Svenska träningsleverantören Casall vill ge sina kunder mer än bara en bra produkt. Det ska de göra genom en ny digital kommunikationsplattform.
I den nya plattformen ingår förpackningar med QR-koder, en tränings-app och en uppdaterad hemsida. Allt lanseras i kommande kampanjen The power of curiosity.
Enligt Casalls Marknadschef Sara Althini förväntar sig dagens konsumenter mer än en bra produkt. De vill även ha inspiration, motivation och hjälp att bli bättre. Det är de behoven som Casall nu vill tillfredsställa. Till sin hjälp har de hela sitt stall av ambassadörer.
– Vi har knutit till oss ett väldigt brett team av tränare, författare och utbildare och de kommer att vara väldigt centrala i vår kampanj, säger Sara.
Tränings-appen har fått namnet Casall Training of the day och har tagits fram i samarbete med personlige tränaren tillika Casall-ambassadören Matthew Griffiths. Den första versionen kommer att innehålla 50 träningsprogram och 70 olika övningar. Även QR-koderna på Casall-redskapens förpackningar ska ge kunderna ett mervärde. Till varje kod finns en film där Casall-ambassadören Shirin Djavidi presenterar övningar som passar det aktuella redskapet. Hemsidan är i färd att uppdateras med en digital produktkatalog samt en träningsbank med över 100 träningsvideos.
Först ut att lanseras är de nya förpackningarna som dyker upp i mitten av juli. Den första augusti lanseras den uppdaterade sajten och i början av september kommer appen att finnas för nedladdning.
– Casall har alltid haft en passion för kläder och redskap. Men vi kände att det var dags att ta nästa steg och bli mer digitala och på så sätt närma oss kunderna. Det är det vi gör nu, säger Sara Althini.
Källa: Sportfack – en bred tidning för dig som arbetar i sportbranschen. Inriktningen är bevakning av trender, produkter, mässor och nyheter liksom butiksintressanta områden.