Träning blir en allt viktigare statussymbol

Senaste nytt inom träningsbranschen. Ove Rytter spanar in senaste nyheterna. Från och med i år har alla livsmedel i Sverige en mer komplett näringsdeklaration med uppgifter om mängden fett, mättat fett, kolhydrater, sockerarter, protein och salt som finns i produkten. Det måste också framgå hur mycket energi den ger. En nyhet är att totalmängden sockerarter […]

Naprapaten Nidal Awad

Naprapaten Nidal Awad gästar studion och reder ut både ryggskott och nackskott samt ger tips på hur du håller en tränad kropp skadefri. Om du misslyckats med nyårslöftet så kanske det kan vara en tröst att du ändå kan vinna fina priser – var med i BODY Radios tävling #nyårsfails med fina priser från Svenskt Kosttillskott! Hållpunkter: 00:00:10 […]

Ja, till musik i lurarna

Med eller utan musik under träningspasset? Nu har läsarna sagt sitt. I veckan gjorde Body en miniundersökning på Facebook där vi frågade er läsare vad ni föredrog – att träna med eller utan musik. Det ena svarsalternativet fick övervägande flest röster. En majoritet av de som kommenterat inlägget skrev på Facebook att de gillar att […]

Mer protein innan sömn

Tränar du på eftermiddagen eller kvällen? Glöm då inte att fylla på med protein och helst i flera steg. Det är slutsatsen som dras i en ny översiktsartikel baserad på styrketränande unga män som fick göra just detta. Det visade sig att muskeluppbyggnaden är undertryckt på natten efter ett träningspass, och det räcker inte med […]

Khloé Kardashians nya karriär – ansiktet utåt för kosttillskott

Khloé Kardashian satsar på en ny karriär. Den amerikanska reality-stjärnan har blivit ansiktet utåt för kosttillskott som finns hos Protein world. Bli hälsosammare, starkare och mer vältränad med Khloé Kardashian. Det är budskapet i Protein worlds nya reklamkampanj. På företagets sajt delar den amerikanska reality-stjärnan med sig av sina bästa träningsknep och gör samtidigt reklam för […]

Februariutgåvan är här nu!

BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskningen om träning och kost, kostråden för mer muskler och mindre fett, personporträtten med de som har lyckats, skvaller och mycket annat. Ledaren: Redo för nya utmaningar? Det är lätt att gå vilse bland förväntningar. Kom ihåg vad som verkligen räknas, på gymmet och i livet. BODYs februariutgåva finns nu i […]

Matcha dina förväntningar

Vid mitten av månaden infaller den igen, högtiden som hemma hos mig otvivelaktigt resulterar i bråk. Hur mycket jag än förklarat att det är helt lugnt, jag förväntar mig inget, är så nöjd med det lilla, så sitter jag ändå där och tjurar på alla hjärtans dag om inte romantiken spirat som jag målat upp […]

Experten svarar: Så påverkar självkänslan din träning

Jag undrar vad det är för skillnad mellan självkänsla och självförtroende och hur dessa kan påverka mig och min träning? Ulf Carlsson svarar:  Självkänsla och självförtroende är viktiga egenskaper som både påverkar ditt välmående och dina prestationer. Självkänsla är helt enkelt den du är, kopplat till din person och dina egenskaper. Den är grunden för […]

Alla anledningarna: Därför kan du äta popcorn med gott samvete

Hurra! I dag är fredag. Det firar vi med att lista flera skäl till varför du kan njuta av det här vita, fluffiga snackset med gott samvete. Det är inte bara så länge biograferna funnits som vi har njutit av popcorn. Enligt Expressen.se har den populära godsaken pekats ut som världens äldsta snacks. Bland annat […]

Redaktören listar: 5 sätt att röra runt i grytan

Ta tillfället i akt att fråga dig hur ditt kommande år kommer att te sig och vad du vill att det ska resultera i. Här är fem smarta tips från Sara-Ida Nyström, Bodys tillförordnade chefredaktör. 1. Coach? Har du en coach som du litar blint på men inget händer? Då kan det vara dags att […]