Den sjunde utgåvan av Träna Nu! är helt dedikerad till världens snabbast växande träningsform – CrossFit. Måndag den 17 november blir sista chansen att i en butik nära dig införskaffa Träna Nu! samt den 364:e utgåvan av BODY!
Ur innehållet i Träna Nu! CrossFit 3/2014:
- Nyheter: Notiser från CrossFit-världen
- Forskningsnytt: Den senaste forskningen inom fitness
- Prylar: Allt det senaste för din träning
- CrossFit Games: Allt om världens största tävling
- Möt Chloie Jönsson: Hon står upp mot diskriminering i CrossFit
- Hjälpmedel för maximal prestation: Den nödvändiga utrustningen inom CrossFit
- Uthållighetsträning 2.0: Radikala idéer från Brian MacKenzie
- Grid vs. CrossFit: Den nya superligan utmanar CrossFit
- Den livsviktiga coachen: Bakom varje framgångsrik atlet…
- Protein för styrka: En djupdykning i proteinintagets betydelse
- Mest protein för pengarna: 10 proteinkällor passar din plånbok
- Mobilitetspecial: Bättre atlet med mobilitet och självmassage
- Vegetarisk muskelmat: 5 proteinrika och energigivande recept
- Vältränad litteratur: Höstens bästa böcker för din utveckling
- 30 woddar: De bästa du kan köra utan utrustning
Ur innehållet i BODY November 2014:
- + 100 centimeter armar: Johan Adolfsson visar vägen
- BODYs Gästkock: Antonia Pesevski bjuder på proteingodis
- Omslagsmodellstävlingen: Möt finalisterna!
- Kreatin: Kungen av tillskott
- Elitens Specialövningar: Jerker Johanssons bästa för benen
- Optimera resultaten! Så blir du en vass träningspolare
- 5 vägar till symmetri: Bygg ditt bästa jag
- Bikini Queen: Christinas väg mot Olympia
- Mr Olympia 2014: De största har gjort upp i Las Vegas
- Maffiga Muskelgrytor: Stjärnkocken Jonas Lundgren kokar proteinpackat
- Muskelfest i Karlstad: SM i Athletic Fitness, och lite till, är avgjort
Historiskt omslag på fitnesstidning
Träna NU, en specialutgåva av BODY Magazine, är första fitnesstidning i världen att ha en transsexuell person på omslaget. I senaste numret intervjuas CrossFit-profilen Chloie Jönsson som berättar om sitt liv som transperson inom sport- och fitnessbranschen och de hinder och fördomar hon kämpar mot.
– Träna Nu går i bräschen som den första tidskriften i världen att delta i kampen om lika villkor för transpersoner och andra minoriteter – något som vi är väldigt stolta över, säger Robert Stasinski, chefredaktör på Träna NU.
Chloie Jönsson är född och uppvuxen i USA och har sedan tonåren levt som kvinna. 2006 genomgick hon sin slutliga könskorrigerande operation och har sedan dess tränat och arbetat med CrossFit i San Francisco.
– Chloie har en fascinerande och viktig historia att berätta. I intervjun berättar hon bland annat om sin kamp för att få tävla som kvinna. Jag hoppas att vi genom att låta henne pryda vårt omslag och berätta hennes historia kan öka acceptansen och minska fördomarna inom fitnessbranschen, säger Robert Stasinski.
I Träna Nu! nr 3/2014 kan du även läsa om några av världens mest vältränade svenska och internationella CrossFitatleter, mobilitetsträning, tips på vegetarisk muskelmat, den senaste fitnessforskningen och en ny revolutionerande syn på uthållighetsträning. Nr 3 av Träna NU finns i butik från tisdag 23 september.
Träna Nu!, en specialutgåva av Body Magazine, ges ut av Egmont Publishing. Egmont Publishing publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser för vuxna och barn i Sverige, däribland Hemmets Journal, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande eventverksamhet. Företaget omsätter i Sverige cirka 900 MSEK och har 300 anställda.
Egmont Publishing är en del av koncernen Egmont som är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och ca 6 600 medarbetare. Egmont står bl.a. bakom Nordisk Film, TV 2 i Norge, biografer, tidskriftsförlag, bokförlag, läromedelsförlag, PlayStation och en rad delägda filmbolag t.ex. Zentropa. Gemensam devis för koncernen är We bring stories to life – med starka publicistiska värderingar, kvalitetsinnehåll och bra historier – från Oscarnomineringar till OS-sändningar. Egmont är en affärsdrivande stiftelse som omsätter cirka 1,6 miljarder EUR. Varje år delas närmare 10 miljoner EUR ut för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.