Dave Palumbo, davepalumbo.com, gjorde ett inhopp som hulken på Conan O’Briens show:
![](https://www.body.se/wp-content/uploads/_banners/317743f7016dd64a330aab2bbafe89df.jpg)
Dave Palumbo, davepalumbo.com, gjorde ett inhopp som hulken på Conan O’Briens show:
Piteå-Tidningen skriver: ”22-årige kraftkillen Thomas Karlsson, Boden, infriade i lördags favoritskapet och blev som väntat etta i Strongmantävlingen. Arvidsjaurs nye strongman segrade i samtliga fem tävlingsgrenar.” Bilder och resultat finns på starkeman.se. Norra Västerbotten rapporterar också från tävlingarna… Tack till Bonnie för nyhetstipset!
På bilden syns Pauline när hon delade ut förstapriset i lättaste bodybuildingklassen i NPC (Chicago) nu i helgen. Pauline intog inte den sedvanliga figureposen utan slog en singel biceps när hon gick upp på scenen istället. Räkna med att se Pauline på scenen efter sommaren igen – minst tre tävlingar blir det och siktet är […]
Heidi Andersson gör ett nytt världsrekordförsök vid Stadsfesten i Skellefteå lördagen den 1 juli kl 15:00. Om du är en kvinna eller tjej (minst 13 år) ta chansen att utmana Heidi i armbrytning. Du ska väga minst 40 kg. Samling vid Kraftscenen 14:30. Målet är att bryta 500 matcher på 60 minuter. Läs mer om […]
Magnus Samuelsson hemsida har det senaste om SSM 2006: ”Sveriges Starkaste Man 2006 kommer att gå av stapeln den 29-30/7 i Vimmerby. Det är med stor glädje vi konstaterar att vi åter kommer att få ut Sveriges Starkaste Man i stugorna. Tävlingen kommer att spelas in av Viasat och sändas i TV6.”
Ålandstidningen skriver: ”I helgen avgörs EM i bänkpress i Frankrike. Som vanligt satsar Kenneth ”Kenta” Sandvik (träningsdagbok) på guld. – Jag går in på 335 kilo och sedan kan det trissas upp till galna vikter, säger han.” Han främsta motståndare är världsrekordhållaren Fredrik Svensson (träningsdagbok).
Magnus Samuelsson uppdaterar sitt veckobrev: ”Hörde att det stod på något forum att jag slutat tävla men det har jag inte. Jag kommer tävla lite här och var över sommaren men framför allt i SSM och självklart Världens Starkaste Man som börjar 14/9 i Kina. För min del så är det den tävlingen jag sattsar […]
Anne postar bilder och videofilmer från Finlands Starkaste-tävlingen på BODY:s forum. Finlands Starkaste Kvinna 2006: Kati Luoto Finlands Starkaste Man 2006: Jani Illikainen
Lelle Fotograf postar info om den årliga turneringen på BODY:s forum: ”Gamla som nya deltagare och åskådare är välkomna. Det kommer som vanligt att vara i Azaleadalen, Slottsskogen. Detta år kommer vi att köra lördagen den 29/7. Vi delar ut godsaker ifrån våra sponsorer så att vi kan hålla oss på fötter hela dagen i […]
No belt, no wraps, no spotters – this is how 295 kg is done hardcore…