Ahmad Ahmad satsar mot EM, 5-8 maj

Ahmad Ahmad har uppdaterat sin hemsida med bilder från gymmet: ””To all my fans and visitors, now I am ready to my next contest. Here comes some pics 8 week before the European Championship in Slovakia (Bratislava). The weight right now is 83 kg.”

Magnus Samuelsson kommenterar Strongmansverige

Från Samuelssons veckobrev: ”Vi här i Sverige har startat en tävlingsserie med gemensam prispott. Prispotten kommer att vara kraftig och utdelas efter sista tävlingen. Sveriges Starkaste Man kommer detta år att bli en jättetävling inför stor publik och det kommer även vara större prispengar än någonsin. SSM kommer som vanligt vara kval för Super Serien, […]

Jag stressade Jörgen ända in i sista marklyftet

Fredrik Svensson skriver om SM i sin träningsjournal: ”Nu hade jag chansen att en stor dröm skulle gå i uppfyllelse genom att slå Jörgen i en styrkelyftstävling. 327.5 begärdes för ledning och jag gick in laddad till 1000 och med ett riktigt kämparlyft drog jag vikten och var helt plötsligt i ledning. Nu begärde Jörgen […]

Strongpromotion.com om årets starkemantävlingar

Från www.Strongpromotion.com ”Efter några turer fram och tillbaka om årets tävlingar kan vi nu meddela att fjolårets serie upprepas i år, men nu med gemensam prispott! Detta öppnar också fler dörrar än någonsin tidigare för svenska atleter att tävla internationellt. Allt kommer också att bevakas tungt av media. Inom två veckor tillkännages serien totalt med […]

Ny representant för IFSA Sverige: Anders Johansson

”Från och med 2006 är det jag (Anders Johansson) som ansvarar för IFSA Sverige (tidigare Magnus Samuelsson och Anders Axlo). Det blir äntligen mer platser för duktiga svenska starkemän att tävla ute i världen. IFSA garanterar fem Grand Prix-platser första året plus två st som går vidare från SM för att kämpa om VM-titeln.” ”SM-Kvalen […]

Nyheter från Styrkelyfts-SM i Brålanda

Styrkelyftförbundet rapporterar: ”Anna Olsson, Lerums AK, slog nytt världsrekord i bänkpress under SM-tävlingarna i Brålanda. Det nya världsrekordet, som hon lyfte i ett fjärdeförsök, lyder på 136,0 kilo!” Resultaten från SM-helgen finns nu online.

Arnold Fitness Weekend – nu i helgen händer det!

Arnold Fitness Weekend har förutom nedanstående tävlingar ett gigantiskt expo, kampsportstävlingar, en tung starkemantävling, och mycket mer. Tyvärr sker ingen webbsänding av tävlingarna som för Ironman för två veckor sedan (pay-per-view-sändningen kan bara ses i USA), så diskussionforum och webbsidor blir stället vi intresserade får våra uppdateringar ifrån.

Senior-SM Styrkelyft 3-5 mars 2006

Styrkelyftförbundet meddelar att direktsändningar via webben från SM inte är tekniskt möjligt, dock kommer tv-team att vara på plats för inspelning av tävlingarna. Dessa inspelningar kommer att kunna ses i efterhand på www.tvinternet.se. Plats: Kuseruds gård, Brålanda Lördag 4 mars Samtliga damer, herrar 52kg -90kg Söndag 5 mars Herrar 100kg – +125kg

Steve Reeves i den första & bästa Herculesfilmen!

Steve Reeves, symmetrisk bodybuildinglegend, Mr. America, Mr. World och Mr. Universe, blev Hollywoodstjärna över natten tack vare huvudrollen i Hercules (1958), ett sword-and-sandal epic. Creative Commons-licensen tillåter distribution av filmen. Ladda hem den här och se den ultimata Hercules: Steve Reeves!