Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Zitruz :: Jounal -06
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 april, 2006 at 22:35 #975791Anonym anvandareMember
Jasså Elmia-mässan minnsan, roligt med en biltok här på forumet
Sambon var med uppe på mässan men själv fick jag stanna hemma detta år för vi hittade ingen barnvakt och det är inte kul med barn på Elmia.Några andra mässor och likande du brukar åka till?
Vi är nästan varje år på Vallåkra, vi brukar ställa ut med vår förening Halmstad Cars, jag satt med i styrelsen i halmstad cars fram tills årskiftet nu ( jag och sambon grundade föreningen), jag hade ingen tid till det längre tyvärr, så jag hoppade av som sagt.
Bilar är skitskoj!
Kör ni race med? Blackrejs eller likande?
Vi annordnade ngt som heter Streetlegal här i Halmstad, det var jag, sambon och en kille till som skötte det här. KUL! ( 201 meter)
Oj vad off topic det blev, men men, bilar har alltid rätt att bli pratade om
/ Jenny
17 april, 2006 at 22:56 #975792Anonym anvandareMemberPredator: Tack för det! Känns j*vligt kul å höra. Kul att man kan inspirera nån.
Heidi K: hehe :p
Jenny Andersson: Jepp lite biltok e man allt. Men ser å kör mest. Är inte så grym på att meka.
Jag å polarn startade [www.teamWCR.se] förra året och skall i år åka runt på många olika events. Som Rudskogen och En Dag På Strippen dagar…
Själv är jag som sagt mest fotograf och webmaster för klubben men det e ju extremt roligt å kika på fina bilar.Jo vi har några blackrejs i planerna faktiskt. lite busigt sådär.
17 april, 2006 at 23:09 #975793Anonym anvandareMemberZitruz wrote:Predator: Tack för det! Känns j*vligt kul å höra. Kul att man kan inspirera nån.Heidi K: hehe :p
Jenny Andersson: Jepp lite biltok e man allt. Men ser å kör mest. Är inte så grym på att meka.
Jag å polarn startade [www.teamWCR.se] förra året och skall i år åka runt på många olika events. Som Rudskogen och En Dag På Strippen dagar…
Själv är jag som sagt mest fotograf och webmaster för klubben men det e ju extremt roligt å kika på fina bilar.Jo vi har några blackrejs i planerna faktiskt. lite busigt sådär.
Tja, Blackrejs och Streetlegal är ju lagliga rejs, busigare att trampa plattan i botten vid rödljusen….
/ Jenny
18 april, 2006 at 23:16 #975794Anonym anvandareMember18 April – Rygg[/b]
Jenny: Jo det har du ju faktiskt rätt i…
Nu så är tiden slut att anmäla sig till skola. Har nu sökt till Högskolen i Dalarna. Så om jag kommer in på Grafisk Teknologi & design till hösten blir det flytt till Borlänge. Det får vi hoppas på!!!
Nån här som är därifrån kanske???Dagens träning:
Morgonpromenad: ca50min (mp3-spelaren dog på vägen så jag fick vända )
På gymmet senare blev det rygg:
Cykel: 5minLatsdrag V-grepp:
1×8 på 30kg
3×8 på 60kgLatsdrag bakom huvudet:
3×8 på 50kgLatsdrag brett grepp:
3×8 på 50kgSittande Rodd med rakt hantag:
3×8 på 55kgPushdowns (korsryggen):
1×8 på 50kg
2×8 på 25kgGood Mornings:
3×15Cykel: 10min (intervall med lätt-sittande/tungt-stående)
Liten utvärdering:[/b] Viktnedgången har stannat av lite (tror jag i alla fall…) då jag kanske inte kör lika mycket kondition nu. Skall försöka lägga in det mer och mer nu igen. Det är ju snart sommar så det är ju lite brottom.
Men men man skall kanske vara nöjd för det som har hänt i alla fall.Ja ja kanske tar å väger mig i månadsskiftet. Får se vad den säger då.
Over And Out
19 april, 2006 at 12:33 #975795Anonym anvandareMemberTack för supporten Warrior! Men jag känner att jag inte ökar så mycket i styrka dock. Men man ser ju små förändringar i alla fall.
Det blir så att i början så tänker man inte på uvtecklingen utan man bara tränar men när man börjar se resultat då har man inte samma tålamod. Man vill se resultat snabbare och snabbare.
men som sagt man skall ta allt sakta och säkert. Så om några nånader som du säger så är det nog en annan känsla.Vikten har jag som sagt inte kollat men tar nog det i månadsskiftet.
I’m with you all the way!!!
19 april, 2006 at 19:22 #975796Anonym anvandareMember19 April – Vila[/b]
Idag så blev det ingen träning på gymmet. En vilodag med andra ord.
Men en morgonpromenad på 30min blev det.
Sen åkte jag ut i skogen och gick en sväng med kom kusins hund. En vachtel eller hur det nu stavas. Blev la en ganska lugt promenad på knappt 50 min.
Såg 5 olika rådjur, 1 räv och 2 tranor. Jag brukar vara med och jaga där så det är lite kul att se vad som finns i markerna.Hade nästan sommarväder idag men det blåst lite så det va lite småkyligt ändå.
Till middag gjorde jag Fullkornslasange som jag hittade receptet till här på forumet. [http://forum.body.se/showthread.php?t=704 LÄNK]
Jättegott!!!Over And Out
20 april, 2006 at 17:44 #975797Anonym anvandareMember20 April – Ben[/b]
Idag blev det en promenad innan frukost på 30min.
Uppvärmning:
Cykel 5minKnäböj:
1×10 på 20kg
3×8 på 70kgBenpress:
1×10 på 230kg+släde
2×10 på 200kg+slädeBenspark:
3×10 på 45kgKnäböj med Hopp: (Vet inte va den heter men jag hukade mig och hoppade upp.)[/b]
1×10 med 10kg
2×10 med 20kgBencurl:
2×10 på 40kg
1×8 på 40kgKäkade lasangeen idag när jag kom hem.. Den e god asså…
Dagens Duktiga: Hmm… Promenerade när jag vaknade…
Dagens Dåliga: Ingen toppenfrukost då jag inte hade nån gröt hemma.Over And Out
20 april, 2006 at 18:10 #975798Anonym anvandareMemberTja Zitruz!
Måste erkänna att jag inte läst din journal förren nu… Otroligt roligt att höra på KOMPETENTA människor som lyckas förändra kroppen radikalt, bara med hjälp av kunskap och vilja! Riktigt, riktigt bra jobbat!!!
Såg på dina bilder och jag tror att din ideala beach-vikt just nu ligger på 80 kg, men jag är ingen expert. Hur som helst så kommer det gå skit bra för dig om du fortsätter hålla diciplinen som du gjort hittills! Träffar dagligen ”feta” människor, (om du ursäktar uttrycket), som väger över 100-110-120 kg och bara skyller allt på gener och dåliga förutsättningar när det igentligen är ork,vilja och kunskap som saknas. Ingen föds med smal midja OCH breda lats, men det är upp till var och en hur mycket jobb man vill lägga ner för att nå sitt ideal.
Oj, nu har jag kladdat ner din journal…förlåt. Vill bara säga GRYMMT JOBBAT Zitruz !!! Lycka till, jag kommer glida in här oftare…
20 april, 2006 at 19:46 #975799Anonym anvandareMemberZitruz wrote:Dagens Duktiga: Hmm… Promenerade när jag vaknade…Shit vad läskigt! Sleepwalking! :p
20 april, 2006 at 21:55 #975800Anonym anvandareMemberdeekayman: Tack dom orden värmde!
Kämpar för att komma ner till 80 innan sommaren men vi får se hur det går. Det är målet i alla fall.
Jag har ju alltid varit FET och skyllt på sånna saker med. Med men har nu märkt att det går att ändra saker och ting. Det är en härlig känsla!Heidi K: Ja detta blev ju lite fel. Men ni förstår va jag menar
20 april, 2006 at 23:05 #975801Anonym anvandareMemberHeja Zitrus!!! Bara o bita i även om nedgången stagnerar lite…den kommer igen!:up:
Passa dig lite för benböj med hopp, vi körde den ofta när jag spelade hockey. Bra övning men man får inte slappna av för då kan det gå illa…
21 april, 2006 at 00:58 #975802Anonym anvandareMemberLalla wrote:Bra övning men man får inte slappna av för då kan det gå illa…Ok tack för det tipset. Lite onödigt att köra den då…
21 april, 2006 at 17:50 #975803Anonym anvandareMember21 April – Axlar/Mage
[/b]Promenerade ca 40 min efter jag vaknade
Sen blev det gymmet igen:
Uppvärmning:
5 min CykelHantelpress
1×10 på 11,5kg[/b]
1×8 på 16.5kg
1×7,5 på 16.5kg
1×7 på 16.5kgUpprätt rodd med v-hantag i kabel
1×10 på 60kg
2×8 på 70kgLiggande Kabellyft
3×8 på 5kgStående bakåtdrag med rep
3×10 på 20kg[http://www.exrx.net/WeightExercises/Infraspinatus/CBSeatedExternalRotation.html Sittande extern rotation:]
3×10 på 5kg[http://www.exrx.net/WeightExercises/Infraspinatus/DBUprightExternalRotation.html Stående rxtern rotation:]
3×10 på 6kg[http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/LVLateralRaise.html Sittande lyft åt sidan i maskin:]
3×8 på 25kg(J*vlar va många axelövningar det blev då… Kändes inte så på gymmet…[/b])
Hängande benlyft:
3×10Sittupps i lutande bänk:
3×20Liggande benlyft:
3×10 (Hålla kvar benen i slutet några sekunder)Cykel:
10min (intervaller i slutet på 30sek tungt/lätt)Sen så gjorde jag ett enormt framsteg för min del som är löjligt för dom flesta andra. Jag klarade att göra riktigta chins med tätt grepp. Inte många men några få stackare.
Detta va en grej som kommer peppa mig….:wazzup:Over And Out
22 april, 2006 at 23:10 #975804Anonym anvandareMember22 April – Vilodag[/b]
Idag blev det en ganska lugn lördag. Haft härligt väder så jag har suttit ute och solat lite. Kan behöva bli lite brun nu…..
Gick en promenad när jag vaknade på ca 40min.
Sen under dagen så har jag varit ute i skogen lite av och till. Har försökt plåta lite rådjur bl.a.Såg just på Super Size Me. En jävligt bra film asså. Man blir ju helt knäpp på hur stor makt matföretagen har på hela landet där borta. Sen dom stackars skolungarna som blir beroende av allt dom stoppar i sig.
Det e fan helt otroligt….:nono:Men i morgon så skall jag plåga mina biceps lite var det tänkt. Kanske försöka på lite chins igen. Men men Trevlig söndag på er alla..
Over And Out
23 april, 2006 at 19:21 #975805Anonym anvandareMember23 April – Biceps[/b]
Idag blev det en promenad när jag vaknade på ca 30min.
Har gått varje morgon nu denna vecka då jag varit ledig.:emo-thumbBiceps fick en helt egen dag denna vecka.:bb:
Så på gymmet blev det detta:Uppvärmning:
Cykel 5minScottcurl med rak stång:
1×8 på 25kg (i roddställning)[/b]
1×8 på 50kg (i cabel-x med två trissor som dubblar vikterna…)
2×8 på 40kgHantelcurl:
3×16 med 11,5kg’sScottcurl med hantel:
3×10 med 10kg’sScottcurl med curlstång:
1×8 på 17,5kg
1×6 på 17,5kg
1×20 på 7,5kgHöga curl i Cabel-X:
3×10 på 10kg+ lite ströövningar under tiden. Lite chins med tätt grepp bl.a.
Dagens duktiga: hmm… inge speciellt förutom att jag gått promenad och så hela veckan då….
Dagens dåliga: Ingen cadio.. Orkad inte det. Sen får det nog bli pizza snart. Det var längesen och har inte haft någon ätardag denna vecka direkt. Men skippar ju sås å grejjer. Blir inte så jävla nyttig för det men det blir ju bättre i allaf all.Övrigt: I morgon börjar skolan igen… Nationellt prov i engelska tal. Ganska roligt faktiskt. Skall snacka om Equality….
[img=http://www.emailjoke.com/Equality.gif]Over And Out -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.