulle ha prov idag men jag har haft ganska dålig sömn sen jag började med Kra-Alkalun så vet inte om det kan vara orsaken kanske.

Men annars så har jag haft en vilodag idag men har cyklat i 30minuter sen gått en promenad direkt efter på ca 60min.
    Blev rejält svettig å trött i benen då vi gick på en slinga i skogen. Härligt!

Maten fick idag bestå av Krögarpytt och kokta ägg. inte den bästa maten kanske men var trött och kände så för det idag.

Over And Out

wow, där har det hänt förändringar och det syns:worship:.
    Jasså skytteträning?! Se bara upp för ryggskott då som kan drabba alla jägare, inte kul för någon om det skulle hända.

Kör hårt//Stolleman

:up: Jepp en del har det allt hänt. Men det är ju nu det svåra börjar… ;)
    Hehe ryggskott ja… inte kul sånt asså…..:)

Ja fick ju lägg ut lite bilder till slut.

Hehe ja benen har ju fått kämpa en del under åren så dom e ju ganska tränade.
    Vet inte riktigt varför jag döljer fejan men får la skippa det nästa gång då…

Ja försöker hålla ett lågt GI men mycket fibrer för att ha ett jämn nivå på blodsockret bl.a. Men Alkaline foods va nytt för mig. Skall kolla upp det! Tack för tipset…

6 April[/b]

Jag har sån ångest!!! den 15:e så skall man ha sökt in till något universitet elelr högskola och jag har ingen aning om vad jag vill eller borde gå… :(
    Funderar mycket kring design eller nåt men det är ju så extremt svårt att välja nåt. Kan inte nån här inne tipsa om nåt kul??:

Jaja nog med mina problem. Åter till träningen.

Dagens pass var ett mycket skönt axel och biceps pass. Dock är det dom muskelgrupper jag är svagast i. Men det börjar allt ta sig lite i biceps känner jag.
    Lite mer ork nu i alla fall. Kan ha lite med att jag käkade lite närmare tränigen idag samt att Kre-Alkalynet börjat verka lite.

Men men här komemr dagens pass:[/b]
    Axlar:[/b]

Hantelpress:
    1×10 på 11,5kg[/b]
    1×10 på 16,5kg
    1×8 på 16,5kg
    1×6 på 16,5kg

Hantellyft åt sidan:
    3×8 på 9kg

Cable Seated External Rotation: (Provade denna nya idag. den va tung med bara 5kg:( )[/b]
    3×10 på 5kg

”Höga armbågar” (Vet fortfarande inte vad denna kan kallas. Står med rep och drar armbågarna rakt bak och högt uppe.)[/b]
    2×10 på 20kg
    1×10 på 25kg

Upprätt rodd med v-hantag:
    3×8 på 30kg

Underarmslyft med hantel:
    3×10 på 6kg

Biceps:[/b]

Curl mot knän i kabel:
    3×10 på 20kg

Hammercurl:
    2×14 på 11.5kg
    1×10 på 11.5kg

Skivstångcurl i Cabel:
    3×6 på 20kg

Höga curl:
    3×8 på 15kg

Hantelcurl i Smith:
    3×8 på 8kg

Efter detta pass jade det faktiskt växt fram en liten ”kulle” på biceps. Kul att man börjar se att den finns nån stans där. Det har aldrig varit min grej.

I morrn blir det ben!!!

Over And Out

Så långt har jag inte kommit att jag kan rekomendera linje, vet inte vad du gillar för något.
    Jag börjar också se en liten kulle på bicepsen, härliga framsteg vi gör:emo-thumb.

kör hårt imorgon//Stolleman

7 April[/b]

Stolleman: Nej det e en massa grejer man är intresserad av… Svårt att hålla reda på allt.

Men men. Idag så hade vi härligt vårväder här och sen började det regna. Sen fint väder igen och sen lite regn. :| Till slut så kändes det som en riktig vår i alla fall. Med sol och Massa blåst.
    Men i brevlådan när jag kom hem så hittade jag en rolig AVI. Min mp3 spelare hade kommit. Äntligen så kan jag ha med musik när jag är ute å går.:)
    Jag ladda den full med musik och satte iväg på en timmes promenad. Har aldrig kännts så lätt som denna gång.
    Allt blir så mycket roligare med musik…

Men men till dagens träningspass:

60 minuter promenad då!

Sen ett tungt benpass på gymemt.

Knäböj:
    1×10 med stång
    1×10 med 60kg
    1×10 med 80kg (Blev lite tungt så jag fick inte till övnigen riktigt så jag sänkte igen)[/b]
    1×10 med 60kg

Benpress:
    1×10 med 100kg
    4×10 med 220kg

Sittande curl:
    4×10 på 40kg

Liggande curl:
    2×10 på 40kg
    1×8 på 40kg
    1×10 på 35kg

Sittande vadpress:
    1×10 på 140kg
    3×10 på 170kg

Sen tog jag lite mage me när jag ändå höll på:

Lutande crunches:
    3×20

Liggande benlyft:
    3×10

Sen mötte jag en gammal jobbarkompis idag på gymmet som tryckte jag hade krympit:) Kul å höra ju…. Får höra det ganska ofta nu men det e inte helt fel att folk lägger märke till det och vågar säga det.

Men men. I morgon bli det en liten ätardag kanske man kan kalla det. Jag å kompisarna skall ha Tacokväll och då kommer man nog bli mätt i alla fall.

Men annars blir det mest promenader i helgen. Måste ju vila lite ibland me. Det e jag ganska dålig på.

Over And Out

Shit nickelfritt vilka framsteg du gjort! strongt jobbat!!

Milia wrote:
    Shit nickelfritt vilka framsteg du gjort! strongt jobbat!!

:p Ja det har hänt en del. Kul när man ser resultat som sagt.

Visst är det kul om man ser resultat själv men när andra ser det också, starkt jobbat.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 208 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.